/
/
המכשול להצלחה העסקית שלך

המכשול להצלחה העסקית שלך

לאורך השנים, גיליתי שישנו מכשול משמעותי העומד בפני בעלי עסקים רבים. ובעיקר עסקים המבוססים על הידע והמומחיות של העומד בראשם. ישנו מכשול אחד עיקרי שמונע ממך להקים עסק רציני, מבוסס, עם הכנסות של מיליוני שקלים בשנה.

ברגע שתבין, תזהה ותסלק את המכשול הזה מדרכך, תהיה גם לך האפשרות להגיע לגבהים חדשים, הכנסות חדשות ורמות חדשות של השפעה, הכרה, פרסום ותגמול כלכלי. וזה יהיה הרבה יותר קל ממה שאתה מסוגל אולי לדמיין כרגע. למעשה, אותן אסטרטגיות וטקטיקות שעבדו עבורי, ושעבדו עבור מאות הלקוחות שלי, יעבדו גם עבורך. אלו הן אסטרטגיות ושיטות שבהם משתמשים גם המובילים בתחומם בעולם, כדי לבנות עסקים מבוססים, רווחיים ויציבים, שמביאים ערך אמיתי למיליוני אנשים בעולם. 

 

ואני רוצה כעת לחשוף בפנייך את המכשול העיקרי שעומד בפני מרבית בעלי העסקים.

 

הסימפטום: הם מחפשים כל דרך אפשרית ליצור עוד הכנסה בעסק, הם רוכשים אינספור הדרכות שונות ומשונות, שהם מאמינים שישפרו את מצבם הכלכלי, אבל הם אינם מצליחים להגיע לשום תוצאה משמעותית.

הסיבה: חשיבה מצומצמת שמחפשת כל הזמן רק עוד "הזדמנויות". אני קורא לכך "חשיבת הקפצון".

הבעיה: אין להם אסטרטגיה מתאימה לפיתוח ולבנייה של עסק רווחי, מבוסס, ויציב, שממשיך לגדול ולצמוח באופן עקבי.

 

המכשול העיקרי שאנו צריכים להתבונן עליו ולהבין אותו הוא אתה – והחשיבה שלך.

מניסיוני רב השנים, ראיתי שכשמדובר בבניית עסק, ישנו הבדל עצום בין שני סוגי חשיבה, שיוצר גם הבדל דרמטי בתוצאות שבעלי העסקים משיגים.

 

הנה העניין – "הקפצונים", הם אותם אנשים שמקימים עסק ומחפשים עוד ועוד הזדמנויות ליצור הכנסות מידיות, קופצים מדבר לדבר, ובעיקר מחליפים את הזמן שלהם בכסף שהם מקבלים על כל שעה ושעה.

לעומתם, הסוג השני, הוא הסוג של "המנהיג המוביל". המנהיג המוביל הוא יזם החושב בצורה שונה, אסטרטגית (ובדרך כלל גם הפוכה לגמרי) מהאופן שבו חושב הקפצון.

"המנהיג המוביל"

בעלי חזון לעסק שלהם, מכוונים במחשבתם למטרה הגדולה שלהם.

יזמים מצליחים מחזיקים בחזון, ומפתחים אלטרנטיבות שונות כיצד להשיג אותו.
ואז נוקטים בפעולות שבסבירות גבוהה יותר יקדמו אותם לחזון שלהם.
הם שואלים את עצמם בעקביות: "מה ההזדמנויות הכי טובות עבורי כדי לממש את החזון שלי?"

"הקפצון"

קופץ על כל הזדמנות שנראית לו שתכניס לו עוד הרבה כסף לעסק.

רוב בעלי העסקים, כל כך עסוקים ביום יום שלהם, כך שהם פועלים בכיוונים שונים – כל פעם לכיוון של מה שנראה להם הכי מושך באותו הרגע.
הם קופצים מהזדמנות להזדמנות ואינם מצליחים לממש שום דבר גדול באמת ולאורך זמן.

קפצונים, מחפשים כל הזמן כיצד לייצר בעצמם עוד כסף ועוד הכנסה. הם הולכים שבי בקלות אחרי כל הבטחה: שיטת שיווק, הדרכה או מוצר שהם חושבים שייצור עבורם עוד כסף… ומהר!

הם שואלים את עצמם: "האם אני יכול להרוויח כסף מזה?", ובכל פעם בוחרים במשהו חדש. פעם זה קורס של השקות מוצרים, פעם זו הדרכה על פרסום בפייסבוק, אתמול זה היה על פרסום בגוגל, וחודשיים קודם על פיתוח מוצר מידע חדש. הם משתתפים בהרבה הדרכות אבל מיישמים רק חלק קטן ממה שלמדו (אם בכלל), כי הם מיד קופצים להזדמנות הבאה שנראית להם קלה יותר. השאלה שמהדהדת להם בראש יותר מהכל היא: "מהי הדרך הקלה ביותר עבורי ליצור עוד כסף ועכשיו?"

