ערן שטרן | הספר “להגשים” | מימוש אישי וכלכלי

שלום חברים,

לפני מספר ימים חזרתי מניו יורק, הוזמנתי להשתתף כמרצה בכינוס העולמי של שלוחי חב"ד. מדובר בארוע שמתקיים בכל שנה, בהשתתפות של כ-3,500 שליחי חב"ד מכל העולם. כולם מגיעים לברוקלין בניו יורק למספר ימים, ועוברים שם סדנאות שונות.

השנה זכיתי להיות מוזמן על ידי תנועת חב"ד להרצות בכינוס זה. מהרגע שהוזמנתי לכינוס, היה לי ברור שלא מדובר ב"עוד הרצאה" או "עוד כנס" שאני משתתף בו, אחד מני רבים. היה לי ברור שמדובר במשהו אחר. כאדם חילוני, שאינו מכיר לעומק את החסידות בכלל, ואת תנועת חב"ד בפרט, הקדשתי זמן רב בשבועות שקדמו לנסיעה ללמוד ולהכיר את התנועה, את העקרונות והערכים שלה, ובעיקר – להתכונן.

ערן שטרן | הספר “להגשים” | מימוש אישי וכלכלי

זו היתה חוויה מרגשת ויוצאת דופן מבחינתי, והחלטתי לשתף אתכם בכמה רשמים ותובנות מהנסיעה הזו.

ראשית צריך להבין במה מדובר. ב-1950, הרבי יוסף יצחק שניאורסון (חמו של הרבי מליובאוויטש) החל לשלוח שליחים של חב"ד למדינות שונות בעולם. בכינוס הראשון של שליחי חב"ד לפני כ-30 שנים, השתתפו כ-30 שליחים.

 

היום ישנם כ-4,500 שליחים הפזורים בכל רחבי העולם.

בכל קנה מידה מדובר בפעילות יוצאת דופן בהיקפה, ובמיוחד בהתפתחות שחלה בה ב-30 השנים האחרונות.

לפני כ-19 שנים, נפטר הרבי מליובאוויטש. ולמעשה חסידי חב"ד לא מינו אחריו יורש או אדמו"ר שיחליפו.

"הרבי עוד חי!"

לאדם חילוני, האמירה שהרבי עוד חי, יכולה להישמע מאד מוזרה. אנשים "רציונליים" לכאורה יתקשו אולי להסכים איתה. מבלי להכנס לדיון בדבר "משיחיותו" של הרבי, אני יכול לומר דבר אחד ברור: הרבי בהחלט עוד חי!

ארוע הסיכום של הכנס הינו ארוחת גאלה מפוארת (נקראת "הבנקעט"), שבה משתתפים כל השלוחים, אורחים רבים, מוזמנים ותורמים. בין המוזמנים השנה השתתפו הסנטור לשעבר (שהתמודד למשרת סגן הנשיא ביחד עם אל גור) ג'ו ליברמן, לב לבייב, ועוד רבים אחרים.

בארוע זה הוקרן גם סרטון קצר של הרבי שבו הוא מדבר על כך שלמעשה "רעיונות אינם משתנים".

המימד הפיסי של גוף האדם הוא מוגבל בעולם שלנו. אנו מוגבלים בתוך הגוף שלנו ועל ידו. אבל אנחנו איננו מוגבלים כלל על ידי הרעיונות שלנו. למעשה, הרעיונות שלנו הם חוצי גבולות, וחוצי מימדים פיסיים.

אם תבחנו זאת על פי מה שקרה בחב"ד ב-19 השנים מאז פטירתו של הרבי, תוכלו להבין זאת מייד. בין 1950 ל-1994 (עד מותו של הרבי) נשלחו 1,238 שליחי חב"ד לכל העולם (בתקופה של 44 שנים). מאז מותו של הרבי ועד היום, נשלחו עוד 2,997 שליחים.

בחישוב מתמטי פשוט (אל תשכחו שאני עדיין מהנדס) מדובר בכ-28 שליחים שנשלחו בממוצע בשנה לפני מותו של הרבי, ובכ-158 שליחים בשנה בממוצע, שנשלחו בשנים שלאחר מותו. באחוזים זהו גידול של 561%!

