/
/
סיפור אמיתי על יציאה מעבדות לחרות…

סיפור אמיתי על יציאה מעבדות לחרות…

שלום חברים,
 
רגע לפני חג הפסח הבא עלינו לטובה רציתי לשתף אתכם במכתב קצר שקיבלתי מליאור. ליאור משתתף בתוכנית ליווי שנתית שלי.  זוהי מסגרת של שנה שלמה בה משתתפים אנשים מאד מחוייבים הממוקדים בהשגת יעדיהם ופריצת גבולות בכל תחום בחיים.
 
ליאור יצא לשרות מילואים לאחרונה, והנה הדברים שהוא כתב לנו אחר כך:
 
הייתי במילואים 3 ימים בצאלים, תרגיל גדודי ארוך ומתגלגל ללא שינה, עם הרבה הליכה, חום ואבק.
 
שבוע לפני המילואים הייתי מבואס, עלו בי כל המחשבות על למה לא ללכת ולמה יהיה לי רע מאוד שם, "זה כבר לא בשבילי", "נמאס לי להיות פרייאר", "איפה אני אשן… מה עם אוכל …. שירותים…" וכו'.
 
כאשר אתה עם גישה כזו כל המחשבות הרעות נדבקות עליך, אתה ממש יכול להגיע לדיכאון עמוק, כל דבר נראה מסובך וקשה.
 
יום לפני עלה לי רעיון, לשנות גישה!!!
 
שאלתי את עצמי מה טוב יצא לי מזה? ולפתע היה ברור לי: הדבר הכי טוב שיצא לי מזה הוא יציאה ענקית מאזור הנוחות!
 
ובאותו רגע החלטתי שאני הולך ועושה הכל כמו שצריך, ובכל רגע ורגע אני מתרגל שינויים ויציאה מכל אזור נוחות אפשרי.
 
מאותה החלטה הרגשתי הקלה גדולה, כל פעולה היתה כל כך קלה, ארזתי תרמיל בקלילות, שמתי שעון וקמתי מוקדם. באימון עצמו הכל זרם כל כך בקלות, למרות שלא היה קל, ללא שינה ותנאים נורמלים, אבל בראש ידעתי שהכל זה תרגול עבורי, רציתי להוכיח לעצמי שאני יכול לצאת מאזורי הנוחות ללא קושי, ולהתמודד עם מצבים וקשיים, ולחזק אצלי ולהוכיח לעצמי שהכל זה עניין של גישה. וכך במשך כל האימון, כל קושי לקחתי בתור יעד לפריצת גבול, הלילה ישנים רק 3 שעות… מצויין, הולכים ללכת 12 ק"מ בחום… מעולה…
 
מסקנה חד משמעית: הכל בראש, הכל תלוי בגישה, הכל תלוי בסיפור הפנימי, בכל סיטואציה שאנו נתקלים, הכל תלוי בסיפור שאנחנו מספרים לעצמנו. אפשר לספר לעצמנו סיפור רע והכל ילך קשה, ואפשר לספר סיפור טוב ומקדם והכל זורם בקלות, אני מרגיש שעליתי עוד מדרגה בגישה לחיים, ומקווה שאוכל לישם זאת בכל סיטואציה בחיים.
 
ליאור
 
עד כאן המכתב של ליאור. אני חושב שיש במכתב שלו כל כך הרבה דברים חשובים שיכולים לשמש לכולנו דוגמה ומופת. זו בעיני דוגמה יוצאת מהכלל לאופן שבו אדם משתחרר מהתפיסות המעכבות שלו, לוקח אחריות על החיים שלו ועל הסיטואציה, ויוצר בהם הבדל משמעותי.
 
הרי אם ליאור היה ממשיך לחשוב ולפעול, באופן ה"רגיל" שלו, הסיפור הזה היה נשמע אחרת לגמרי. הוא היה סובל מכל רגע במהלך שלושת הימים הללו. למעשה הוא היה סובל יותר – הוא התחיל לסבול מכך כבר לפני האימון, עדיין כשהוא בבית, רק מהמחשבות על האימון והסבל שיהיה לו שם.
 
כמה פעמים אנו עושים זאת לעצמנו? מספרים לעצמנו סיפורים שיהיה קשה, שנסבול, שיהיה לא טוב – ובעצם אנו חיים את החוויה הזו עוד לפני שהיא קרתה.
 
