/
/
שינוי תודעתי מתמשך…

שינוי תודעתי מתמשך…

פגשתי השבוע זוג מכרים שלא ראיתי מזה זמן רב, כבר כמה שנים טובות. יצא לנו לשוחח רק מספר דקות, והם שיתפו אותי בתסכול עמוק שהם חשים מהמקום בו הם נמצאים בחייהם מבחינת התעסוקה.
 
התחושה שהם תארו היא שמצד אחד ברור להם כי מגיע להם יותר, וכי הם יכולים יותר. אבל מצד שני, ישנו פחד משתק – פחד מלהפסיד את מקור הפרנסה, פחד כלכלי, פחד מללכת לכיוון שאינו נודע.
 
וכך עם הפחד הזה, הם נשארים באותה נקודה, והתסכול רק הולך וגדל.
 
מאד עניין אותם להבין כיצד אני עשיתי את השינוי שלי, כיצד עזבתי מקום עבודה כה "בטוח" לכאורה, ויצאתי לכיוון שאינו מובטח. ללא בטחון כלכלי, וללא בטחון שמה שאעשה אכן יצליח. "ומה אם זה לא יצליח?" היתה שאלה שחזרה על עצמה לא מעט במהלך השיחה.
 
במהלך השיחה עלה בברור הפער בין המקום בו המחשבות שלהם נמצאות לגבי מה אפשרי עבורם, ובין המקום שבו הם רוצים להיות… וניסיתי לתת להם איזה שהוא כיוון ראשוני שיצור אצלם תחילתו של תהליך שאני קורא לו "שינוי תודעתי".
 
כדי להבין מה הוא שינוי תודעתי, חשוב קודם כל להבין מספר דברים בסיסיים לגבי מקומנו בעולם הזה. למרות שחלק מאיתנו (ואני הייתי בקבוצה הזו) מאמינים שאנו יודעים הכל, האמת היא שאנו לא יודעים הרבה… למעשה מכל הידע שקיים בעולם, אנו יודעים מעט מאד. אנו גם יודעים מעט מאד מה הם הדברים שאנו לא יודעים – כלומר, אני יודע שאני לא יודע לדבר סינית…
 
אבל, ישנו חלק עצום ונכבד שהוא משמעותי ביותר עבורנו – וזה כל מה שאנו לא יודעים, ושאנחנו אפילו לא יודעים – שאנחנו לא יודעים אותו. וזה תחום ה"עיוורון" שלנו.
 
ואיך הדברים מתקשרים?
 
בצורה הבאה: כל חיינו אנו משיגים תוצאות מסויימות. התוצאות האלו הן פועל יוצא של פעולות שאנו עושים. הפעולות שלנו מתבססות על מערכת של אמונות וידע שאנו מחזיקים. חלק נכבד והאמונות והידע הזה נרכש אצלנו עוד כשהיינו קטנים – קיבלנו אותו מהורינו, מורינו ומהסביבה שלנו. וכל עוד אנו ממשיכים ללכת באותה הדרך המסויימת, על פי אותו ידע, אנו נמשיך לפעול באותה הצורה. ובאופן "מפתיע" לכאורה, נמשיך לקבל את אותן התוצאות.
 
וכאן המקום של השינוי התודעתי – כדי ליצור שינוי בתוצאות שלנו, אנו חייבים להפתח לידע חדש. כדי להגיע למקומות חדשים ולתוצאות חדשות אנו חייבים להתחיל לפעול בצורה חדשה. העקרון כאן הוא מאד פשוט:
 
"אם אני לא מקבל את התוצאות שאני רוצה (בכל תחום) בחיי,
המשמעות היא שחסר לי ידע מסויים כיצד לפעול!"
 
וכאן זה נהיה מעניין, כי במקרים רבים, גם אם אנו מבינים שחסר לנו ידע, אנו לא יודעים איזה ידע חסר לנו, ואין לנו גם מושג איפה להשיג את הידע הזה.
 
ולכן, תהליך של שינוי תודעתי, הוא כל כך חשוב: כי כאשר אנו מתחילים להפתח לרעיון שישנם דברים שאנו לא מכירים, שישנו ידע שעדיין לא נחשפנו אליו, ושישנן דרכי פעולה חדשות וזמינות עבורנו, אז מתחיל השינוי לקרות.
 
מה שהמלצתי לזוג שפגשתי, הוא להתחיל עם "עבודה" מנטאלית, להתחיל ולהפתח לידע חדש. להתחיל לבחון את מערכת האמונות שלהם. אחד הנושאים הכואבים שעלה בשיחה איתם היה הנושא הכלכלי. כסף הוא נושא טעון אצל מרבית האנשים, מערכת האמונות שלנו לגבי כסף היא מאד מוצקה. ובדרך כלל, גם זה התחום שקשה יחסית לשנות בו אמונות.
 
המלצתי להם לעשות שני דברים בתור התחלה: להתחיל ולקרוא את הספר "אבא עשיר, אבא עני" של רוברט קיוסאקי. זה לא בגלל שאני חושב שזה הספר הכי טוב בעולם לגבי כסף, אבל זה הספר הכי טוב שאני נתקלתי בו, שבצורה פשוטה, מפרק את האמונות הקיימות אצלנו בנוגע לכסף ופותח אותנו לרעיונות חדשים בתחום.
 
