/
/
לאהוב את מה שיש ולהשיג את מה שאין!

לאהוב את מה שיש ולהשיג את מה שאין!

שלום חברים,
 
אני חושב שכל אחד מאיתנו רוצה יותר. באיזה שהוא תחום בחיים שלנו. זה חלק מהאישיות שלנו, של כל אחד מאיתנו – לרצות לצמוח, לגדול, להתפתח ולהשיג יותר בחיים שלנו. כל אחד מסתובב עם איזו רשימה שהיא בראש של כל הדברים שהוא היה רוצה, או ש"חסרים" לו בחייו.
 
מי מכם שמכיר אותי כבר מספיק זמן, יודע שאני עובד עם אנשים רבים ומלווה אותם להשיג את הדברים שהם רוצים בחייהם – בכל תחום שזה לא יהיה. אנשים מגדירים לעצמם מה הם רוצים ומקבלים גישה, כלים, מוטיבציה וסביבה שתעזור להם להשיג זאת.
 
אחת הבעיות שמונעת מאנשים להשיג את הדברים שהם רוצים, היא שהם יותר מדי ממוקדים בפער בין מה שיש להם כרגע ובין מה שהם רוצים שיהיה להם. הם מפנים חלק גדול מהאנרגיה שלהם למה ש"חסר" בחיים שלהם, במקום למה שהם היו רוצים שיהיה.
 
וכפי שאמר אחד הפילוסופים הגדולים ראלף וולדו אמרסון: "יצמח רק הדבר שניתן לו אנרגיה". כלומר, אם אדם ממקד את כל מרצו, תשומת הלב שלו והאנרגיה במה שחסר לו בחיים, זה מה שיצמח: החוסר שהוא רואה בחיים שלו.
 
ולעומתו, מי שיקדיש את מרצו, מיקודו והאנרגיה שלו לדבר שהוא רוצה בחיים שלו – זה מה שיופיע בחייו.
 
דוגמה נפוצה לכך היא אנשים שנמצאים בחוסר כלכלי, הם ממוקדים במה שחסר להם, באוברדרפט, במינוס בבנק וכו'… הם כמעט ואינם מקדישים אנרגיה או מחשבה לאיך יוכלו להשיג יותר או ליצור יותר כסף או שפע כלכלי בחייהם. וכמובן, שככל שהם מתמקדים יותר בחוסר הכלכלי שלהם – הוא גדל.
 
אבל – זה לא פשוט… קל יותר להבין את זה מאשר לעשות את זה! כלומר, אני בטוח שכבר כעת ישנם ביניכם כאלו שחושבים – אבל איך אני יכול להתמקד בשפע של כסף אם כרגע בבנק שלי יש מינוס???
 
והם צודקים – זה קשה. אבל זה הכרחי! כי עד אשר לא נהיה מסוגלים להמיר את המחשבה שלנו ממה שאנו לא רוצים ולמקד אותה במה שאנו כן רוצים – לא נצליח ליצור איזה שהוא שינוי בחיים שלנו.
 
מדוע? מהסיבה הפשוטה הבאה: כאשר אנו מתמקדים במה שאין, אנו למעשה יוצרים מחשבה מאד חזקה המנוגדת למחשבה של מה שאנו כן רוצים.
 
בעצם, מה שאני אומר לכם כאן הוא – "להתעלם מן המציאות". להפסיק להסתכל על המציאות בבנק, ולהתחיל להתמקד במציאות העתידית שאתם רוצים ליצור. ואם תחשבו על כך רגע, מהר מאד תוכלו לראות שרבים מההשגים הגדולים, ההמצאות הגדולות בעולם, והתוצאות המזהירות אליהם הגיעו אנשים בעולם, היו כאשר הם עשו בדיוק את זה – הם "התעלמו מהמציאות". הם לא נתנו ל"עובדות" לבלבל אותם.
 
כמה דוגמאות שיבהירו:
  • אדיסון התעלם מהנרות והעששיות שהיו קיימות בעולם והמציא את הנורה.
  • הרצל התעלם מכך שאין מדינה ליהודים, וחלם, הגה ודמיין על מדינה כזו עד שהפכה למציאות.
  • הוריכם התעלמו מהעובדה שאתם אינכם קיימים עדיין במציאות כאשר הם חשבו על היצירה שלכם…
וכמובן שאפשר לתת כאן עוד דוגמאות רבות נוספות….
 