ומצד שני, ברגע שליאור החליט לשנות גישה, ולחפש את ההזדמנות שבסיטואציה, כל המציאות שלו השתנתה לגמרי. הוא לא סבל – לא לפני הארוע, לא תוך כדי ולא אחרי. להיפך! הוא ניצל את הארוע הזה כשיעור משמעותי לחיים עבורו, כדרך לפריצת גבולות בחיים שלו. והוא אכן פרץ גבולות רבים. קודם כל בתודעה שלו, במחשבה שלו ובתפיסת העולם שלו. הוא הוכיח לעצמו שהכל אצלו בראש – בסיפור הפנימי.
 
איזו תובנה מדהימה זו! להבין את זה לא כי מישהו אמר לך ש"הכל זה הסיפור הפנימי" – אלא כי אתה עצמך חווית את זה. אין לי ספק שהארוע הזה ישאר חרוט אצל ליאור לזמן רב וישרת אותו למשך כל חייו.
 
אגב, ליאור עשה כאן שימוש באחת הנוסחאות שאני חושף בפני המשתתפים בתוכניות שלי להתמודדות עם קשיים ומכשולים. הוא שאל את עצמו את השאלה "מה טוב כאן עבורי?".
 
ומהרגע שהוא שאל את השאלה הזו, הכל השתנה. כל המציאות שלו השתנתה.
 
אז בפעם הבאה שאתם נתקלים בקשיים ובמכשולים, תשאלו את עצמכם – "מה טוב כאן עבורי?". תחפשו את התשובה, היא תמיד קיימת (זה חוק!).
 
ובהזדמנות זו אני רוצה לאחל לכם חג אביב שמח! נצלו את ימי החופש קצת לעצמכם, לשבת, לחשוב איזה פריצות דרך אתם רוצים בחיים שלכם, ומה המחשבות שאתם רוצים לשנות אצלכם כדי שיתמכו בכך.
 
חג שמח!
 
שלכם,
ערן.
 
אהבתם את הפוסט?

אל תשאירו את כל הידע והטוב הזה רק לעצמכם! שתפו את אלו שבאמת אכפת לכם מהם.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp

9 תגובות

  1. יופי של סיפור. הכל יפה וטוב, אבל ה"בעיה" הזו נמשכה 3 ימים בלבד…
    מה עם תוצאות של בחירות שעשית או עם אילוצים שאתה נמצא בתוכם בלית ברירה כמה שנים…?
    איך עוברים את זה בקלות?

  2. היי ערן היי ליאור

    אהבתי!

    כמה נכון. הרי לא סתם אומרים כי מחשבה יוצרת מציאות.

    גם בחיי, אחד האתגרים הגדולים ומעוררי השמחה הוא להראות לאחרים שהכל אפשרי. אם הם אומרים אי אפשר, לא יצליח אני מראה להם כי אפשר ואפילו מצליח. אני לא עושה זאת כדי לעצבן או לנקר עיניים, או כדי להוכיח כי אני יותר טובה מהם/יותר מוצלחת, אלא פשוט כי אי שם למדתי כי אם מותחים עוד קצת את גבולות הנוחות, כי אם מוכנים לקחת סיכון,אם חושבים מחוץ לקופסא ואם מוכנים לבקש בקשות ברורת בצורה ישירה, משתפת ונעימה הרי שהרבה דברים נפתחים ופעולות שנראו בלתי אפשריות מסתברות כקלות להשגה.

    כך גם אני לומדת כל פעם מחדש עוד משהו על יכולותי וזו גם הזדמנות קצת לפרגן לעצמי בפנים. מותר נכון?
    ובהקשר זה רוצה לספר סיפור :

    לפני שנים עבדתי עם בה"ס אזורי אשר זיהה בעיה של התמכרויות בקרב תלמידיו. יועצי בה"ס ניסו להביא הורים לתכנית בה על כך. להפתעתם ללא הצלחה. כשאני פגשתי אותם הם היו מיואשים. עד היום אני זוכרת מה שאמרו לי " כבר 9 שנים אנחנו מנסים ואף אחד לא בא. כששואלים את ההורים למה התשובה היא "זה לא אצלנו אלה הילדים של השכנים".
    תשובתי הייתה "בוא תגידו לי מה עשיתם ואומר לכם מה לא לעשות". וכך יצאנו לדרך יצרנו תכנית ששווקה חיובית-כלומר, לא משהו לא בסדר אצל ילדיכם, לא נונונונו, לא תכנית להורים שילדיהם מכורים אלא "להתבגר בשנית"-תכנית להורים שיש להם מתבגר שני בבית ורוצים לצמוח איתו. אתה לא מבין מה קרה. ממצב של אין נרשמים נוצרה רשימת המתנה והיינו צריכים לנפות.
    כשנשאלו ההורים למה לתכנית זו כן, אמרו כי "הרגשנו שרוצים להעצים אותנו, לחזק עוד יותר, אתם באתם ממקום של אנו כבר הורים נפלאים והצעד הבא להתפחוות וקרבה למתבגרינו היא כאן. "נפלא נכון? וכך נוצר מצב של הצלחה ו- WIN-WIN לכל הנוגעים בדבר. (זה גם היה תרגיל בשווק נכון)