זה הספר שהתחיל גם אצלי את תהליך השינוי, השינוי התודעתי שעברתי אחר כך היה עצום, כי לאחר שסיימתי את הספר הזה, הבנתי שאני לא יודע הכל, והתעורר בי רעב עצום לידע חדש ונוסף.
 
הדבר השני שהמלצתי להם לעשות הוא להשתתף בסמינר "משיגי היעדים" הקרוב, כי שם הם יקבלו חשיפה עמוקה יותר לעקרונות וחוקים הקיימים בעולם שלנו, שמרבית האנשים אינם מודעים להם בנוגע לאופן שבו העולם, ואנו כבני אדם פועלים.
 
וככל שאנו רוכשים עוד ועוד ידע, ונחשפים לרעיונות חדשים, השינוי התודעתי הולך וגדל, ואנו מתחילים לפעול על פי מערכת אמונות חדשה, ומתחילים להשיג תוצאות חדשות.
 
ראיון מיוחד עם ירון בן-מנשה!
אם אתם רוצים לשמוע עוד על המשמעות של שינוי תודעתי, ועד כמה הוא משמעותי וחשוב לתוצאות שאתם משיגים, אתם מוזמנים להשתתף בחינם בראיון מרתק שאני עומד לערוך ב-28/10/09, עם ירון בן-מנשה – אדם יוצא דופן ומרתק, לקוח ותיק שלי, שהשתתף כמעט בכל תוכניות האימון שהעברתי.
 
ירון ישתף אתכם בתהליך שהוא עבר, בשינוי התודעתי שהוא עובר ובלמידות והלקחים שלו מהתהליך. אני מבטיח לכם שיהיה ראיון יוצא דופן ומרתק – ואתם מוזמנים להרשם כבר היום. וכמו תמיד, אשמח להערותיכם כאן בבלוג!
 
שלכם,
ערן.
 
נ.ב. – בימים הקרובים אפרסם כאן עוד מידע חשוב ומועיל לגבי שינוי תודעתי וכיצד ניתן "להכניס" את עצמנו לתהליך שכזה. וכן, כיצד בתהליך של שנה שלמה ניתן לשנות את תמונת החיים שלנו – לחלוטין!
 
אהבתם את הפוסט?

אל תשאירו את כל הידע והטוב הזה רק לעצמכם! שתפו את אלו שבאמת אכפת לכם מהם.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp

7 תגובות

  1. בוקר טוב ערן
    הספר אבא עשיר אבא עני פתח בפני את ההתחלה ליחס חדש ומרגש לכסף.
    התחלתי לתכנן כל יום.זאת אומרת כל שעה.וכל יום כזה שזה בינתיים יום או יומיים זה בשבילי ארוע מאד מאד חגיגי.
    לקחתי את הרעיון של ישיבה להעלות שעתיים בשבוע רעיונות מהרדוף.לגבי השמות ששלחת לשותפים להתחייבות עדיין דוחה את היוזמה המאד מאד מבורכת שלך.אתמול הקשבתי שוב לדיסק 1 .הבנתי שיש לי איזה מחסום שיכלי להבין "יש לנו רגשות שבעצם משמשים כאיזשהו מתווך בין המרכיב הלא פיסי שזה הרוח והאינטלקט למרכיב הפיסי.ואיך הם משמשים כמתווך כזה ? ע ליד י הפעולות – כי אנו פועלים מתוך הרגשות שלנו מתוך הרגש שלנו,והפעולות מביאות לתוצאות שאנו משיגים בשמה הפיזית".זה בעמוד 15
    מה שלא ברור לי זה החלק הרוחני והחלק האינטלקטואלי .באמצע זה הרגשות ?הרוח אחד אחר כך האינטלקט ואחר כך הרגשות?ובאינטלקט ההגיון וגם הדימיון?לא מובן לי.האם האינטלקט כולל את שתי האונות יחד?

    אלף תודות וברכות
    ממני עלמה

  2. בוקר טוב ערן . אני כל כך נרגשת כי כל פעם שאני מרגישה קצת נפילת מתח מגיעה אלי במייל השראה שנותנת כוח ומוטיבציה להמשיך, אני חייבת לומר שאני שואבת המון כוח מכל הטיפים וההשראות שאתה שולח, ערן אני מודה לך אני מתכננת לפתוח עסק קטן מהבית של אומנות ,לפני שבוע הוצאתי כרטיס ביקור ושב תודה מכל הלב רחלי

  3. הפער נובע מעצם היותינו בני-אנוש . כבני אדם אנו חשופים למקורות חיצוניים [הורים, מורים, מטפלים, שרים…] ולמקורות פנימיים [תחושות, רגשות , אמונות, התנסויות]. אנו זקוקים לשניהם. המקורות האילו הם שונים ולעיתים קרובות מנוגדים . הדרך בה אנו רואים את עצמנו שונה ,ולעיתים מנוגד, לאופן בו האחרים רואים אותנו. הפער הזה מביא לשיתוק מכיוון שבמוחינו הוא נתפס כפרדוקס. ואכן כך. זה פרדוקס. המוח לא יכול להבין- זה לא הגיוני. הנקודה החשובה להבין שהמוח איננו החלק היחידי אלינו. יש לנו נפש, רוח, גוף. הפער, והפחד אותו הוא נושא, יתפוגגו שנלמד לפעול מתוך היבטים אילו.