אני רוצה שוב להדגיש – כדי להסיר את "ההתנגדות" הפנימית שלכם לדברים שאתם רוצים בחייכם, אתם קודם כל צריכים להשלים עם התוצאות הנוכחיות בחייכם, לא לכעוס עליהן, לא להיות עצובים בגללן, לקבל אותן כמו שהן. ולמקד את המחשבות, הרגשות והמעשים שלכם – במה שאתם רוצים.
 
לפני מספר חודשים נפלה בחלקי הזכות  להכיר זוג מדהים – ורד ואריק פלד, מנכל"ים משותפים של מרכז "פתח למחשבה" שהוא מרכז לשיטת "העבודה" של ביירון קייטי.
 
וכאשר נחשפתי דרכם לשיטת "העבודה" ראיתי עד כמה השיטה הפשוטה הזו, יכולה לסייע בלהשלים עם "מה שיש", עם המציאות הנוכחית, לקבל אותה כמו שהיא, להפיג את המתח סביב מה שאין ולפתוח פתח נקי לקבל את מה שאתם רוצים.
 
ביום חמישי הקרוב, ה-18/2/10 אני אקיים ראיון משותף עם אריק פלד, ובו נדבר כיצד משלבים את שני העולמות הללו – של "לקבל את מה שיש" ולהשיג את "מה שאין". זו הולכת להיות שיחה מרתקת!
 
ואתם מוזמנים לשלוח לנו שאלות שנתייחס אליהן בשיחה – השיחה בחינם לגמרי!
 
בין הנושאים שנשוחח עליהם בשיחה:
  • מהם עקרונות המפתח של "העבודה"
  • כיצד להשיג את היעדים המשמעותיים בחיינו?
  • כיצד "לאהוב את מה שיש" והאם זה אומר להסתפק במה שיש?
מזמין אתכם להרשם עכשיו – ולהבטיח את מקומכם בשיחה!
 
כתמיד אשמח לתגובות והערות,
 
שלכם,
ערן.
 
נ.ב. – ב-25/2/10 אני עומד לקיים את "סמינר משיגי היעדים" היחודי. זוהי הפעם האחרונה שאני אקיים את הסמינר הזה עד חודש יוני 2010. הסמינר כמעט מלא לחלוטין ונותרו לנו מקומות אחרונים בהחלט. אם חשבתם בעבר להשתתף – זו ההזדמנות שלכם. אני מזכיר לכם כי אני מעניק אחריות מלאה על הסמינר, כך שההשקעה שלכם בטוחה לחלוטין! ישנן הזדמנויות שכאשר הן מופיעות – צריך פשוט לומר להן "כן!"
 
נ.ב.2 – ביום רביעי הקרוב ה-17/2/10, אני עומד לקיים הרצאה מיוחדת בשיתוף מועדון "קלאב 50" בנושא "דימוי עצמי מנצח" בתל אביב – אם אתם בסביבה – אני ממליץ לכם להשתתף! תוכלו לקבל פרטים נוספים ולהרשם דרך "קלאב 50" או בטלפון 03-693-9314.
 
אהבתם את הפוסט?

אל תשאירו את כל הידע והטוב הזה רק לעצמכם! שתפו את אלו שבאמת אכפת לכם מהם.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp

11 תגובות

  1. ערן בוקר טוב,
    כל כך נכון ואמיתי מה שכתבת. בחיי הספקתי להוכיח לעצמי כבר כמה פעמים כי העסק עובד, צורת חשיבה זו אכן מקדמת לכיוון היעד האמיתי.לאחרונה הוכחתי זאת גם לביתי וחתני שעמדו לקראת פרק חשוב בחייהם- מציאת דירה למגורים. חיפשו חיפשו ולא מצאו משהו שאהבו, הפער בין הסכום שעמד לרשותם ובין כוונותיהם – היה גדול.ואז, בעצתי, הם התחילו להתמקד בדברים החשובים להם באמת – הגדירו המיקום המתאים להם, גודל הדירה המתאים להם וכן הלאה.ביקשתי מהם להפסיק לשדר את המנטרה ששודרה לעברם מסביבתם "יש לכם סכום מסויים ואיתו תסתדרו" , הבטחתי להם שכאשר יימצאו את אשר אוהבים – הערך הכספי יפסיק להיות רלוונטי. אכן כך היה.מצאו דירה כלבבם ,במיקום שבחרו לחיות בו (אזור בו מעטות הדירות הנמכרות), בסכום גבוה יותר משהייה להם ולא התלבטו לרגע.כפי שאמרת "ישנן הזדמנויות שכאשר הן מופיעות – צריך פשוט לומר להן "כן" !
    גם החומרים של ביירון קייטי מופלאים בעיניי. אכן עוד שיטה מנצחת.
    יום נפלא
    רחל