האם אתם מכירים ארגונים, חברות או פעילויות דומות אחרות שיכולות להציג גידול כה משמעותי בתוצאות שלהם? ובצורה עקבית ולאורך כל כך הרבה שנים?

כשמבינים לעומק את המשמעויות הללו, אין ספק שהרבי עוד חי! הרעיונות שלו חיים ונושמים, גדלים ומתעצמים מיום ליום.

תנועת חב"ד אולי אינה גדולה מספרית (מדובר בכמה עשרות אלפי אנשים בכל רחבי העולם), אבל אין אדם שאינו מכיר או שנחשף בשלב כזה או אחר לפעילויות השונות שלה בארץ ובעולם.

"רוח מול חומר"

קשה שלא להתפעל מהרוח של האנשים בתנועה. וממה שמניע אותם.

להיות שליח של חב"ד בעולם נחשב בעיניהם כאחת ממטרות חייהם הנעלות ביותר. מדובר באדם שלוקח את אשתו ומשפחתו ונוסע לקצה השני של העולם – לא לשליחות של כמה שנים – אלא לכל השנים! לכל שארית ימי חייו!

נשאלת כאן שאלה חשובה – מה מניע את האנשים הללו?

אני בא מהעולם העסקי, וכל הנסיעה בחנתי את ההתנהלות שלהם ב"משקפיים עסקיות". בעולם העסקי, אחד התמריצים העיקריים של אנשים (לא יחידי, אבל בהחלט דומיננטי) הוא התמריץ הכספי או החומרי.

קחו מנכ"ל של חברה (עצמאי או שכיר, אין זה משנה) ותראו כי הוא מתוגמל על הביצועים שלו, זהו תמריץ מאד משמעותי שקיים בעולם העסקי. הוא אינו קיים כלל בחב"ד.

ואל תטעו – כל שליח, וכל בית חב"ד (לא משנה איפה בעולם) מתנהל כיחידה כלכלית עצמאית. השליחים אינם מקבלים תקציבים מהתנועה, והם צריכים ליצור את מקורות ההכנסה והתרומות שיקיימו את הפעילות של בית חב"ד שהם הקימו ומתפעלים. זוהי התנהלות כלכלית לכל דבר. אבל התגמול החומרי הוא לא הדבר שמניע את שליחי חב"ד.

הם מונעים ממקורות אחרים, רוחניים ולא חומריים. ואדם שמונע ממקורות רוחניים, תמיד יפעל בעוצמה גדולה יותר ממי שמונע ממשהו חומרי, כזה או אחר.

השאלה שכל אחד צריך לשאול את עצמו, היא: מה מניע אותי?

אם התשובה שלכם עוסקת רק בדברים חומריים או חיצוניים, המשמעות היא שכאשר התמריץ החומרי, החיצוני יפסק, גם ההנעה שלכם תפסק. זה קורה ללא הפסקה בעולם שלנו. שאנשים מפסיקים לפעול כי תמריץ חיצוני כזה או אחר נעלם מהסביבה שלהם. כשכיר בהייטק, אני זוכר את המהומה שהיתה קורית בארגון כאשר היו מודיעים על קיצוץ בתקציבים, ירידה בבונוסים או על הטבה כזו או אחרת שהיתה נעלמת. כל העובדים היו עוסקים בכך ומקטרים על זה.

אתם חייבים למצוא תמריץ פנימי ורוחני למה שאתם עושים. התמריץ החומרי אינו מספיק ואינו אפקטיבי.

כולנו שליחים!

אולי חב"ד הם היחידים שקוראים לעצמם שליחים, אבל אני מאמין שכל אחד מאיתנו הוא שליח. לכל אחד מאיתנו ישנה מטרה בעולם הזה.

זה ניכר מאד אצל שליחי חב"ד – להיות שליח עבורם זוהי שליחות אמיתית ומשמעותית לחיים שלהם.

אבל למה רק הם מסתכלים על כך כעל שליחות לחיים. כל אחד מאיתנו צריך לחיות כך – שלחיים שלו יש משמעות אמיתית, שיש לו שליחות אמיתית ומשמעותית בעולם הזה.

לכל אחד צריכה להיות מטרה כזו, שגדולה יותר ממנו עצמו. כך שליחי חב"ד מתייחסים למה שהם עושים.

