שלום חברים,
הפוסט של היום יכול להיות לא פחות מדרמטי עבורכם. אני עומד לחשוף בפניכם את הנוסחה האולטמטיבית ליצירת שינוי מתמשך בחייכם.
אני כותב שהוא "יכול להיות" דרמטי מהסיבה הפשוטה – אין לי שליטה על מה שאתם תבחרו לעשות או שלא לעשות עם הנוסחה הזו. לגבי מי שישתמש בה אני יודע לומר בוודאות – שהוא יחווה שינוי דרמטי בתוצאות שלו.
אז ללא הקדמות מיותרות – הנה הנוסחה לפניכם:
החלטות קטנות וחכמות
+
עקביות
+
זמן
=
שינוי עצום!
בואו ונפרק אותה למרכיבים השונים:
החלטות קטנות וחכמות – החיים שלנו מורכבים מעשרות ולעיתים גם ממאות החלטות קטנות במשך היום יום. חלק ניכר מן ההחלטות שלנו מתקבלות בכלל ברמה הלא מודעת שלנו. אנו מחליטים בצורה לא מודעת על בסיס החינוך שקיבלנו, התניות, תפיסות ואמונות שהשתרשו בנו במרוצת השנים והפכו אותנו למי שאנחנו. על בסיס ההחלטות הללו אנו פועלים ומשיגים תוצאות.
כאשר אנו רוצים להשיג שינוי כלשהו, באיזה תחום שזה לא יהיה בחיינו, אנו קודם כל צריכים לשנות את החשיבה שלנו – כלומר את אותן אמונות, תפיסות והתניות שהשתרשו בנו.
זה לא תמיד קל כאשר אנו ממשיכים לפעול מתוך אותו "אוטומט" של קבלת החלטות, וממשיכים לקבל בצורה לא מודעת את אותן ההחלטות. ולכן עלינו להפעיל שיקול דעת בעניין קבלת ההחלטות שלנו. ולשאול את עצמנו בכל רגע – האם החלטה כזו או אחרת מקדמת אותי או שאינה מקדמת אותי לעבר התוצאות הרצויות שלי.
דוגמה מוכרת – אדם שרוצה להוריד במשקלו. ברמה המודעת זו הכוונה שלו. אולם ברמה הלא מודעת, בכל פעם שהוא עובר במטבח, הוא חוטף עוד משהו קטן לפה. כל דבר קטן כזה שהוא שם בפיו, זו תוצאה של החלטה קטנה ולא מודעת.
אני נוטים לייחס משמעות עצומה להחלטות "הגדולות" בחיים שלנו. שם אנו מקדישים הרבה חשיבה – לקנות או לא לקנות את הבית הזה, להתחתן או לא להתחתן, לעזוב את העבודה או להשאר… וכן הלאה. אני לא אומר שאלו אינן החלטות חשובות, ברובן הן כאלו.
אבל ההחלטות הקטנות, היום יומיות, אלו הן ההחלטות שבאמת בסופו של דבר מעצבות את חיינו. הנה כמה לדוגמה:
  • לאלו סוג של תכנים אני חושף את עצמי – לכל מה שמישהו אחר מחליט לשדר בטלויזיה, או לתכנים שאני יודע שמקדמים אותי, את החשיבה שלי ואת התוצאות שאני רוצה להשיג.
  • באיזו סביבה של אנשים אני נמצא – בסביבה של אלו שהיו שם תמיד? בסביבה של אלו שמקטרים ומתלוננים עד כמה קשה ורע כאן? או בסביבתם של אנשים אופטימיים, בעלי שאיפות גבוהות, שדואגים לפתח את עצמם ולקדם את עצמם.
  • לטובת אילו יעדים אני פועל ומתקדם – לטובת יעדים של מישהו אחר? האם אני פועל ללא יעדים בכלל? האם אני יודע מה הם 3 היעדים החשובים לי בשנה הקרובה?
  • במה אני משקיע את הזמן שלי? – במה שיוצא… "עזוב אותך… אין לי בכלל זמן יותר", או שאני חושב על כל דקה ודקה, כיצד היא מנוצלת לטובת ההתקדמות שלי?
  • במה אני משקיע את הכסף שלי? – בעוד כמה אינצ'ים במסך ה-HD מהסדרה האחרונה והכי נחשבת? או בעצמי, ובקידום הדברים שבאמת חשובים לי?
