/
/
איזו רוח נושבת עליכם היום?

איזו רוח נושבת עליכם היום?

שלום חברים,
 
ראשית שמחתי לפגוש רבים מכם בכנס "הרדוף" שהתקיים בשבוע שעבר, אני מודה לכל מי שניגש לשוחח ולפרגן – שמחתי מאוד לפגוש אתכם!
 
פעמים רבות כאשר צופים באדם מסויים שנתפס כ"מצליח", ישנה נטייה לעשות טעות ולחשוב שההצלחה שלו היתה תהליך קסם שבו כל דבר שהוא עשה או נגע בו הצליח לו. אין דבר שרחוק יותר מן המציאות מאשר הדבר הזה. אני לא מכיר אדם מצליח שלא חווה כשלונות וקשיים בדרך שלו. אבל, רבים אינם מבינים כי אותם קשיים וכשלונות הם חלק בלתי נפרד מן ההצלחה.
 
חישבו על הדימוי הבא: אנו נמצאים בטיסה לעבר יעד מסוים, יש לוח זמנים ידוע שפורסם על ידי חברת התעופה מראש, ואנו גם יודעים לומר די במדוייק מתי אנו צפויים לנחות ולהגיע ליעדנו. אבל, אתם מכירים את זה כשלאחר ההמראה, הטייס לפתע מכריז ואומר "נתקלנו ברוח נגדית בלתי צפויה, ולכן אנו צופים כי יהיה עיכוב בשעת הנחיתה". כך גם בחיים שלנו.
 
ברגע שתמריאו ותצאו לעבר יעד חדש, רוב הסיכויים שגם אתם תתקלו ותחוו רוח נגדית שתופיע משום מקום. פתאום דברים לא צפויים יקרו, דברים ישתבשו, או שיצרכו מכם הרבה יותר משאבים ממה שחשבתם בהתחלה.
 
זהו חלק מן התהליך.
 
בחיים אנו עשויים להתקל בכמה סוגים של "רוחות נגדיות":
 
רוח נגדית מהסביבה שלנו
 
רוח נגדית מהסביבה שלנו יכולה להשפיע על החיים הפרטייים והעסקיים שלנו. המקור העיקרי שלה יהיו אנשים אחרים בסביבתנו שלא יגיבו או יפעלו כפי שהיינו רוצים. אנשים בסביבה שלנו יכולים לאכזב אותנו, לא לתמוך ברעיונות שלנו, ובאופן כללי הם לא יעמדו בציפיות שלנו מהם.
 
הרי היינו מצפים שדווקא הסביבה הכי קרובה שלנו תהיה זו שרוצה לעזור לנו ולפרגן לנו, אבל במקרים רבים זה לא המקרה. דווקא ברגעים הללו, כאשר יותר מכל אנו צריכים עזרה, הרבה פעמים אנו מוצאים שאנו צריכים לסמוך בעיקר על עצמנו.
 
זה השלב שבו חשוב שתהיה לנו בהירות גדולה מה הם היעדים החשובים שאנו רוצים להשיג ולהגיע אליהם, וחשוב גם שנדע למה. למה אנו רוצים להשיג את היעדים שלנו. ניטשה היה זה שאמר ש"מי שיש לו למה שלמענו יחיה, יוכל לשאת כל איך". הלמה הוא זה שיעניק לנו את הכוח לעמוד ברוח הנגדית הזו, וכמובן גם באחרות.
 
רוח נגדית פיננסית
 
צורה נוספת של רוח נגדית קשורה בכסף. חלק מהאנשים יגידו לכם שזה קל להרוויח את כל הכסף שאתם רוצים רק על ידי חשיבה חיובית ועל ידי כך שתדמיינו את עצמכם כעשירים. כולנו רוצים להאמין שזה נכון, והרבה אנשים מאמצים את הרעיון של עושר ללא מאמץ בכל ליבם.
 
אבל, בדרך כלל, זה לא כולל את אותם אנשים אשר באמת הצליחו בחייהם וצברו עושר ניכר. כאשר אנשים נתקלים ברוח הנגדית הפיננסית שמופיעה לרוב כסוג של קושי כלכלי, הנטייה המיידית שלהם היא לחפש כיצד הם יכולים "להשיג" או "להרוויח" עוד כסף. וזו טעות!
 
אין דבר תמורת שום דבר! כסף הינו תגמול, הוא תוצאה על ערך שאדם (ולצורך העניין גם חברה, ארגון או עסק) מביאים לאנשים אחרים. מי שרק יחפש איך "לעשות כסף" ומהר… לא ימצא אותו – מי שיחפש כיצד הוא יכול להביא עוד ערך – יגלה שהכסף נמצא בשפע מסביבו!
 