מה המטרה שלכם?

המטרה שלי היא להעיר אנשים לזהות את הגדולה שלהם ואת הפוטנציאל שישי בהם כך שהם יוכלו להפוך למנהיגים של שינוי בעולם שלנו.

אני מאמין שכל מאיתנו הגיע לעולם הזה עם מטרה מסויימת. לכל אחד מאיתנו ישנו תפקיד מסויים שעליו למלא בעולם הזה ובתקופה הזו. התפקיד שלנו הוא להשאיר אחרינו חותם כלשהו. להשאיר את העולם במצב קצת יותר טוב מהמצב שקיבלנו אותו. זו המשמעות של ליצור שינוי בעולם שלנו.

אנשים רבים מדי נוטים להקטין את עצמם, הם אינם רואים את עצמם ככאלו שיש להם תפקיד משמעותי כאן. אך אין זה משנה במה אדם עוסק, או מה היכולות או הכישורים הנוכחיים שלו, כל אחד יכול ליצור שינוי משמעותי כבר מהמקום שהוא נמצא בו.

באחת השיחות שהיו לי בעבר עם בוב פרוקטור, הוא דיבר על ישראל ועל כך שיש לנו כאן פוטנציאל עצום. אבל שאנו עדיין רחוקים ממיצוי הפוטנציאל הזה. שאלתי אותו באותה השיחה, אז איך יוצרים שינוי כזה בארץ. והתשובה שלו היתה – אדם אחד בכל פעם.

אם אתם מסוגלים להשפיע, ולו רק על אדם אחד בעולם שלנו – הרי שיצרתם שינוי.

תחשבו על כך, מה המטרה שלכם? על מי אתם יכולים להשפיע? מה השליחות האמיתית שלכם כאן בעולם שלנו?

יעד ראוי

באחת ההרצאות שלי בפני השליחים, שיתפתי אותם ברעיון ובהגדרה של מהו יעד ראוי.

יעד ראוי הינו יעד שאני מוכן להחליף את חיי בעבורו.

אולי ההגדרה הזו נשמעת לכם קצת קיצונית, אבל אני בטוח שאתם מכירים אנשים שקמים בבוקר והולכים למקום עבודה שהם לא אוהבים, או שהם נמצאים במערכות יחסים שהם לא אוהבים, או שנמצאים במצב בריאותי, פיסי או כלכלית שהם אינם אוהבים. האם אתם מכירים אנשים כאלו?

מה הם למעשה עושים? הם מחליפים את חייהם תמורת יעד שהוא אינו ראוי עבורם. מי שאינו אוהב את מקום העבודה שלו – זהו אינו יעד ראוי עבורו. אבל אם הוא ממשיך ללכת, בוקר אחר בוקר לאותו המקום, וממשיך לעשות את מה שהוא אינו אוהב לעשות – הוא מחליף כל רגע בחייו תמורת יעד שאינו ראוי עבורו. בעיני – זה קיצוני!

ישנם 4 סימנים ליעד ראוי (מי שרוצה עוד הרחבה על כך, יכול לקרוא בספרי רב-המכר "להגשים"):

1. משהו שאני באמת רוצה – לא מה שאני חושב שאני יכול, כי אם משהו גדול יותר מכך – משהו שבאמת חשוב לי ושאני באמת רוצה להשיגו. יש אנשים שיקראו לכך – פנטזיה.

2. מרגש אותי – בגלל שהוא משהו שאני באמת רוצה, היעד חייב מאד לרגש אותי. אני מתרגש רק מהמחשבה על להשיג אותו

3. אני לא יודע איך להשיגו – בשלב בו אני מציב את היעד, אני עדיין לא יודע איך להשיג אותו. יעד שאני יודע כיצד להשיגו (בשלב הצבת היעד) הוא אינו יעד ראוי

4. מפחיד אותי – בגלל שאיני יודע כיצד להשיג אותו, הוא מפחיד אותי.