    חג שמח לכם אנשים יקרים

    רינה שינברג
    פסיכולוגית, יועצת ארגונית בכירה
    ומאמנת מנטאלית להצלחה
    050-7366276
    *מומחית ביצירת מהפך בחשיבה ועוצמה אישית
    *לווי והעצמת מטופלות פוריות.

    מנצלת במה זו, ומקווה שזה בסדר מבחינתך ערן, להציע מתנה למי מקוראיך/קוראותיך אשר הינם מטופלי פוריות: המדריך להתמודדות ראשונית עם תרומת ביציות: https://www.2all.co.il/web/Sites2/shine-your-life/PAGE21.asp

  3. סמדר, הרשי לי להגיב.

    הקסם של שינוי החשיבה ומציאת חצי הכוס המלאה הוא הרגל שניתן להשרישו. זה משהו שהופך לטבע שני ומקל על החיים באופן תמידי.

    ככל שתתרגלי יותר, כך יהפוך לאוטומטי ואם כל פעם שיש קושי, תמצאי את החיובי וההזדמנות, תראי איך את מתמלאת כוחות.

    עם הזמן הראייה החיובית היא שהופכת לשלטת ולא השלילית.

    ועוד דבר קטן? לא יודעת על אילו אילוצים את מדברת, אבל, האם באמת חייבת להמשיך ולחיות עימם? האם ייתכן כי אם תחשבי מחוץ לקופסא תראי דרך לשינוי ויציאה ?

    חג שמח לך וחופש מחשיבה שלילית.

    רינה

  4. היי עירן וליאור.
    כל הכבוד לליאור שמצא את הדרך להיתגבר על הקושיהגדול, ולעירן על שיטת,
    "לצאת מאזור הנוחות", לעשות את המאמץ כגי להשיג את המטרה המבוקשת.
    המציאות היא סובייקטיבית, כלומר איך אנחנו מקבלים אותה , מפרשים אותה ובוחרים להגיב אליה.מה שקורה לנו יכול להיות קשה או קל, תלוי באיך נחשיב זאת,גם מחשבה
    יוצרת מציאות, מה שאנחנו מצפים שיתרחש, זה מה שיקרה, לפחות עבורינו.
    עמוס חן מ"השראת האור האין סופי" אומר:"כשאתה בוחר לעשות יום קסום, הוא יהיה כזה.

  5. הי.
    אהבתי, כי ראיתי בסיפור של ליאור אדם חושב שמשנה גישה ומתייחס לחיים ברצינות של הרגע.
    יש בסיפור גם מסר חזק שהכל אפשרי וכל אחד יכול. רק לדמיין, לחשוב ולעשות. כמי שעוברת לא מעט הרים גבוהים
    בחייה – מעריכה אותך ליאור ולוקחת ממך דוגמא ומאמינה שזאת הדרך.
    חג שמח – רחל.

  6. בהחלט. לחשוב כל הזמן מדוע זה קורה לי? אילו שיעורים ואתגרים מוצבים בפני כעת? כל דבר מתרחש מסיבה מסוימת, גם אם איננו מסוגלים לראות אותה באותו הרגע. במבט לאחור תבינו מדוע זה קרה. אפשר לעשות זאת גם במבט לפנים.
    אני משתמשת הרבה בבקשות. לפני אירוע מסויים אני מבקשת שיעבור במהירות ובקלות, למשל, וכך קורה. אני מודה כל בוקר עבור כל הדברים הנפלאים שיש לי, גם אם עדיין אין לי, וכך אני מביאה אותם לחיי.

  7. אהבתי, אני משתמשת בזה וזה עובד.
    אני גם מאמינה שאין ארוחות חינם ולכן כדי להרוויח בחיים צריך להשקיע
    אם זה כמו ליאור 3 ימים בתנאים מגבילים .או בכלל בהחלטות שעושין בחיים
    אז די לתירוצים ובהצלחה לכולנו שנצא לחירות מהגבלות של עצמנו.