רוח נגדית אישית
 
תוכלו לחוות רוח נגדית אישית כאשר תגלו, לעיתים להפתעתכם, כי חסר לכם ידע מסויים, כישורים מסויימים או מיומנויות להן אתם זקוקים כדי להצליח.
 
אתם עשויים לגלות שאתם לא יודעים לנהל את זמנכם נכון או שיש לכם חוסר משמעת עצמית. אתם לא מצליחים להתרכז, להתמקד במשימות החשובות ביותר שיש לכם לעשות.
 
אתם תבזבזו את הזמן ותרגישו חסרי אונים מול הדברים שיש לכם לעשות בזמן המועט שיש לכם. ייתכן שיהיו לכם נושאים בתחום הכספי, השיווקי, או ברכישת מיומנויות מכירה שאתם פחות טובים בהם או פשוט לא מבינים בהם כלל.
 
החדשות הטובות הן שכל אלה הם כישורים שניתן ללמוד. ישנם מספיק אנשים, ספרים וידע בעולם של מי שהיה שם לפנינו. אין בעיה שמישהו לפנינו לא התמודד איתה ומצא לה פתרון. אפשר ללמוד.
 
אבל שום דבר לא ישתנה כל עוד לא תבחרו ותחליטו שאלו כישורים חיוניים להצלחה שלכם, ותודו (קודם כל בפני עצמכם) שאתם זקוקים להם וככל הנראה רוצים ללמוד מאנשים אחרים איך לעשות את זה נכון.
 
אל תתבלבלו – יש לכך מחיר. לידע הנכון יש מחיר.
 
יש גם מחיר לכך שאנו לא מוכנים לשלם מחיר וללמוד. אין מחיר יקר יותר ממחיר הטעות. או ממחירו של ידע שגוי. ולצערי מרבית האנשים בעולם מסתובבים עם ידע שגוי בהקשר לאופן שבו הם יכולים להשיג את היעדים והחלומות שלהם, והם משלמים על כך מחיר יקר כשהם לא לומדים איך לעשות זאת נכון ובקלות יותר.
 
"אם אתה חושב שחינוך הוא יקר, נסה את הבורות." – דרק קרטיס בוק
 
לאחרונה, לקוח שביקש להפגש איתי אישית התרעם על ענבר העוזרת שלי, בגלל שהוא התבקש לשלם על הפגישה. ואני תוהה האם אותו אדם, כאשר היה צריך רופא שיניים (או חלילה רופא לב), האם היה כועס שהוא מתבקש לשלם על הטיפול??
 
אני אישית שילמתי ועדיין משלם, כדי ללמוד מהאנשים המובילים בתחומם. הסיבה היא פשוטה – אם יש מישהו בעולם, שיש לו ידע שיכול לעזור לי להשיג את היעדים שלי, לחסוך ממני טעויות, ולקצר לי את הזמן – מבחינתי זה שווה המון!
 
אפשר לנסות ללמוד הכל לבד מתוך הנסיון שלנו, זה אפשרי. אבל זה יקח לנו המון זמן, עשרות שנים במקרים מסויימים, עד שנהיה זקנים מדי כדי לעשות משהו עם הידע הזה…
 
אז מה עושים עם כל זה? מהי התשובה?
 
בגלל השכל המדהים שלכם, אתם יכולים ללמוד כל מיומנות שאתם זקוקים לה, כדי להשיג כל יעד שאתם רוצים! אין צורך להתאפק ולחכות עד ש… כי אולי אין לכם מיומנויות מסוימות.
 
הצעד הראשון, כמו בתכנון כל יעד, הוא להבין איך להשיג אותו ומה נדרש מכם לעשות. בין אם לשפר את ההתנהלות העסקית שלכם, או אולי לדעת איך לנהל את הזמן בצורה נכונה, או אפילו ללמוד מיומנויות חדשות.
 
כדי שתגיעו ליעד שלכם ותממשו את עצמכם יש צורך במיומנות בסיסית שבלעדיה, החיים שלכם יהיו קשים יותר. יש דרך להפוך את התהליך הזה לקל, מהנה ומובנה – וזה למידה של איך להציב ולהשיג יעדים, שלב אחר שלב, שיציב אתכם על מסלול ההמראה שלכם.
 
תצפו לרוחות נגדיות, אל תתנגדו להם. הן תמיד יהיו שם. היכולת שלכם להתמודד איתן – תקבע את יכולת ההגעה שלכם ליעד. כמו שג'ים רוהן אומר "אל תבקשו שיהיו לכם פחות בעיות – תבקשו שיהיו לכם יותר כלים להתמודד איתן".
 