כאשר תבחנו את פעילותם של שליחי חב"ד, תוכלו לראות שרבים מהם פועלים כך בדיוק. יש להם יעד מאד ראוי. יש להם תשוקה עצומה להשיג את היעד שלהם. הם אינם יודעים תמיד כיצד להשיג את היעד שלהם (בוודאי כשהם בתחילת דרכם כשליחים). ובכל זאת – הם פועלים. יש לכך הרבה סיבות, אני מפרט כאן בהמשך, כמה שלדעתי הן הסיבות המובילות.

אנרגיה וסביבה

כל דבר בעולם שלנו הוא אנרגיה. ואנרגיה גבוהה תמיד מנצחת.

אי אפשר לנצח מישהו שנמצא באנרגיה גבוהה משלנו (זו אגב אחת הסיבות שהילדים שלנו משיגים מאיתנו כל מה שהם בדרך כלל רוצים… האנרגיה שלהם גבוהה יותר), ומי שיש לו אנרגיה גבוהה הוא בלתי מנוצח!

אחד הדברים הניכרים והמורגשים בכל רגע ורגע בכינוס הזה הוא האנרגיה הגבוהה של האנשים, של השליחים.

אנרגיה היא דבר מדבק, וזו לדעתי אחת הסיבות גם להצלחה הגבוהה של חב"ד. הם יוצרים לעצמם את הסביבה האנרגטית המתאימה שיוצרת כח מאד משמעותי.

סביבה חזקה יותר מכח רצון. ומי שאין לו סביבה שמחזקת אותו, שמעצימה אותו, כזו שנותנת לו אנרגיה, ימצא שקשה לו מאד להתקדם ולהצליח.

לאחר שהסתיים הכנס, זכיתי להשתתף במפגש נוסף שנערך בניו ג'רזי. זהו מפגש שבועי שמתקיים כבר כ-6 שנים ושמאורגן על ידי שליח חב"ד בניו ג'רזי. מתכנסים בו יהודים וישראלים שחיים בעיר, והם מקיימים ביחד שיעור על פרשת השבוע.

חלקם הגדול אינם דתיים ובכל זאת הם מגיעים, באדיקות. שבוע אחר שבוע.

למה? לכל אחד יש מן הסתם את הסיבות שלו. אבל, לדעתי, כאשר אתה נמצא בסביבה שמטעינה אותך באנרגיה, זה כוח שאתה לא רוצה להחליף בעד שום דבר בעולם.

אמונה

לא צריך להיות אדם דתי בשביל שתהיה לך אמונה. אמונה היא לא עניין של דת. היא אמנם משחקת תפקיד מאד משמעותי בדת, וגם בחב"ד, אבל לא צריך להיות אדם דתי בשביל שתהיה לך אמונה.

אמונה היא כח מאד משמעותי. אני חושב שכל אדם צריך להאמין במשהו.

הדבר הראשון שאני חושב שאדם צריך להאמין בו – הוא עצמו. להאמין בעצמך, ביכולות שלך, בכישורים שלך, במשמעות שיש לעשייה שלך, ביעדים שלך, במטרות שלך – ובשליחות שלך בעולם הזה.

אדם צריך להאמין במשהו. יד משפט ידוע שאומר, שכל מה שילד צריך הוא מישהו שיאמין בו. אני מאמין שזה נכון לא רק לילדים – גם למבוגרים. כל אחד צריך מישהו שיאמין בו. והמישהו הראשון שצריך להאמין בנו הוא אנחנו עצמנו.

במה אתם מאמינים? ועד כמה אתם מאמינים בעצמכם?

מחוייבות

להיות שליח של חב"ד זו מחוייבות לכל החיים. זו אחת המטרות החשובות שיש מבחינתם. באחת השיחות שלי איתם, נאמר שלהיות שליח זה משהו שהם יונקים עוד בחלב אימם.

אבל כדי להיות שליח נדרשת ממך מחוייבות עצומה. זו שליחות לכל החיים. אתה לא נהיה שליח רק כי באת לנסות לתקופה מסויימת, ואם זה יצליח אז טוב ואם לא אז לא נורא…

יש לשליחי חב"ד מחוייבות טוטאלית להצלחה שלהם כשליחים, ולהצלחה של התנועה ושל הרעיונות של חב"ד.

המחוייבות שלהם היא שמה שהם עושים יצליח.

