/
/
מה אפשר ללמוד מבראיין, מדריך הטיולים שלנו בברוקלין?

מה אפשר ללמוד מבראיין, מדריך הטיולים שלנו בברוקלין?

 

הי!

בנסיעה האחרונה שלנו לניו יורק, לפני כשבועיים חיפשנו משהו מעניין לעשות.

מאחר וכבר היינו לא מעט פעמים בניו יורק בעבר, חיפשנו משהו שהוא מעבר לאטרקציות הרגילות שברובן כבר היינו.

ואז התחלתי לחפש בהצעות שונות לחוויות שניתן למצוא ב-AirBNB.

למי שלא מכיר, AirBNB הוא כבר מזמן לא רק אתר לחיפוש דירות או מקום לישון בו, והוא מאפשר היום לאנשים להציע גם חוויות שונות שהם יכולים לארגן עבור אחרים. זה יכול להיות טיולים, הופעות, ארוחות וכל דבר אחר שמעניין ומהנה.

וכך בשיטוט בין ההצעות נתקלתי בבראיין.

ובראיין הציע טיול הליכה שמתחיל בשכונות של ברוקלין, דרך גשר ברוקלין ועד לוול סטריט במנהטן. הוא הציג את עצמו כצלם חובב, והטיול התבסס על ביקור בנקודות שמהן יש את נקודות התצפית הטובות, היפות והמעניינות ביותר.

אז הלכנו על זה… (תרתי משמע, הלכנו המון…).

בראיין התגלה כבחור צעיר וחביב, שהסתבר לנו שגם היה מתנדב תקופה מסויימת בקיבוץ בארץ, מדריך בתוכניות "תגלית" של הסוכנות היהודית, צלם חובב (הוא מגדיר את עצמו כחובב, אבל התמונות שלו מאלפות), מטפל בגן ילדים, מדריך טיולים ובעל שלל עיסוקים רבים אחרים.

הוא יצא מגדרו על מנת להעניק לנו את החוויה הטובה ביותר שהוא יכול היה, כמות הסיפורים והמידע שהיה לו לספר לנו על כל מקום וכל נקודה שהיינו בה, היתה כמעט אינסופית. הוא לקח אותנו לנקודות חמד לאורך המסלול שאין שום סיכוי בעולם שהיינו יודעים להגיע אליהן בעצמנו, ובטח לא להכיר לעומק את כל הפרטים של כל מקום וכל נקודה.

הטיול איתו היה אחד מהחוויות הטובות יותר עבורנו בנסיעה הזו. מעבר למקומות שביקרנו בהם, דרך הסיפורים של בראיין, למדנו על העיר בכלל ועל ההיסטוריה שלה יותר מאשר למדנו בכל הביקורים שלנו בניו יורק בעבר.

וזה די מדהים כשחושבים על כך, איך אפשר בארבע שעות של טיול ללמוד כל כך הרבה על ההיסטוריה של העיר, על ארועים מיוחדים, על ציוני דרך ועל מקומות.תחשבו כמה זמן היה נדרש לנו לחפש ולגלות את כל הידע הזה בעצמנו. וגם אם היינו עושים זאת, יש המון מידע שלא היינו מגיעים אליו בכלל, מהסיבה הפשוטה: שמראש לא היינו יודעים מה לחפש.

כי לכולנו יש את אזורי העיוורון האלו. את האזורים של "מה שאני לא יודע, שאני לא יודע". אנחנו מסתובבים רק באזורים של "מה שאני יודע" ואולי גם קצת באזורים של "מה שאני יודע שאני לא יודע".

אבל אין לנו שום סיכוי לדעת את מה שאנו לא יודעים שאנו לא יודעים.

וחשבתי עד כמה הטיול איתו מביא לידי ביטוי אמת בסיסית אחת וחשובה, והיא, שרק מי שכבר היה "שם" ומכיר את הדרך, ידע לקחת אותך לשם.

כלומר, על מנת להגיע למקומות מסויימים, ולתוצאות מסויימות, אפשר לנסות וללכת לבד, ללמוד, לחפש ולנסות. להצליח ולהכשל… אבל אפשר גם להיעזר במישהו אחר.

במישהו שכבר היה במקומות הללו, כבר חקר והתנסה, כבר ניסה והצליח, כבר ניסה ונכשל, כבר הבין מה עובד ומה לא, מה נכון ומה לא, מהם המכשולים ומהם קיצורי הדרך.

בכל תחום בחיים שלנו, שאנו רוצים ללמוד ולהעמיק ולהצליח בו, אפשר לחפש, ללמוד לבד ולהתנסות,

ואפשר להעזר במי שכבר עשה בהצלחה את מה שאני רוצה לעשות.

במקום שאני אצטרך לשבת שעות ולחפש מידע על ברוקלין וניו יורק, ללמוד ולחפש. ואולי גם לצאת לדרך ולהתברבר קצת ברחובות העיר (לפעמים זה גם סבבה) – בראיין עשה כבר את כל זה עבורי.

והוא הביא לנו את המסלול האופטימלי, עם המקומות הכי מדליקים ויפים, ועם הסיפורים והמידע הכי מתאימים. זהו קיצור דרך מטורף, שחסך לנו הרבה מאד זמן, כסף וגם לא מעט עוגמת נפש ותסכול מלהגיע למקומות שהם לא מה שחשבנו או ללכת לאיבוד בדרך.

כמובן, שאין תחליף להתנסות האישית, אבל ללמוד מנסיונם (המוצלח) של אחרים זהו קיצור הדרך היחידי שאני מכיר שקיים להצלחה.

הבעיה היא שלרוב אנו הולכים להתייעץ עם מי שקרוב אלינו ונגיש לנו.