והנה ההזדמנות שלכם ללמוד:
 
היום, יום ראשון, ה-6.3 בשעה 21:00 אני אשתף אתכם בשיחת אימון מיוחדת במה שלמדתי על בשרי ובמה שאני מלמד מאות אנשים – בדיוק את זה. כיצד להשיג כל יעד שאתם רוצים!
 
חלק מהנושאים עליהם אדבר בשיחה הם:
  • מה החשיבות של היעדים בחיינו?
  • מדוע מרבית האנשים אינם משיגים יעדים משמעותיים בחייהם?
  • מהם 3 החוקים להגדרת יעדים אפקטיביים ובעלי עוצמה?
  • מהן 5 הטעויות הנפוצות שחשוב להימנע מהן בהגדרת היעדים שלכם?
  • מהם 5 השלבים שיעזרו לכם להשיג את היעדים המשמעותיים בחייכם?
אני יודע שעם הכלים הפרקטיים שאני אדבר עליהם בשיחה – היכולת שלכם להשיג את היעדים שלכם תשתדרג משמעותית, והדרך שלכם תהיה קלה יותר ולעיתים אף קצרה יותר ממה שאתם מדמיינים. אני יודע שזה אפשרי בשבילכם.
 
מוזמנים להכנס לאתר החדש שהקמנו בנושא השגת יעדים ולהרשם לשיחה – זה בחינם!
 
אשמח לתגובותיכם!
 
שלכם,
ערן.
 
אהבתם את הפוסט?

אל תשאירו את כל הידע והטוב הזה רק לעצמכם! שתפו את אלו שבאמת אכפת לכם מהם.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp

7 תגובות

  1. ערן שלום

    אני מקבלת את הדואר שלך באופן קבוע, ובהחלט יכולה להעיד על תזוזות חיוביות בחיי, אלא מה- שכל צעד קדימה, נדמה שהולך לאחור: למשל: מצאתי דרך לממן ספר שאני רוצה להוציא לאור, ואדם שבטחתי בו רימה אותי, ואינו משלם לי על עבודתי (הסכם בעל פה), אני מחפשת עבודה, וכשסוף סוף חוזרים אלי, זה לא מתאים לי (עבודה טכנית מדי).
    אני עושה את כל הפעולות הנדרשות, כל הזמן, ועדיין מרגישה שחיי תקועים ואין זרימה. אני משתמשת בטכניקות שונות ויש תוצאות, אך הן מינוריות ביחס למה שאני צריכה: פרנסה קבועה, רצוי כזו שאשמח ללכת אליה,אבל אפילו על כך אינני מתעקשת.

    כך שלפעמים אנו עושים את הפעולות, ולא רק חושבים על התעשרות, ובכל זאת אין תוצאות.

    תודה גבריאלה

  2. ערן יקר .
    המון המון תודה על מה שאתה מביא לעולם מעבר לתובנות לחומר וליידע העצום אתה מביא הרבה תקווה דווקא במקומות שאני מרגישה חוסר אונים שנראה לי שעם חוסר היכולת שלי לארגן הזמן וחוסר הכסף והגיל וחוסר היידע בעיקר במחשב אתה עם הבלוג היקר הזה מפיח תקווה ופתאום זה נראה אפשרי ופתאום המחסור בכסף נראה שחשוב שלמדתי שאתן ערך לאנשים ואז הוא יופיע וזה ממש קורה כך. תדע לך שאני נעזרת בך המון בדרך שלי בלי שאתה אפילו יודע.. ודבר נוסף חשוב בעיניי. אתה מלמד ,אתה מראה את הדרך להצלחה רק ביושר בכנות באמת ובעיניי אתה מלמד דור חדש שכן אפשר להצליח בדרך הישרה .
    ושתדע שהרבה מאד פעמים אני ממליצה לשותפים שלי באיג'יל ללכת לשמוע אותך לקרוא מה שאתה כותב להקשיב באינטרנט כי בעיניי מה שאתה עושה בנוסף משנה את פני האומה זה נשמע גדול וכך זה בעיניי כי אם כולנו נחשוב ביושר בכנות נמכור רק מה שהכי טוב נדאג להיות סביבה תומכת לחברנו לילדנו כולנו ניהיה אנשים טובים יותר ולך יש חלק גדול בשינוי . מאחלת לך שתמשיך בדרך המופלאה שלך ועוד ועוד אנשים יצטרפו לחשיבה הזו שיהיה שבוע ניפלא טובה אופק

  3. משפט מפתח אותו אני מזהה בפוסט- "אין מחיר יקר יותר ממחיר הטעות". קראתי השבוע ספר בו צוטט פיטר דרוקר (מומחה לניהול) שאומר: "שום דבר אינו חסר ערך יותר מאשר לעשות ביעילות משהו שלא היה צריך להיעשות מלכתחילה".
    דודו.