קחו יעד ראוי, מחוייבות גבוהה, אמונה בלתי מתפשרת, סביבה חזקה ואנרגיה גבוהה – וקיבלתם את המתכון הבטוח להצלחה.

אדם שיש לו את אלו – הוא אדם בלתי ניתן לעצירה.

"ליפול ולקום"

אי אפשר לבקר בניו יורק מבלי להתייחס למה שקרה ועבר על העיר הזו. ביקרנו באתר מגדלי התאומים.

יש שני צדדים לתחושה בביקור הזה. מצד אחד, ממדי ההרס והאסון הזה הם בלתי נתפסים. במקום עצמו בו עמדו המגדלים יש היום פארק זכרון, עם 2 בריכות עמוקות במקום המגדלים. הניגוד בין הגובה של המגדלים שהיו שם, והעומק של הבריכות שיש שם היום הוא ברור, ויחד עם שמות הנספים שחרוטים סביב 2 הבריכות מבהירים היטב את המימדים של הארוע הזה.

ומצד שני, כבר עומד לו שם המגדל הראשון, מבין כל המגדלים שנבנים במתחם – מגדל החירות, שמתנוסס לגובה של 1,776 רגל (שנת העצמאות של ארה"ב).

האתר הזה הוא ההוכחה שגם כשנופלים – אפשר לקום. ואפשר לקום בעוצמה גדולה יותר. המגדל החדש יהיה הגבוה ביותר בארה"ב. מן הסתם זה גם מסר שבחרה העיר ניו יורק לשדר לאחר אסון ה-9/11.

אבל אני לא עוסק במגדלים אלא בבני אדם. ולנו כבני האדם ישנה את אותה היכולת בדיוק, לקום אחרי שנפלנו. אף אחד לא רוצה ליפול. אבל עדיין לכל אחד מאיתנו יש את הנפילות שלו (מודה – גם לי!). השאלה היא אינה האם תהיה או לא תהיה לנו נפילה. בזמן כלשהו תהיה לנו נפילה.

השאלה היא – מה אנו עושים לאחר הנפילה… כמה מהר אנו מסוגלים לקום ולעמוד. בכך נבחנים אנשים. במקומות הקשים, של הנפילות, של האתגרים ושל הקשיים והיכולת שלנו לעמוד באלו היא שתקבע בסוף את איכות החיים שלנו.

ערן שטרן | הספר “להגשים” | מימוש אישי וכלכלי ערן שטרן | הספר “להגשים” | מימוש אישי וכלכלי ערן שטרן | הספר “להגשים” | מימוש אישי וכלכלי

תודה!

אני רוצה לנצל את הבמה הזו ולהודות לתנועת חב"ד שהזמינה אותי לכינוס העולמי שלהם, זו היתה עבורי זכות גדולה וחוויה בלתי נשכחת.

אני רוצה להודות לכל השליחים שהשתתפו בהרצאות, לאלו שבאו ושוחחו עמי לאחר מכן, ולכל המילים החמות והפרגון.

ול-2 אנשים במיוחד:

לרב יצחק גרשוביץ – שליח חב"ד בניו ג'רזי – שהזמין אותי להשתתף ולהרצות באירוע המיוחד הזה

לרב שניאור ליברמן – שליח חב"ד באשקלון – שבילה עמי זמן ניכר לפני הנסיעה ובמהלכה, סייע לי בהכנה וליווה אותי בביקור בקבר של הרבי ובמרכז חב"ד בברוקלין

ולסיום…

שום צייר בעולם אינו יכול להתחרות בתמונות שהשלכת ושהטבע מייצר לנו בחינם בתקופה הזו של השנה…

ערן שטרן | הספר “להגשים” | מימוש אישי וכלכלי ערן שטרן | הספר “להגשים” | מימוש אישי וכלכלי ערן שטרן | הספר “להגשים” | מימוש אישי וכלכלי

כמו תמיד, אשמח להערות ולתגובות שלכם כאן!

שלכם,

ערן

12 תגובות

  1. זכית!
    צמרמורת של התרגשות מדבריך.
    זכיתי ויש לי בן ,בעל תשובה שהינו שליח בישראל,יש גם שליחות כאן בארץ.
    זכיתי ולנו שלשה נכדים עם שמות חבדיים,מנחם,חיה,דב בר.
    תשוקה לחיים ,מה צריך יותר מזה?