  2. אני התיפוס הקלסי "שתקועה" במקום בגלל שאני חושבת על כל הדברים שלא עשיתי עד היום על מנת לקדם את עצמי בחיים כמה טעויות עשיתי עד עכשיו
    עסוקה במה שאין לי ולא מצליחה לצאת מההרגשה הזאת
    לא מצליחה להשים בצד את טעיות העבר ולהיתקדם אל עבר ההצלחה
    כל כך כועסת על עצמי…

    מקווה שיום יבוא ואצליח לעבור את ההרגשה הזו ולהעלות אותי עוד ועוד שלבים למעלה

    שיהיה המשך יום טוב

    תקועה במקום

  3. ערן שלום.
    מרחל לרחל ועוד רחלות שבעדר:
    רציתי גם כמו שקראתי את המאמר לספר לך משהו מדהים שקרה לי שמשקף כל-כך נכון את מה שכתבת, להתרכז רק ב"מה שאין" ולא במה שאפשר לייצר ויהיה.
    הכרתי בחורה מדהימה נדלניסטית שהציעה לי לקחת משכנתא שניה ולהתארגן כך שאוכל לקבל עד 70% מערך הבית היום ולקנות דירה נוספת, להשכיר או לחילופין לגור בה ולהשכיר את הבית שלנו שהוא גדול. לי זה היה בום שדגרתי עליו יומיים באושר עילאי. באתי להתייעץ עם הבן המרובע שלי ונדהמתי לתגובתו – לא, לא, לא!!!!!!
    לא מתאים לך, לא בגיל שלך. לא בטוח שתמצאי מישהו שישלם לך שכירות ובקיצור את כל השלילי שבעולם. לי זה סימל את חשיבת החוסר שלו. אני יודעת שאני הולכת לצעד הזה שהולך להיות איכותי בחיי ומאד מלהיב.
    אני כבר רואה בדיוק כיצד אני עושה זאת, מה עלי להביא בחשבון ורק שיש לי וזה אפשרי.
    ערן. שינית לי חשיבה. נתת לי אפיקים חדשים להלך בהם ובעיקר לעשות. אני מאד מאמינה בחשיבה הזו של יש ויצירת היש. אני יודעת שאני ממציאה את היותר וזו הרגשה נפלאה.
    תודה ובטוח אקשיב לשיחה. המשך יום נפלא – רחל.

  4. ערן,
    כמו תמיד , דבריך חכמים, ולמדתי גם לישם אותם.
    לפני כשנה רציתי להקים 5 צימרים. כולם, כולם אמרו לי לא.
    זה לא ילך. אין לך כסף. לא תצליחי להרים פרויקט כזה, זה גדול עליך
    יום אחד שמעתי שיחה שלך . בין השאר אמרת – אל תקשיבי לאחרים.
    ועוד אמרת – אל תחכי – עשי עכשיו.
    כמאמנת עסקית אני תמיד מספרת ללקוחות שלי את הסיפור על הצפרדע
    שהיגיעה לראש ההר בגלל שהיתה חרשת. אבל לא יישמתי את זה בעצמי.
    אבל בשיחה שלך אמרת- אל תחכי -עשי.
    ועשיתי. היום יש לי 4 בקתות עץ יפיפיות (החמישית בדרך)
    היום אני יודעת – יש לך חזון – התחל לפעול ותצליח.
    תודה
    דמומית – מאמנת עסקית. ההצלחה שלך זה עסקי

  5. לדעתי, לראות רק את המטרה, את הפנטזיה, זה רק הצעד הראשון. צריך לדעת איך לקחת את הפנטזיה ולהפוך אותה למשהו ממשי. לא כל האנשים רואים את ה"איך" ולפעמים נבהלים מגודל הפער בין מה שהם רוצים לבין מה שיש להם. צריך להיות מספיק פתוח כדי להגיע למקומות שבד"כ לא מגיעים אליהם, ושבאמצעותם ניתן יהיה להגיע למימוש המטרות. צריך להיות מסוגל לפתוח דלתות ולהגיע לשבילים שעדיין לא חקרת. רק כך, תשנה דפוס קיים וחוזר על עצמו – לדפוס חדש, שפותח דלת למציאות חדשה.
    ראיית המטרה בלבד עלולה לתסכל אדם שאין לו את הכלים למימוש. אני טוענת שיש את הכוחות הללו בכולנו, אבל אנו צריכים למצוא את שדה הפעולה שלנו – המקום בו אנו הופכים ממסוגלים למממשים: אדם צריך לחשוב על הצלחות בחייו, לשאול את עצמו מה עשתי עד עכשיו שהביא אותי להצלחה ולשכפל את צורת ההתנהגות הזו. אני חושבת שכך, באופן כללי, אפשר לקחת את הסיפור הזה צעד קדימה.