  8. לערן שלום וחג-חרות שמח.
    שינוי גישה ומחשבות שליליות לגישה ומחשבות חיוביות – הוא שינוי שיכול לקרות אם אדם עובד על עצמו, על המודעות שלו. כמו שקרה לליאור ששינה גישה ואז הדברים הפכו להיות הרבה יותר קלים ונעימים.
    לפעמים בלי לשים לב קורים מצבים שהמחשבות השליליות עולות לראש ומסתובבות שם, שינוי גישה באמת יכול לשנות את המחשבות ואת ההרגשה של ביאוס כמו שקרה לליאור.
    יש סיפור על שתי קרפדות שהלכו לטייל במחלבה: והגיעו למיכל החלב. האחת אמרה לחברתה בואי נטפס למעלה זה אולי מעניין לראות את העולם מגבוה, והשנייה ענתה לה: לא יודעת אם זה כל כך בטוח אבל בכל זאת עלתה איתה.
    טיפסו והתיישבו על שפת המיכל והסתכלו איך החלב מסתובב לו שם בתוך המיכל…הקרפדה הראשונה שהייתה אופטימיסטית באופייה אמרה לשנייה: בואי נקפוץ לתוך המיכל חלב, זה אולי קריר ונעים לשחות קצת.
    והשנייה שהייתה פסימיסטית ענתה: לא יודעת אם זה כל כך בטוח שם… אבל בכל זאת קפצה יחד איתה.
    שחו והסתובבו להן בתוך החלב, שעה ועוד אחת, התחילו להתעייף. הקרפדה הפסימיסטית התעייפה כל כך- והודיעה לשנייה האופטימיסטית: אני כבר לא יכולה לשחות, וטבעה.
    מה שקרה לקרפדה האופטימיסטית זה היה מפתיע ומוצלח כי היא שחתה ומרוב סיבובים במיכל נוצרה חתיכת חמאה, היא עלתה על החמאה והמשיכה לשחות עד שהגיע הרפתן והוציא אותה מהמיכל.
    הסיפור על שתי הקרפדות נתן לי כוח להתגבר על קשיים שהתמודדתי איתם בעבר וחשבתי שהעתיד בלתי אפשרי עבורי. היום אני עדיין משתדלת לזכור את הסיפור הזה כשקשה לי, ולהמשיך הלאה. לחיות.
    אני מאחלת לך ערן ולכל בית ישראל חג שמח, שיזכה גלעד שליט לחזור הביתה. דפנה.

  9. סיפור מציון. ואני אפילו הייתי שולחת אותו לעיתון ולכל מקום אחר כי זאת דוגמא
    מעולה לכל דבר בחיים שחשוב מאוד לעשות וכולם יודעים אבל לא מדברים על זה. בעלי שהייה בריא לא מפספס מילואים, בכלל ומשוכנע שכך הוא ולא אחר מציל את המדינה מאויבנו. וזה כיף לשמוע שגם אתה.
    חג שמח
    עדנה

    M.B.M -Mothers & Baby's Move
    פעילות גופנית לנשים לאמהות ותינוקות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תכנים חדשים באתר:
הישארו מעודכנים!

הצטרפו למעגל הקרוב שלי

היו הראשונים לקבל את כל התכנים הכי משמעותיים שלי: פרקי פודקאסט חדשים, פוסטים מעוררי מחשבה וכלים מעשיים ישירות למייל שלכם

* בהרשמתי אני מאשר.ת לקבל עדכונים והודעות במייל ובסמס מערן שטרן וחברת "יוצא מהכלל". כמו כן, קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

תודה! ההרשמה שלך נקלטה

ברגע זה הרובוטים האוטומטיים שלנו שולחים אליך מייל אישור עם הרבה מידע חשוב על כל התוכן המשמעותי שניתן להפיק מהאתר שלי. 
חשוב לוודא שקיבלת את המייל הזה, לעיתים הודעות תקינות נכנסות בטעות לתיקיית הספאם או הקידומים, אז כדאי לבדוק אם זה לא הגיע לשם בטעות, ואם כן, למשוך את המייל לתיקייה הראשית בתוכנת הדואר שלך כדי שלהבא ההודעות יגיעו לשם.
איזה כיף שאתם כאן!

יש לי מתנה מדהימה עבורכם!

מיטב התכנים שלי זמינים לכם ללא עלות!

הם מחכים לכם כאן בלחיצת כפתור

רגע לפני שאתם עוזבים!

אני מזמין אתכם לקבל ממני את מיטב התכנים שלי ללא עלות!
הם זמינים לכם כאן בלחיצת כפתור

השאלה שלך נשלחה!