    תודה על התוכן הנהדר!

  2. כל מילה נכונה! התחברתי לרשמים שלך, משום שביקרתי בעצמי באתרי חב"ד בניו-יורק בביקור פרטי לפני מספר חודשים (נרשמתי לסיור) וראיתי זאת במו עיניי (אני חילונית).

  3. ערן יקר
    מתרגשת מאוד לקרוא את מה שכתבת. זה ממלא אותי בהתלהבות וברצון. תודה לך על שאתה מהווה תרומה לכל כך הרבה אנשים. מדליק אותי במיוחד מה שאמר בוב פרוקטור על שבישראל יש פוטנציאל גדול. אני מאמינה שלנו , כיהודים יש תרומה מיוחדת,ומחויבות לתרום אותה לכל העולם. אני מחכה כבר שנגיע לשלב הזה שכל אחד ואחד מאיתנו יהיה כמו זרקור של אור ושל אהבה ואמונה ,ובצמיחתנו נזכה להצמיח עולם שלם טוב יותר.

  4. תודה רבה ומרגש מאוד
    ניחנת בכושר ביטוי נפלא -לא תמיד קל להעביר רשימו (מה שאתה קלטת מתוך הכוח העוצמתי שמעיד על הכוח)למילים.

  5. ישר כח על הדברים.
    קלטת הרבה נקודות, אבל בדבר אחד, אולי המהותי ביותר, לא נגעת: במושג הגאולה.
    חסידי חב"ד (ולמעשה כל היהודים) פועלים כשליחים מתוך מטרה רוחנית חזקה מאוד שהיא רלוונטית לכל העמים, לכל האנושות ולכל העולם כולו. זו הידיעה שישנו עתיד נפלא, נפלא כל כך עד שאי אפשר לדמיין ולשער אותו, ואנו מסוגלים ומחויבים לקרב את התממשותו. בשבילם אלו לא מילים בעלמא אלא מציאות חיה.
    וחוץ מזה, הקשר עם הרבי הוא המנוע הגדול – כשיש דמות חזקה כל כך שבוטחת בך, ומצפה ממך, איך אפשר שלא ללכת ולעשות?
    תודה רבה!

  6. ב"ה

    תודה רבה ויישר כח ענק לך ערן שהסכמת להופיע בפנינו בהתנדבות מלאה, החומר וההרצאות שהעברת לנו על השגת יעדים ומימוש פוטנציאל שקיים בכל אחד ואחת היו השראה מעוררת. אחד הדברים ששמעתי שוב ושוב מכמה מהשלוחים שהשתתפו בסדנאות זה שהרעיונות שעליהם דיברת מיוסדים ומבוססים על רעיונות מהתורה והקבלה ותורת החסידות ובפרט ספר התניא שמדבר רבות על תהליך קבלת החלטות ומימוש רצונות בדרך הנכונה על ידי חשיבה שכלית עמוקה וזריזות ושמחה, ולזכור כל הזמן את היעד, ולמרות שאנחנו משננים זאת מגיל צעיר ואף מלמדים זאת לאחרים, עדיין, הדרך הבהירה והעכשווית שבה הצגת את הדברים מפשיטים עוד יותר את הדברים. כבוד גדול היה לפגוש אותך!

  7. ערן איש יקר
    בדיוק כל כך קסום קלטת וגם העברת בכתיבתך המופלאה את האנרגיה של חווית השליחות מעבר לחומר.
    אלו סוגיות שאני עוסקת בהן מאז שחררתי את "סיר הבשר" של בנק לאומי לפני כ 10 שנים.
    נושא האמונה הוא קריטי בחוויה של היעוד….
    מה שאני פוגשת אצלי ואצל מאומנים ותלמידים שלי ו"נשמות על" שאני מלווה במסע החיים, באתגרי ומהמורות חיינו לרבות מצבי קצה (לכאן או לכאן) ולעיתים מחלה כרונית , ומוות שהם לחלוטין חלק מהחיים שלהם וסביבתם.