    ענת ברקוביץ, מאמנת אישית

  6. חייב להגיד לך תודה ערן.
    למרות שאני בא מהעולם של ההתפתחות האישית וחי בשיפור תמידי יום- יומי, תמיד הפוסטים שלך מזכירים לי דברים ש"שכחתי" לרגע, או בצורה יותר מדויקת – היו קצת פחות במודעות שלי 🙂

    אז תודה,
    פוסט מקסים. וכמו שאומרים "טוב עיפרון קצר מזיכרון ארוך" אז איישם זאת ואשנן לעצמי את הטיפ היומי:

    "להשלים עם מה שיש בהווה, לקבל את זה בצורה ניטרלית ובו זמנית- לפקס את עצמנו לחלוטין במה שאנו רוצים שיהיה. ואז …למקום שנשלחת האנרגיה לשם גם מגיעות התוצאות 🙂 והדלת לשינוי- נפתחת. "

    מזמין אותך לעיין גם בבלוג שלי – https://www.nirmlm.blogspot.com/

    ניר לב

  7. שלום עירן,

    דבריך חכמים. מה שיש לי להוסיף זה, שאם אתה רוצה שהדבר שכבר יש לך ימשיך לצמוח,

    עליך להביט בו כל הזמן כדי להוסיף לו אנרגיות ולהעצימו ,לפי ראלף וולדו

    אמרסון: "יצמח רק הדבר שניתן לו אנרגיה "

    מדבריו ניתן להקיש שאם תביט בפער, כלומר על מה שחסר לך, אזי הפער יקבל אנרגיות

    יתעצם ויתרחב, כנראה על חשבון מה שיש לך כבר. אם תביט בפסגה כלומר ביעד הסופ ,

    כנראה שגם הוא יוסיף אנרגיה ויתעצם , המטרה תהיה יותר גדולה.

    אני מעדיפה להביט ביעד הסופי, כדי להיזכר תמיד ב"למה", מה שמדרבן להמשיך בדרך כדי

    להגיע למטרה.כדאי לשמוח במה שיש לנו ולהודות על כך ליקום, אבל לשאוף להשיג יותר,

    ולצאת מאזורי הנוחות שלנו."לא תוכל לגלות חופים חדשים אם לא תנתק קשר עין עם

    החוף".

  8. הי ערן,

    אני הכרתי את אריק פלד מיד אחרי שביירון קייטי בקרה בארץ זה התחבר אלי שכלית ורגשית – והחלטתי לנסות. אני מאוד אוהבת את השיטה היא בהירה מהירה וממקדת אותי – יש לי מחברת שבה אני כותבת כשיש לי צורך כשאני מרגישה מתוסכלת.
    בעקבות סדנת הקוד המנצח החלטתי להפוך את פינת העבודה בחדר השינה לאזור שיש בו השראה ובנוסף לפוסטרים של הקוד המנצח החלטתי לשים גם פוסטר של ביירון קייטי, חיפשתי את הטלפון באתר כדי להתקשר ולשאול אם יש פוסטר ואז התברר לי שאתם משתפים פעולה – אהבתי את הרעיון וזה גם התחבר לי עם הנושא של באיזו סביבת אנשים אני מעדיפה להיות.
    אני נמצאת גם ברשימת התפוצה של אריק – במיוחד אני אוהבת את הציטוטים אני מקבלת פעם בשבוע.

    נראה לי שתהיה הרצאה מאוד מעניינת וכדאי לפנות לזה זמן.

    הילה

  9. אינני מכוון לקנטר חלילה, אבל שאלה ענקית בוערת בי כשאני קורא את הדברים: "איך עושים את זה? למה לי זה לא עובד?". אני מתכוון, התאוריה והרעיון נראים אמיתיים ונורא מעניינים, מה גם שהתועלת מיישומם עצומה, אבל אני כל כך מתקשה בפרטים הטכניים. אין לי, ומעולם לא היה לי כסף, ואני מנסה, כל כך מנסה, שלא להתמקד בזה ולרכז את המחשבה בכיוון האופטימי, אבל שום דבר לא זז. זו אינה הפעם הראשונה שאני קורא את הדברים הנפלאים שלך ערן, המון פעמים ניסיתי ליישם אותם ונכשלתי, והפעם העזתי לשאול. אולי לשאר זה מובן מאליו, אבל אשמח מאוד להבהרה אישית לגבי הדרך הפשוטה והטכנית ליישום הדברים כדי שהתוצאות יופיעו גם אצלי.

