/
/
הוא אמר לי F**k You ובכל זאת שילמתי לו…

הוא אמר לי F**k You ובכל זאת שילמתי לו…

הי

ד"ש מצפון קרולינה בארה"ב! 😊

הגענו לארה"ב לפני כשבוע. שילוב של פגישות עסקיות, לקוחות, וגם כמה ימים של חופש.

התחנה הראשונה שלנו היתה בלאס ווגאס. ושם באחד הערבים, יצאנו להסתובב ב-downtown של העיר, ברחוב פרימונט המפורסם.

מדובר ברחוב לא ארוך מדי, המקורה כולו בתקרת מנורות לדים שיוצרים ביחד תצוגה מרהיבה, מספר להקות המנגנות בפינות שונות של הרחוב, המון חנויות, ברים, אנשים וגם "אומני רחוב" מסוגים שונים.

יש את אלו המציירים פורטרטים, יש את אלו שנראים כמו פסלים דוממים, יש כמה כאלו שמחופשים לגיבורי על ומעודדים אותך להצטלם איתם….

 

ואז ראיתי אותו.

 

הוא בהחלט היה שונה מכל השאר. לבוש במעיל עור שחור וג'ינס, מחזיק ביד אחת שלט. מתבונן לעברנו בעיניים רושפות ומלאות כוונה וביד השנייה הוא מכוון לעברנו את ה-אצבע…

כן, אותה אצבע שלישית מפורסמת, בתנועה האוניברסלית שאי אפשר לטעות בה 😊

 

וכדי חס וחלילה לא נתבלבל בכוונות שלו הוא צעק לעברי בקולי קולות את 2 המילים שגם היו כתובות באותיות בולטות על השלט שהחזיק בידו: F**k You !

 

זה בהחלט גרם לי לעצור (אגב לא רק לי, אלא גם לרבים אחרים שעברו שם). נעצרתי והסתכלתי עליו.

F**k You הוא צעק אלי שוב, F**k You!

 

אם יש משהו שאני מאד אוהב לראות, זו יצירתיות ותעוזה. ולבחור הזה היה משניהם והרבה.

 

הוצאתי כמה דולרים מהארנק ונתתי לו. אם לרגע חשבתם שהוא אמר לי תודה, אז לא ממש.. קיבלתי ממנו עוד F**k You אחד 😊

 

צילמתי אותו והמשכנו הלאה ברחוב (התמונה שלו כאן למטה…). ואז לאחר כמה מטרים ראיתי בחור נוסף, עומד על ארגז קטן, ומחזיק בשתי ידיו שלט… וכן, גם על השלט שלו אותן 2 מילים: F**k You.

אבל להבדיל מהראשון, שסביבו התגודדו אנשים, צחקו, התעניינו וגם נתנו לו מדי פעם כסף (כמוני), סביבו לא היה אף אחד. יותר מזה, היה נראה אפילו שאנשים התרחקו ממנו.

 

זה כבר היה מעניין.

למה הראשון משך אליו אנשים והשני לא?

 

אני חושב שכמעט בכל סיטואציה אפשר למצוא שיעור ותובנות שיווקיות.. וכך גם במקרה הזה. אז הנה כמה דברים מעניינים שאפשר ללמוד משניהם.. לא שאני חושב שאתם צריכים להכין שלטים כאלו ולצאת לרחוב (מי שממש רוצה אני לא אעצור בעדו..), אבל העקרונות הללו רלוונטיים לכל עסק.

למה שילמתי לו?
הבחור השני

מסר מקטב

שניהם עשו שימוש במה שנקרא בשפה השיווקית "מסר מקטב". הרעיון לא חדש, אבל מאד מאד אפקטיבי. צא עם מסר שהוא "הפוך" למסר המקובל וכך תמשוך אליך עוד לקוחות פוטנציאלים.

מה שזה יוצר הוא שמצד אחד יש כאלו שמאד מתחברים לרעיון המקטב ונמשכים אליך, ומצד שני אתה גם יוצר הרבה התנגדות ו"רעש" בצד השני, של אלו שמתנגדים לרעיון המקטב. מה שגורם לאלו שתומכים במסר רק לתמוך בו יותר.

קיבלנו הדגמה מצוינת לעקרון הזה בבחירות האחרונות. זה לא משנה מהן דעותיכם הפוליטיות, יכולתם לראות כיצד ההתנגדות הרבה שהיתה בצד אחד של המפה הפוליטית לביבי, רק יצרה יותר ויותר תמיכה בצד השני של המפה הפוליטית.