    איפה אני נופלת מעת לכת…כשזזה לי האמונה..אני יודעת שאני בדיוק באורביט המוחלט שלי..ולעיתים סוגיות כמו שפע..תודעה של שפע..וכמות הכסף בבנק מבלבלת אותי..אני מצליחה להתבלבל..ואז מחפשת פתרונות חיצוניים לעזרה ואו היות ואני תוהה..הרי מה שיש לי להציע..נפלא..ואני עוזרת לעשות ומאות אנשים…הכלים שאני עובדת איתם קסומים. אז למה לא באים מאות ואלפים..למה לא מרוויחה בהתאמה…

    יש משהו ב"בז" הזה של השיווק שמבלבל אותי..נכון יותר שאני מועדת ומצליחה להתבלבל ממנו (בדרך כלל שזזתי ממיקוד האמונה) וברור לי שאני לא היחידה בסיפור הזה..אז מידי פעם נרשמת למשהו..כאן או כאן..אפילו ובעיקר אצלך..כי את רוב המאמנים /משווקים מחקתי מזמן מהדיוור שלי…לא מוצאת ערך בדברי ה"שכפול" שלהם..

    אז יקירי
    אין עליך
    יש מה ללמוד ממך והרבה
    ומתי שהוא גם הזמן לזה יגיע
    כרגע מלאה בטוב של האנרגיות
    בשקט מתבונן
    בעשייה נפלאה
    ובסבתאות מענגת
    באהבה עד אין קץ אליך
    ערן יקר
    איש ערך
    לא מהספר מהךב

  8. ערן,
    פגשתי אותך בניו יורק, בדיוק לפני שנכנסת לכינוס השליחים ב-770. (שאלתי אותך אם אתה הולך לשם)ידעתי שתשתף וכבר התכוננתי לראות את זה במייל שלי.
    מעריכה את היסודיוצת שלך, הדמיון, היכולת לקחת, לקבל השראה מתחום אחד לשני וכמובן שלא סתם קיבלת הרבה אישורים למה שאתה עושה, כי כשיש אמת אז היא גם מתאשרת עם התורה שהיא אמת.
    תודה גם על השיתוף ביתר החוויות שלך מהטבע והנוף, ומגדל השלום.

  9. ערן היקר ,
    זכיתי להיות מונחית על ידך בנבחרת במשך שנה שלמה , כאשר פרשת כנפיך והמשכת הלאה היה לי ברור שתצליח מאד בדרכך היות ואתה הולך בעקבות תשוקתך. נעמה לי עד מאד הכתבה , כמו שתמיד אמרת " אתה בדרך הנכונה " .
    ערן מי ייתן ותשוקותיך תמשכנה להתגשם , אתה מעיר בעצמה חזקה מאד את הענק שבכך.
    הצלחת להעביר אלי את האנרגיה המדהימה שחווית .
    תודה
    נורית.

  10. שלום ערן.
    מרגש לקרוא את דבריך.
    אדם שבא מבחוץ עם כ"כ הרבה פתיחות לשמוע ולקלוט,בעין טובה.
    עכ"ז-שאלתי את עצמי-האם שליחי חב"ד ואנו כשליחים שואלים את עצמנו באמת
    מה מתאים לנו,כמה אנו באמת קשובים לעצמנו או רצים אחר…??
    שי
    הרבה הצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה! ההרשמה שלך נקלטה

ברגע זה הרובוטים האוטומטיים שלנו שולחים אליך מייל אישור עם הרבה מידע חשוב על כל התוכן המשמעותי שניתן להפיק מהאתר שלי. 
חשוב לוודא שקיבלת את המייל הזה, לעיתים הודעות תקינות נכנסות בטעות לתיקיית הספאם או הקידומים, אז כדאי לבדוק אם זה לא הגיע לשם בטעות, ואם כן, למשוך את המייל לתיקייה הראשית בתוכנת הדואר שלך כדי שלהבא ההודעות יגיעו לשם.
איזה כיף שאתם כאן!

יש לי מתנה מדהימה עבורכם!

מיטב התכנים שלי זמינים לכם ללא עלות!

הם מחכים לכם כאן בלחיצת כפתור

רגע לפני שאתם עוזבים!

אני מזמין אתכם לקבל ממני את מיטב התכנים שלי ללא עלות!
הם זמינים לכם כאן בלחיצת כפתור

השאלה שלך נשלחה!