  10. היי ערן…

    אהבתי את דבריך…ובעיקר מתוך ההסכמה שלי איתם….אני אכן מאמינה שאנו חווים את המציאות כפי שאנו תופסים

    אותה…

    אם התפיסה שלנו מתמקדת ב"אין לי כסף"…אז אנחנו חיים את המציאות של "אין לי כסף"…יכול להיות שזה אכן

    המצב…אך כמו שאתה אומר…צריך להשלים עם העובדות משום שהן מהוות פועל יוצא של הבחירות שכל אחד עשה

    בחייו על מנת להגיע למצב של "אין לי כסף"…אם לאדם "אין כסף"…זה סימן ש…או שהיה לו והוא בזבז…או הפסיד

    אותו עלי יד בחירה שגוייה…או שאותו אדם מעולם לא היה לו כסף וגם כפי הנראה לא יהיה לו כי שם התפיסה

    נמצאת…"אין לי כסף"…

    בנוסף לכך…המצב הנוכחי הוא אינו רק מצב נוכחי…אלא מצב של בחירות היסטוריות שמשפיעות בכל רגע ורגע נתון

    על ההווה והעתיד …היוצר את המצב הנוכחי…

    ישנה אפשרות לשנות את המצב הנוכחי בכל רגע ורגע…אם נחליט "לעשות מהבחירות הקודמות שלנו

    היסטוריה…וליצור היסטוריה חדשה…שתשפיע על עתיד של כל אחד שמודע לכך שהוא מעוניין לשנות…זה אכן לא

    פשוט…אך יותר לא פשוט לחוות תקליט שבור שחוזר על עצמו "אין לי כסף אין לי…אין לי עבודה טובה…אין לי בן

    זוג…אין לי ….אין לי ….אין לי …."

    אם המחשבות תקועות באין לי -ת ע צ ר ו…ותגידו …"יש לי…ויהיה לי…"…זה עושה פלאים

    אז תודה על כל מה שיש

    תודה על כל מה שיהיה

    בהצלחה

    אפרת

  11. תודה לכל המגיבים!

    יפעת – אני מציע שבמקום להיות "עסוקה" בלכעוס על עצמך,כי זה הרי לא יעזור לפתור את המצב… תתחילי לשאול את עצמך "מה אני יכולה לעשות כדי להתקדם" ואז צאי לדרך ועשי זאת!

    יוסי – השאלה שלך מאד רחבה ממה שניתן לענות עליה במסגרת הזו. למטרה זו בדיוק אנו מקיימים סדנאות כמו "קוד המנצח" כדי לתת לאנשים את הידע והכלים לעשות זאת. אני ממליץ לך להכנס לאתר http://www.prosperity.co.il ושם תוכל לקבל בחינם הרצאה שלי מוקלטת בנושא של כסף, יש בהרצאה תרגיל שאני נותן לאנשים שיעזור להם לפתח את החשיבה שלהם בנושא כסף ולהרוויח עוד כסף.

    סופ"ש נפלא לכולם!
    ערן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תכנים חדשים באתר:
הישארו מעודכנים!

הצטרפו למעגל הקרוב שלי

היו הראשונים לקבל את כל התכנים הכי משמעותיים שלי: פרקי פודקאסט חדשים, פוסטים מעוררי מחשבה וכלים מעשיים ישירות למייל שלכם

* בהרשמתי אני מאשר.ת לקבל עדכונים והודעות במייל ובסמס מערן שטרן וחברת "יוצא מהכלל". כמו כן, קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

תודה! ההרשמה שלך נקלטה

ברגע זה הרובוטים האוטומטיים שלנו שולחים אליך מייל אישור עם הרבה מידע חשוב על כל התוכן המשמעותי שניתן להפיק מהאתר שלי. 
חשוב לוודא שקיבלת את המייל הזה, לעיתים הודעות תקינות נכנסות בטעות לתיקיית הספאם או הקידומים, אז כדאי לבדוק אם זה לא הגיע לשם בטעות, ואם כן, למשוך את המייל לתיקייה הראשית בתוכנת הדואר שלך כדי שלהבא ההודעות יגיעו לשם.
איזה כיף שאתם כאן!

יש לי מתנה מדהימה עבורכם!

מיטב התכנים שלי זמינים לכם ללא עלות!

הם מחכים לכם כאן בלחיצת כפתור

רגע לפני שאתם עוזבים!

אני מזמין אתכם לקבל ממני את מיטב התכנים שלי ללא עלות!
הם זמינים לכם כאן בלחיצת כפתור

השאלה שלך נשלחה!