ויש כמובן עוד הרבה החלטות "קטנות" מסוג זה. אבל שם הכל מתחיל. אלו ההחלטות שמעצבות את חיינו. וכדאי שנהיה מודעים להן, ושנבחר אותן בחכמה. כשאני אומר "בחכמה" כוונתי היא במה שחכם לכם. אף אחד אחר (גם לא אני כמובן) לא יכול לומר לכם מה חכם עבורכם. אתם האדם היחידי שיודע לומר מה חכם עבורכם, ומה מקדם אתכם לעבר היעדים שלכם. החליטו בחכמה!
עקביות – זה החלק השני של הנוסחה. שום שינוי אמיתי אינו קורה ללא עקביות. שום שינוי, בשום תחום, לא יקרה אם לא נהיה עקביים בפעולות שלנו. אף אחד לא יצר הון גדול בעקבות פעולה אחת, חד פעמית. אף אחד לא בנה עסק כתוצאה מפעולה בודדת. שום אדם לא יצר מערכת יחסים יציבה וחזקה דרך מפגש אחד עם בן/בת הזוג שלו. אף רץ מרתון לא השלים את המרוץ לאחר אימון ריצה בודד.
אני מניח שהבנתם את העיקרון – צריך לפעול בעקביות.
אגב – חלק חשוב מן העקביות הוא גם עקביות בהחלטה. הרבה אנשים נוטים לקבל החלטה, ומיד לאחר מכך, לפעמים כשקצת נהיה קשה יותר או שהם נדרשים לשלם מחירים, הם נסוגים מן ההחלטה שלהם.
ישנו משפט של נפוליון היל, מתוך הספר "חשוב והתעשר" שחקוק לי בראש, כנראה לנצח: "לאנשים מצליחים יש הרגל לקבל החלטות מהר, ולשנות אותן לאט, אם בכלל. בעוד שלאחרים יש הרגל, לקבל החלטות לאט, אם בכלל, ולשנות אותן מהר ולעיתים דחופות."
אתם חייבים להיות עקביים בהחלטות שלכם, ובפעולות שלכם – רק כך משיגים שינוי, ולכן עקביות הוא חלק חשוב מן הנוסחה הזו.
זמן – זמן הוא המרכיב השלישי בנוסחת השינוי. כל תהליך יצירה כלשהו לוקח זמן. על פי חוק ההבשלה, לכל דבר שנוצר ישנה תקופת דגירה, תקופת הבשלה והתהוות.
אנו מכירים זאת מכל דבר סביבנו: הריון של ילד, זריעת זרעים באדמה, ההתפתחות שלנו כבני אדם. לכל דבר יש את תקופת ההבשלה שלו. אם לא נקדיש את הזמן הנדרש כדי שיבשילו התנאים המתאימים להשגת התוצאות הרצויות – פשוט לא נקבל אותן.
וכמובן, שלאורך כל הזמן הזה, אנו נדרשים להמשיך לקבל החלטות חכמות, ולהמשיך לפעול בעקביות.
ישנה נטייה אנושית להתבונן באנשים שהגיעו להשגים משמעותיים, שנראים כאילו הושגו "בין לילה". אין דבר כזה באמת. מאחורי כל סיפור הצלחה "בין לילה" שאנו רואים, ישנה דרך ארוכה, התמדה ועקביות.
ומה התוצאה של כל אלו?
שינוי עצום!
אם תקפידו על ההחלטות שאתם מקבלים, תחליטו לכיוונים שמקדמים אתכם, תתמידו בהחלטות שלכם, בעקביות, תפעלו בכיוון שתומך בהחלטות שלכם – ולאורך זמן, תגלו יום אחד שעברתם דרך עצומה. שהתחולל שינוי עצום בתוצאות שלכם. שהחיים שלכם אינם דומים לחיים שהיו לכם קודם לכן. באחריות!
חשוב לי להבהיר – אין זה אומר שהנוסחה הזו עובדת מעצמה, היא תדרוש מכם להשקיע ולעיתים לשלם מחירים. אני כן יודע לומר לכם בוודאות ומתוך נסיוני העשיר, כי כדרכן של נוסחאות מתמטיות, כאשר מציבים בהן את כל הרכיבים, מקבלים תוצאה אחת ומדוייקת. כך גם בנוסחה הזו.
אז למה אתם מחכים? הסתכלו על הנוסחה הזו שוב, והתחילו לפעול על פיה!
כתמיד אשמח לתגובותיכם כאן!
שלכם,
ערן
נ.ב. 2 – בימים האחרונים עבדתי על פרוייקט משמעותי בתחום של השגת יעדים. בקרוב אפרסם כמה תכנים וכלים משמעותיים שיעזרו לכם להשיג את היעדים שלכם… עקבו אחר המיילים הקרובים – יש למה לצפות!