לך עם המסר שלך עד הסוף!

אני חושב שכאן טמון ההבדל הגדול בין 2 הבחורים. למרות שלשניהם היה לכאורה בדיוק את אותו המסר, אצל הראשון המסר יצר התעניינות ואצל השני התעלמות מוחלטת.

כלומר, זה לא מספיק רק "לדבר" את המסר שלך צריך גם לדעת איך להעביר אותו לאנשים.

לשניהם היה שלט עם המסר שלהם, אבל הראשון השתמש ביותר מאשר רק השלט, הוא גם צעק את המסר שלו לעבר העוברים והשבים, השני הסתפק רק בלהחזיק את השלט ביד.

הראשון גם הניף את האצבע המשולשת כלפי כל מי שעבר בסביבה, השני רק החזיק את השלט ביד.

אם זה לא אותנטי, זה לא יעבוד!

עוד אבחנה חשובה: השני הוסיף לצד המילים גם ציור של סמיילי קטן. כאילו הוא בא לומר: "F**k You אבל אל תקח אותי ברצינות"… כלומר, אני לא באמת מתכוון לזה.

וככה זה עבר גם לאנשים – הם לא לקחו אותו ברצינות, ובכמה דקות שעמדתי שם והסתכלתי עליו, אף אחד לא התקרב אליו… בקושי העיפו בו מבט.

מהבחור הראשון לגמרי הרגשתי שהוא התכוון לכל מילה! 😊

כן, גם כשקיבל ממני את הכסף, הוא עדיין התכוון לכך. לגמרי.

אל תצפו שהם יגיעו אליכם, אתם צריכים להגיע אליהם!

באופן כללי, הראשון היה מאד אקטיבי ואנרגטי, השני היה פאסיבי לחלוטין. כאילו הוא ציפה שמספיק שיעמוד שם פאסיבי עם השלט ביד ואנשים ירוצו אליו, יוציאו את הארנק ויתנו לו ממיטב כספם.

זה דומה בעיני למקרה הנפוץ שאני רואה אצל בעלי עסקים רבים שיוצאים לדרך העסקית שלהם, מאמינים שזה מספיק רק שיש להם את הידע ושהם יודעים לתת שרות או מוצר מצויין וזה יספיק. הלקוחות יזרמו אליהם.

גם אני הייתי שם בתחילת דרכי העסקית. מהר מאד הבנתי שזה לא עובד ככה ושאם לא תהיה לי אסטרטגיה שיווקית ויכולת ביצוע שיווקית, מהר מאד אמצא את עצמי בלי לקוחות, בלי כסף ובלי עסק.

אל תתחבא, להפך שים את עצמך בחזית

אם תביטו היטב בתמונה של הבחור השני, תראו שכמעט ואי אפשר לראות את פניו. הוא מחזיק את השלט וכאילו אפילו מתחבא מאחוריו. אולי הוא מתבייש במסר שעל השלט? אולי הוא לא שלם איתו?

אני לא יודע מה הסיבה, אבל זה מאד מעניין לראות את זה בהבדל שבין השניים.

אצל הראשון קודם כל הבחנתי בצעקות שלו על העוברים והשבים, באצבע המשולשת שהניף לכל עבר ורק אחר כך ראיתי את השלט שלו. היו לו שניים למעשה, אחד על הרצפה לפניו ואחד שהחזיק בידו.

הוא לגמרי היה "בחוץ" עם המסר שלו. הוא לא התחבא אלא צעק אותו בקולי קולות לכל עבר.

צריך לגרום להם לעצור

אנחנו חיים כיום בעולם מוצף בגרויים. המספרים מדברים על כמה מאות של מסרים שיווקיים ומכירתיים שאדם ממוצע נחשף אליהם במשך יום בודד אחד. בשטף הגירויים הללו, אין פלא שכולנו כלקוחות פיתחנו סוג של "עיוורון". עיוורון למסרים שיווקיים, להודעות ולמידע שאנו מוצפים בו.

מיום ליום זה נהיה יותר ויותר מאתגר לתפוס את תשומת הלב של הלקוח, לגרום לו לעצור לרגע ולהקשיב למסר השיווקי שלנו. גם אם יש לכם את המוצר הכי טוב בעולם, ואת המסר השיווקי הכי טוב בעולם, הם לא ישנו שום דבר אם לא תצליחו לגרום ללקוחות "לעצור לרגע".