זה יכול להיות האדם הכי מדהים בעולם, אבל זה לא אומר בהכרח שיש לו את הידע והנסיון הרלוונטיים לתחום שאנו צריכים בו עזרה. לפעמים, ובמקרים לא מעטים, ראיתי לקוחות שהתייעצו עם אנשים הקרובים להם שנתנו להם ממש עצות אחיתופל. לא בכוונה רעה כמובן, אבל פשוט מחוסר נסיון והבנה בתחום.

הפוסט הזה נכתב בדיוק לאחר שסיימתי שיחת יעוץ עם לקוחה שאני מלווה כבר מספר חודשים, לאחר תהליך אסטרטגיה שעשינו לעסק שלה.

יש לה עסק מדהים, רעיון ענק, וכמעט יחודי. פלח שוק ממוקד ונישתי, ולקוחות שמוכנים ורוצים להשקיע.

היא הגיעה לפגישה עם דילמה – לגבי לקוחות שמגיעים אליה בהמוניהם, אבל שלא מעוניינים במוצר העיקרי שהיא מוכרת. מבחינתה אלו היו פניות לא רלוונטיות שרק התישו אותה וביזבזו לה את הזמן.

בשיחה שלנו הראיתי לה דרך שהיא יכולה לקחת את הלקוחות הללו, וליצור עבורםסוג חדש של שירות, שכמעט ולא יצריך ממנה עוד זמן ומאמץ (קטן מאד יחסית).

לא רק שהם לא יבזבזו לה יותר את הזמן, אלא שהיא גם תוכל להנות מערוץ חדש של הכנסות בעסק שלה, וכאמור במאמץ קטן ביותר.

בהמשך השיחה הראיתי לה גם את האפשרות לקחת מוצר חדש שהיא עובדת עליו, ועם טוויסט קטן ליצור את המוצר הזה רק כך שימכר במחיר כפול.

בשעה של שיחה נפתחו עבורה אפשרויות חדשות שייצרו עבורה עוד הרבה מאד כסף בעסק.

אני בטוח שהיא היתה יכולה להגיע לתובנות הללו גם בעצמה מתי שהוא בהמשך הדרך. אין סיבה שלא, היא חרוצה, היא עקבית והיא בעשייה מתמדת. אבל היא בחרה להיעזר בי כמישהו שכבר עשה את הדרך שהיא רוצה לעשות בעצמה.

היא בחרה ללכת בקיצור הדרך, במקום בדרך הארוכה יותר.

מתחילת הדרך העסקית שלי אני נעזר באנשים ובמנטורים אחרים.

אני בוחר את האנשים שעשו בעצמם את מה שאני רוצה לעשות. שהגיעו לתוצאות שאני רוצה להגיע. זהו קיצור הדרך האולטימטיבי.

וזה לא רק בעסקים. זה כמעט בכל התחומים בחיים שלי. יש לי תזונאית קבועה שמלווה אותי, מאמן ריצה, מנטור שמלווה אותי ברמה העסקית ומי שמלווה אותי כבר למעלה מארבע שנים ברמה הרוחנית.

הגענו לעולם הזה בשביל להתפתח ולצמוח. לא חייבים לעשות את זה לבד. לא חייבים לעשות את כל הטעויות בעצמנו, אמנם אף מנטור בעולם לא יחסוך לכם את כל הטעויות, אבל בהחלט אתם יכולים להימנע מחלק גדול מהם. ובעיקר, ישנם קיצורי דרך של ידע, של נסיון ושל חכמת חיים של אחרים שאנו יכולים להנות ממנה.

אז 2 מסקנות מהפוסט הזה:

  1. אם אתם מגיעים לניו יורק, אל תפספסו את הטיול של בראיין
  2. תעזרו באנשים שכבר עשו בהצלחה את מה שאתם רוצים לעשות

ואם אתם רוצים להעזר בי, פשוט כתבו לי כאן, וציינו במה הייתם רוצים עזרה ואולי אוכל ללוות גם אתכם בטיול הבא שלכם 🙂

מחוייב להגשמה האישית והכלכלית שלכם!

שלכם, ערן.

אהבתם את הפוסט?

אל תשאירו את כל הידע והטוב הזה רק לעצמכם! שתפו את אלו שבאמת אכפת לכם מהם.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תכנים חדשים באתר:
הישארו מעודכנים!

הצטרפו למעגל הקרוב שלי

היו הראשונים לקבל את כל התכנים הכי משמעותיים שלי: פרקי פודקאסט חדשים, פוסטים מעוררי מחשבה וכלים מעשיים ישירות למייל שלכם

* בהרשמתי אני מאשר.ת לקבל עדכונים והודעות במייל ובסמס מערן שטרן וחברת "יוצא מהכלל". כמו כן, קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

תודה! ההרשמה שלך נקלטה

ברגע זה הרובוטים האוטומטיים שלנו שולחים אליך מייל אישור עם הרבה מידע חשוב על כל התוכן המשמעותי שניתן להפיק מהאתר שלי. 
חשוב לוודא שקיבלת את המייל הזה, לעיתים הודעות תקינות נכנסות בטעות לתיקיית הספאם או הקידומים, אז כדאי לבדוק אם זה לא הגיע לשם בטעות, ואם כן, למשוך את המייל לתיקייה הראשית בתוכנת הדואר שלך כדי שלהבא ההודעות יגיעו לשם.
איזה כיף שאתם כאן!

יש לי מתנה מדהימה עבורכם!

מיטב התכנים שלי זמינים לכם ללא עלות!

הם מחכים לכם כאן בלחיצת כפתור

רגע לפני שאתם עוזבים!

אני מזמין אתכם לקבל ממני את מיטב התכנים שלי ללא עלות!
הם זמינים לכם כאן בלחיצת כפתור

השאלה שלך נשלחה!