13 תגובות

  1. ערן, תודה.
    אני חושבת שחייבים להוסיף לנוסחא את האמירה, שאנחנו צריכים באמת להאמין שההחלטה היא הנכונה עבורנו.
    אם נגיע למצב שבו אין לנו יותר תירוצים (מלבד עצלנות/דחיינות/אי נוחות) ונוכל לומר לעצמנו את האמת בפנים, כבר עשינו צעד שאין ממנו דרך חזרה. זהו, זה נכנס למוּדעות עכשיו כבר אי אפשר להתעלם מזה, שזה הדבר הכי נכון עבורנו.
    אהבתי במיוחד את המשפט –
    "לאנשים מצליחים יש הרגל לקבל החלטות מהר, ולשנות אותן לאט, אם בכלל. בעוד שלאחרים יש הרגל, לקבל החלטות לאט, אם בכלל, ולשנות אותן מהר ולעיתים דחופות."

    שבוע טוב והחלטות אמיצות לכולם,

    יפית

  2. כל כך נכון. וגם ברגע שההחלטות שלנו מתואמות לערכים שלנו, אנו יכולים להיות נחושים והחלטיים הרבה יותר בקלות.

  3. התמדה היא שם המשחק בעיני. בייחוד כאשר התוצאות הרצויות מאחרות לבוא והייאוש משתלט.
    אז, הכי חשוב, להאמין שאנו עושים את הדבר הנכון ושהתוצאות תגענה בסופו של דבר. אנו צריכים לחזק עצמנו כדי שחוק המשיכה לא יתחיל לעבוד "נגדנו".

    רינה שינברג-מנכ"לית
    Shine Your Life
    *מומחית ביצירת מהפך החשיבה ותוצאות
    *לווי והעצמת מטופלי פוריות

  4. שלום ערן,

    לקבל החלטות חכמות זה שלב ראשון בהשגת יעדים, אך על מנת להתמיד בהן, ולעבוד עבורן בעקביות קחו לכם עצה קטנה וחכמה.

    רשמו לעצמכם את ההחלטות שקבלתם (כן, רשמו ממש בפועל, לא בראש), הציבו להם תאריכי יעד לביצוע, והסתכלו עליהם מדי יום. עם הזמן, ההחלטות הללו תהפוכנה לחלק אינטגרלי של אישיותכם, וממילא תעבדו על פיהן ותשיגו את התוצאות הרצויות.

    אל תתנו לשיגרה, לגרור אתכם אל הדברים אשר ימנעו מכם מלעמוד ביעדיכם.

    שרה מינסטר
    מנכ"ל
    B.T. Tech Solutions Ltd.

  5. שלום ערן.
    .תודה על ההארות .
    הורדה במשקל- רגשי ופיזי יחד -לכן, לדעתי ,קשה ליישמו.
    חשוב להתעלם מאנשים שמרפים את ידינו.וזה קשה.

    אשמח להקביל לאנשים דרכים לבניית "אני מיני "על סמך מה שכתבת ומזמינה אותך לשתף איתי פעולה .לפחות אם תרצה לראיין אותי.

    אושר במיניות הוא חלק שאנו מתעלמים ממנו כי הוא קשה למחשבה ומעוגן בהרגלים עתיקי יומין.