אצל הראשון, הצעקות לעבר העוברים והשבים, האצבע המשולשת והאקטיביות שלו עשו את העבודה היטב. השני כאמור היה מאד פאסיבי, ולא נעצר אצלו אף "לקוח" פוטנציאלי.

איך אתם גורמים ללקוחות שלכם לעצור אצלכם? (רמז: עשיתי על כך הדרכה שלמה בעבר יכולים לצפות בה כאן: "מגנט הלקוחות").

אין באמת תחרות…

אני לא יודע מי היה הראשון מביניהם שהגה את הרעיון הזה. והאמת, שזה לא באמת משנה.

נניח לרגע שהראשון היה ההוגה והשני רק העתיק ממנו את הרעיון. הסיטואציה מראה את מה שאני מאמין בו כבר שנים: גם אם מעתיקים את התכנים והרעיונות שלך, אף אחד לא יכול להעתיק את מי שאתה, וזה מה שעושה את כל ההבדל.

אם השני אכן העתיק מהראשון, אז הוא יכול היה להעתיק רק את המסר, אבל לא את צורת ההגשה.

אף אחד לא יכול להעתיק את זה, לא את האנרגיה שלנו ולא צורת ההגשה היחודית שלנו.

ונניח לרגע שדווקא השני היה המקורי, והראשון הוא זה שהעתיק.

אז לשני היה רעיון מבריק, אבל ביצוע כושל. הראשון לקח את הרעיון, הוסיף לו אריזה שונה והרבה יותר אטרקטיבית, וזה כבר עשה את כל ההבדל ב"מכירות".

רעיונות טובים זה דבר חשוב, אבל הרבה הרבה יותר חשובה זו יכולת הביצוע של הרעיונות הללו.

מי שמכיר אותי ידע שכבר שנים אני טוען שידע לא עושה הבדל, אלא מה שאנו עושים עם הידע שלנו.

עד כאן כמה שיעורים מעניינים על המקרה הזה והאמת היא שכשהתחלתי לכתוב את הפוסט הזה לא תארתי לעצמי שיצאו מכאן כל כך הרבה תובנות חשובות. מקווה שלקחתם – והעיקר – תיישמו!

אגב – מסר מקטב זו אחת מהדרכים בהן ניתן בצורה אסטרטגית למשוך לקוחות. אבל זה לא בהכרח מספיק. אם אתם רוצים לשמוע עוד על 4 המרכיבים לאסטרטגיה עסקית מנצחת, אני מזמין אתכם למפגש "יוצא מהכלל" בו אדבר על כך בדיוק. 

אהבתם את הפוסט?

אל תשאירו את כל הידע והטוב הזה רק לעצמכם! שתפו את אלו שבאמת אכפת לכם מהם.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תכנים חדשים באתר:
הישארו מעודכנים!

הצטרפו למעגל הקרוב שלי

היו הראשונים לקבל את כל התכנים הכי משמעותיים שלי: פרקי פודקאסט חדשים, פוסטים מעוררי מחשבה וכלים מעשיים ישירות למייל שלכם

* בהרשמתי אני מאשר.ת לקבל עדכונים והודעות במייל ובסמס מערן שטרן וחברת "יוצא מהכלל". כמו כן, קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

תודה! ההרשמה שלך נקלטה

ברגע זה הרובוטים האוטומטיים שלנו שולחים אליך מייל אישור עם הרבה מידע חשוב על כל התוכן המשמעותי שניתן להפיק מהאתר שלי. 
חשוב לוודא שקיבלת את המייל הזה, לעיתים הודעות תקינות נכנסות בטעות לתיקיית הספאם או הקידומים, אז כדאי לבדוק אם זה לא הגיע לשם בטעות, ואם כן, למשוך את המייל לתיקייה הראשית בתוכנת הדואר שלך כדי שלהבא ההודעות יגיעו לשם.
איזה כיף שאתם כאן!

יש לי מתנה מדהימה עבורכם!

מיטב התכנים שלי זמינים לכם ללא עלות!

הם מחכים לכם כאן בלחיצת כפתור

רגע לפני שאתם עוזבים!

אני מזמין אתכם לקבל ממני את מיטב התכנים שלי ללא עלות!
הם זמינים לכם כאן בלחיצת כפתור

השאלה שלך נשלחה!