  4. היי ערן,

    אין צורך לפרסם את התגובה שלי,

    התחלה נראתה לי מרשימה ומבטיחה, אבל אני חייב לציין שהדברים חוזרים על עצמם ואותי זה דיי משעמם, ולמען האמת אני מאבד את הסבלנות דיי מהר וממשיך הלאה. עדיין לא רואה איזה "וואווו", מנטרה שחוזרת לעצמה גם בפוסטים אחרים וחבל, טוב נו, אתן צאנס נוסף לעוד כמה פוסטים ונראה… אולי לי באופן אישי זה לא מתאים, בכל מקרה בהצלחה 🙂

    יום טוב
    עוזי

  5. תודה חברים על התגובות!

    גבריאלה – אני הייתי בוחן שוב את הפעולות שאת עושה ואת התפיסות (המחשבות) שעומדות מאחוריהן…

    אם את ממשיכה לקבל את אותן התוצאות (לא רצויות מבחינתך) משמעות הדבר הוא שיש ידע שאת חסרה, ושהפעולות שלך הן לא הפעולות הנכונות. מציע לך לבחון פעולות חדשות.

    עוזי – תודה על התגובה, אתה יודע – לא כל דבר חייבים לאהוב וזה בסדר 🙂 כל אחד לוקח את מה שהוא צריך…

    המשך יום מצוין!
    ערן

  6. טובה – ריגשת אותי מאוד בדברייך לערן, מסכימה מאוד עם מה שכתבת, וחושבת שאלה דברים שצריך ללמד ילדים כבר מגיל בית ספר יסודי כדי שכבר יתפתחו על המונחים האלה ובאופן טבעי ינחילו אותם לילדים שלהם וכן הלאה.

    ערן – מאוד התחברתי למה שכתבת בבלוג- לצערי בינתיים אני מבינה את זה רק בראש ופחות במעשה. אבל צריך להתחיל ממשהו לא?
    מעבר לבלוג עצמו התגובה שלך לעוזי פשוט מעוררת השראה – בלי אגו, בלי התיפיפות – כנה ואמיתית. תגובה של אדם שמאמין במה שהוא עושה ששלם עם עצמו ולא צריך אישורים מבחוץ – זה בעיניי מלמד המון.
    מחכה וסקרנית לשמוע את שיחת האימון שלך היום ביחד עם בעלי.

    תודה רבה,
    ענבר.

  7. שלום ערן

    בדרך להשגת המטרה ישנם תמיד מכשוליםו"רוחות נגדיות"מהסביבה. על הרוחת הנגדיות האלה צריך
    להתגבר, ולא לאפשר להם להסיט אותנו ממהדרך
    להשגת היעד. המצליחנים רואים במכשולים אתגרים,
    שמתגברים עליהם, ושהמפסידנים קוראים להם מיכשולים.
    ההצלחה היא דרך חיים וגם מטרה. הדרך חיים הזאת מתיישמת
    בדברים הקטנים, היום יומים שעושים,על מנת לקדם את המטרה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תכנים חדשים באתר:
הישארו מעודכנים!

הצטרפו למעגל הקרוב שלי

היו הראשונים לקבל את כל התכנים הכי משמעותיים שלי: פרקי פודקאסט חדשים, פוסטים מעוררי מחשבה וכלים מעשיים ישירות למייל שלכם

* בהרשמתי אני מאשר.ת לקבל עדכונים והודעות במייל ובסמס מערן שטרן וחברת "יוצא מהכלל". כמו כן, קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

תודה! ההרשמה שלך נקלטה

ברגע זה הרובוטים האוטומטיים שלנו שולחים אליך מייל אישור עם הרבה מידע חשוב על כל התוכן המשמעותי שניתן להפיק מהאתר שלי. 
חשוב לוודא שקיבלת את המייל הזה, לעיתים הודעות תקינות נכנסות בטעות לתיקיית הספאם או הקידומים, אז כדאי לבדוק אם זה לא הגיע לשם בטעות, ואם כן, למשוך את המייל לתיקייה הראשית בתוכנת הדואר שלך כדי שלהבא ההודעות יגיעו לשם.
איזה כיף שאתם כאן!

יש לי מתנה מדהימה עבורכם!

מיטב התכנים שלי זמינים לכם ללא עלות!

הם מחכים לכם כאן בלחיצת כפתור

רגע לפני שאתם עוזבים!

אני מזמין אתכם לקבל ממני את מיטב התכנים שלי ללא עלות!
הם זמינים לכם כאן בלחיצת כפתור

השאלה שלך נשלחה!