  4. לאנשים זקנים כמו שפגשת, קשה מאוד להחליט על שינוי בחייהם, לעשות
    מהפך.יש לשם הרבה יותר מה להפסיד, כי העולם של היום שייך לצעירים.
    נוסף לכך אדם מבוגר יותר קשור להרגלים הקבועים שלו, לסביבתו,לאזורי
    הנוחות שלו, כיון שעם חלוף השנים ההרגלים נעשים יותר ויותר טבועים עמוק בהתנהגות וגם בהשקפות האישיות.
    לא מוכרים לי מהפכנים גדולים בהיסטוריה, שהביאו לשינוי קיצוני, ושהתחילו
    את התהליך כשהיו בגיל השלישי, למעט הדמויות מהת"נך, כמו למשל משה
    רבנו .מעטיםהפנסיונרים ה עושים הסבה מקצועית, או מתחילים בקריירה חדשה,
    למעטהפוליטיקאים שלנוץ

  5. לעשות שינוי זה מפחיד מאד, לעתים אפילו זה לא אחראי.
    אני עשיתי שינוי כזה בגיל הפרישה (ואני בודאי לא יחידה) כי תמיד חיכיתי לעיתוי המתאים. אם נחכה לשינוי, "עד ש" נאגור ידע, הזמן יתאים וכו' הוא לא יקרה. (20 שנה הוא לא קרה לי)
    עשיתי את השינוי ללא "גב" כלכלי, עם סיכון גדול ותחושת אומץ אדירה, כמו קפיצת בנג'י בארץ זרה. ההיערכות היתה בהתאם והאמונה באפשרות נתנה את ההשראה. אכן השינוי קרה בתפיסה. משהוא פתאום נראה אפשרי וחלום שחלמתי הפסיק להפחיד וקרא להגשמתו. משכירה עובדת מדינה הפכתי לעצמאית פעילה בתחום ייחודי ומצומצם.
    עברו שנתיים עד שעליתי על הגל והעסק התחיל להתממש ולהוכיח שהצעד האמיץ היה נכון.
    לא תמיד אפשר לעשות שינוי כזה לבד. אין לדעת היכן הייתי היום אם בהתחלה הייתי פוגשת את ערן שטרן כמאמן ונחשפת לשלל הידע הסובב אותו. היום השינוים פחות דרמטיים ויותר מינוריים לשכלול והתפתחות.
    בהצלחה לזוג
    בתודה לערן

  6. תודה לכל התגובות והמגיבים.

    לאה – מדובר בזוג צעיר יחסית (באמצע שנות ה-30 לחייהם), אני לא חושב שישנו קשר בין היכולת והרצון לעשות שינוי לגיל… 🙂

    ערן

  7. אני נרגש לקראת הראיון ביום רביעי.
    אני מתכוון לשוחח על כל הנושא של שינוי תודעתי מכמה אספקטים, החשוב שבהם יהיה… העסק!
    יש דברים שאפשר לעשות שייקחו אותנו לרמה הבאה.
    נשתמע בראיון

    ירון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תכנים חדשים באתר:
הישארו מעודכנים!

הצטרפו למעגל הקרוב שלי

היו הראשונים לקבל את כל התכנים הכי משמעותיים שלי: פרקי פודקאסט חדשים, פוסטים מעוררי מחשבה וכלים מעשיים ישירות למייל שלכם

* בהרשמתי אני מאשר.ת לקבל עדכונים והודעות במייל ובסמס מערן שטרן וחברת "יוצא מהכלל". כמו כן, קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

תודה! ההרשמה שלך נקלטה

ברגע זה הרובוטים האוטומטיים שלנו שולחים אליך מייל אישור עם הרבה מידע חשוב על כל התוכן המשמעותי שניתן להפיק מהאתר שלי. 
חשוב לוודא שקיבלת את המייל הזה, לעיתים הודעות תקינות נכנסות בטעות לתיקיית הספאם או הקידומים, אז כדאי לבדוק אם זה לא הגיע לשם בטעות, ואם כן, למשוך את המייל לתיקייה הראשית בתוכנת הדואר שלך כדי שלהבא ההודעות יגיעו לשם.
איזה כיף שאתם כאן!

יש לי מתנה מדהימה עבורכם!

מיטב התכנים שלי זמינים לכם ללא עלות!

הם מחכים לכם כאן בלחיצת כפתור

רגע לפני שאתם עוזבים!

אני מזמין אתכם לקבל ממני את מיטב התכנים שלי ללא עלות!
הם זמינים לכם כאן בלחיצת כפתור

השאלה שלך נשלחה!