 

ההתנהלות של הקפצונים נראית לעיתים כמו של "עלה נידף ברוח". הם מגיעים לכל מקום שהרוח נושבת. ולכן גם קל מאד לשכנע אותם לרכוש עוד מוצרים, תוכניות והדרכות שונות. צריך רק לצאת בהבטחה גדולה ובומבסטית, שתספק להם הכנסות מהירות והם מיד יקפצו על ההזדמנות החדשה.

 

המנהיג המוביל הוא טיפוס אחר לגמרי. הוא מחזיק בראשו תמונה ברורה של העסק שהוא בונה, ולאן הוא מעוניין ומכוון שהעסק שלו יגיע. התמונה שלו תהיה גם כתובה, ומגובה ביעדים ברורים – אישיים, עסקיים, וכלכליים.

העסק שהוא בונה, מבוסס על הגדולה הפנימית שלו, על החוזקות שלו, על השליחות שהוא נועד לממש בעולם. יש לו גם אסטרטגיה ברורה כיצד להגיע ולממש את החזון שלו. זו אסטרטגיה שהוא בנה ויצר, לאחר שבחן את כל החלופות שעומדות בפניו, והבין איזו מהן תהיה המהירה יותר, הקלה יותר והמתגמלת ביותר עבורו.

 

המנהיג המוביל יבחן כל הזדמנות חדשה שנקרית אל דרכו אל מול החזון שלו. וישאל את עצמו האם זה משהו שיקדם אותו מהר יותר אל החזון שלו? האם זה תואם את האסטרטגיה שטווה, והאם זה עדיף על פני מה שהוא עושה כרגע?

 

בשורה התחתונה: מרבית בעלי העסקים, ובמיוחד אלו שהעסק שלהם מבוסס על הידע או המומחיות שלהם, מתנהלים ללא אסטרטגיה. הם קופצים מדבר אחד לשני, ללא חזון ברור לאן הם רוצים להגיע ולאן הם רוצים שהעסק שלהם יגיע. ובגלל שאין להם חזון ברור, אין להם גם שום אסטרטגיה ותוכנית ברורה כיצד לפעול כדי להגשים אותו. אז הם מחפשים עוד ועוד "גלולות קסם" בצורה של הדרכות חדשות, קורסים חדשים, וגימיקים שיווקיים שמבטיחים להם עוד כסף ועוד הכנסה מהירה.

אז מה עושים?

ביום שלישי הקרוב (ה-18/6) אני עומד לקיים מפגש מיוחד שבו אלמד מהם 4 המרכיבים המהותיים שכל אסטרטגיה עסקית חייבת לכלול.

אהבתם את הפוסט?

אל תשאירו את כל הידע והטוב הזה רק לעצמכם! שתפו את אלו שבאמת אכפת לכם מהם.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תכנים חדשים באתר:
הישארו מעודכנים!

הצטרפו למעגל הקרוב שלי

היו הראשונים לקבל את כל התכנים הכי משמעותיים שלי: פרקי פודקאסט חדשים, פוסטים מעוררי מחשבה וכלים מעשיים ישירות למייל שלכם

* בהרשמתי אני מאשר.ת לקבל עדכונים והודעות במייל ובסמס מערן שטרן וחברת "יוצא מהכלל". כמו כן, קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

תודה! ההרשמה שלך נקלטה

ברגע זה הרובוטים האוטומטיים שלנו שולחים אליך מייל אישור עם הרבה מידע חשוב על כל התוכן המשמעותי שניתן להפיק מהאתר שלי. 
חשוב לוודא שקיבלת את המייל הזה, לעיתים הודעות תקינות נכנסות בטעות לתיקיית הספאם או הקידומים, אז כדאי לבדוק אם זה לא הגיע לשם בטעות, ואם כן, למשוך את המייל לתיקייה הראשית בתוכנת הדואר שלך כדי שלהבא ההודעות יגיעו לשם.
איזה כיף שאתם כאן!

יש לי מתנה מדהימה עבורכם!

מיטב התכנים שלי זמינים לכם ללא עלות!

הם מחכים לכם כאן בלחיצת כפתור

רגע לפני שאתם עוזבים!

אני מזמין אתכם לקבל ממני את מיטב התכנים שלי ללא עלות!
הם זמינים לכם כאן בלחיצת כפתור

השאלה שלך נשלחה!