  6. שלום ערן שטרן
    ראיתי את הנוסחה שאתה מלמד אותנו אני מכיר אותה באופן אישי רציתי להוסיף הארה לגבי השינוי העצום. לפעמים השינוי מגיח ממקום לא צפוי וזה נהדר
    תודה רבה על ההשקעה
    בהצלחה ב"קוד המנצח" ראיתי את הוידאו הוא מצויין

    עופר יוליוס

  7. שלום ערן
    רכשתי את ערכת קוד המנצח
    כל בוקר קולך מלווה את ההרפייה בדמיון מודרך שלך
    זהו תחום בו אני עוסקת בליווי הכלים של הNLP
    פשוט כיף להתחזק בצורה כזו.
    אז.. המון תודה ומאחלת לך הצלחה בהמשך
    אגב, איפה למדת או ממי קבלת את ההרפייה הזו?
    ועוד משהו. לא הצלחתי להתחבר לועידה היום
    מכל מייל לא התקבל חיבור לובינר.
    בכל מקרה אמשיך לעקוב אחר הבלוגים הממריצים שלך
    בכל הכבוד
    קרן

  8. שלום ערן,

    קיבלתי תובנות חכמות.חשוב להחליט החלטות מודעות ושקולות ,
    להתחיל בפעולה ולהתמיד בה.ההצלחה היא דרך חיים ולא רק מטרה".בכל דרך ישנם מכשולים,שאנשים מצליחנים רואים בהם אתגר,והמפסידנים רואים בהם מעצור.

  9. לערן תודה על החידוד
    בגדול כל התורה על רגל אחת
    לדעתי הנושא הכי לא מובן מאיליו הוא מימד הזמן ונהולו…
    סליחה שאני אשמע אכזרי – טוב שרוב האנשים לא מעוניינים להתפתח ולסגור את רוצחי הזמן שלהם (בזמן המתאים להם) ובכך מאפשרים לי ולאלו המקדמים את עצמם מעבר לאיזור הנוח להשיג יתרון ניכר…
    אשמח לפגוש עוד חידודים שכאלו
    תודה

  10. לערן שלום
    אני עוקבת בעיניין רב אחרי הפרסומים שלך באתר.
    האמת שבאופן אישי אני חשה שינויי עצום בחיים (למרות שלא השתתפתי עדיין בסדנה שלך) ומסכימה איתך שהנוסחה באמת חיונית בדרך לנצחונות. מתארת לעצמי שיום אחד אשתתף בסדנה.
    ובינתיים מאחלת לך שתמשיך ותתמיד בקצב הנמרץ הזה להעשיר את אלו שכן החליטו.
    דפנה

  11. שלם ערן ,

    הייתי בסדנה ,זו היית חוויה מרתקת ומעצימה ,תודה לך ולאלון על התובנות שמעשירות אותי.
    אני לומדת המון מהשיעורים האינטרטים.
    רכשתי את ערכת הדימוי המנצח.
    עדייןן לא קיבלתי אותה.
    אשמח אם תחזרו אליי בעניין זה.
    נתראה בסדנה הבאה!
    זהבה
    0523916652

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה! ההרשמה שלך נקלטה

ברגע זה הרובוטים האוטומטיים שלנו שולחים אליך מייל אישור עם הרבה מידע חשוב על כל התוכן המשמעותי שניתן להפיק מהאתר שלי. 
חשוב לוודא שקיבלת את המייל הזה, לעיתים הודעות תקינות נכנסות בטעות לתיקיית הספאם או הקידומים, אז כדאי לבדוק אם זה לא הגיע לשם בטעות, ואם כן, למשוך את המייל לתיקייה הראשית בתוכנת הדואר שלך כדי שלהבא ההודעות יגיעו לשם.
איזה כיף שאתם כאן!

יש לי מתנה מדהימה עבורכם!

מיטב התכנים שלי זמינים לכם ללא עלות!

הם מחכים לכם כאן בלחיצת כפתור

רגע לפני שאתם עוזבים!

אני מזמין אתכם לקבל ממני את מיטב התכנים שלי ללא עלות!
הם זמינים לכם כאן בלחיצת כפתור

השאלה שלך נשלחה!