"כאשר הסרטן נתקע בין הסלעים על חוף היום, אין לו את האינסטינקט והאנרגיה לצעוד בחזרה לתוך הים. הוא מחכה שהמים יגיעו אליו ויקחו אותו בחזרה אליהם. אם המים אינם מגיעים, הוא נשאר על הסלעים עד שהוא מתייבש ומת. למרות שהמאמץ קטן ביותר יאפשר לו להגיע בחזרה למים, שהם לעיתים במרחק של פחות ממטר ממנו.

העולם שלנו מלא בסרטנים אנושיים: אנשים שתקועים על "סלעים" של חוסר החלטה ודחיינות. ובמקום למקד את האנרגיות שלהם ולצעוד קדימה, הם מחכים למישהו, משהו או סוג של "מזל טוב" שיקרה להם ויגרום להם לזוז ממקומם"

– דר' אוריסון סווט מארדן – מייסד מגזין Success

שלום חברים,

אני מאמין שהקטע הזה מדבר בעד עצמו. ישנם סוגים שונים של אנשים בעולם שלנו, יש את אותם "סרטנים אנושיים" ויש את אלו שנוקטים בפעולות ומתקדמים. לפני כ-10 שנים, אני עצמי התחלתי להיחשף לסוג חדש של אנשים, ליזמים, לאנשים שבונים עסקים, מביאים ערך לעולם, ויוצרים משהו בעל משמעות. האנשים הללו הם שונים מאד מאותם "סרטנים אנושיים".

החיים שלהם שונים.

התוצאות שלהן שונות.

העשייה שלהם שונה.

כל מימד בחיים שלהם הוא שונה.

מול "הסרטנים האנושיים" יש כיום יותר ויותר אנשים שחוצים את הקווים והופכים לסוג חדש של מנהיגים. אלו הם המנהיגים החדשים.

האם אתם מסוג האנשים הללו, האם אתם מנהיגים מהסוג הזה?

לפעמים כשאנו שומעים את המילה "מנהיגים" הדימוי שמייד עולה לנו בראש הוא של פוליטיקאים, אנשי צבא או מנכ"לים של חברות ענק. לא לאלו אני מתכוון כשאני מדבר על המנהיגות החדשה. למרות שיתכן ויהיו ביניהם כאלו, אני מכוון לאנשים אחרים.

אלו הם אנשים שהם יזמים, בעלי עסקים ומיזמים שיוצרים בכל בוקר משהו חדש. הם מפתחים את המיזמים והעסקים שלהם, אבל אותם מיזמים ועסקים תורמים ומביאים ערך לאנשים אחרים בעולם. הם פותרים להם בעיות יום יומיות ומשפרים את איכות חייהם. דרך העסקים והמיזמים שלהם הם יוצרים שינוי בעולם שלנו. הם הופכים אותו למקום יותר טוב.

זה לטעמי התפקיד שלנו בעולם הזה – לזהות מה נועדנו לעשות כאן, ולעשות את זה. לכל אחד מאיתנו יש תפקיד שכזה.

הנה כמה מאפיינים של אותם מנהיגים חדשים – האם יש לכם את המאפיינים הללו?

בעלי תשוקה בוערת
המאפיין הראשון הוא שלאותם מנהיגים ישנה תשוקה בוערת. תשוקה לחיים. הם מחפשים כיצד לצמוח ולהתפתח. הם לא אוהבים "להשתזף על הסלעים" ולחכות לגל שיקח אותם בחזרה לים. הם יחפשו את הגלים, ואת האתגרים. הם יחפשו כיצד להתפתח ולגדול. הם יחפשו ללא הפסקה את הדבר הגדול שהם נועדו לעשות כאן – ויעשו אותו.

אנשים שחיים מתוך תשוקה אמיתית, הם אנשים שלומדים ללא הפסקה, שמחפשים עוד ועוד על הנושא או התחום בו הם עוסקים. יש כאלו שיקראו להם "אובססיביים". אולי… הם לא יראו את זה כך. הם רוצים לגדול, ולא מעניין אותם מה אחרים יחשבו או יגידו על כך.

תשוקה היא נקודת הפתיחה של כל הישג או הצלחה. המנהיגים החדשים מבינים זאת ומטפחים את התשוקה שלהם. הם לעולם לא יתנו לה לכבות.

הם אוהבים את מה שהם עושים!
ההמשך הישיר של התשוקה היא האהבה למה שאתה עושה. אי אפשר להצליח במשהו שאתה לא אוהב לעשות אותו. אם אתה לא אוהב משהו אתה לא תרצה לעסוק בו או שיהיה לך מאד קשה לעסוק בו. תבחנו את עצמכם – כיצד אתם קמים מהמיטה בבוקר. האם אתם קמים בקפיצה לעוד יום חדש? או שאתם מנסים למשוך עוד דקה ועוד דקה מתחת לשמיכות כי אתם יודעים ששום דבר מרגש או מסעיר לא מחכה לכם מחוץ למיטה?

האהבה לעיסוק שלך היא קריטית למנהיגים החדשים. הם לא ישארו במקום שבו כבר לא טוב להם. הם גם יהיו מוכנים לשלם מחירים על כך. (עוד על כך בהמשך…).

ממוקדים בערך ולא בכסף
המנהיגים החדשים מחפשים כיצד להביא יותר ויותר ערך לעולם. כיצד לפתור יותר בעיות ליותר אנשים. הם לא מחפשים כיצד "לעשות את המכה". העסקים והמיזמים שהם בונים הם לטווח ארוך. לשם הם מכוונים. זה לא שהם לא אוהבים או רוצים כסף – הם מאד אוהבים כסף (בהערת סוגריים – זו טיפשות לא לאהוב כסף…). והם גם יוצרים לעצמם עוד ועוד כסף. אבל הכסף מבחינתם הוא סוג של מדד – מדד לערך שהם מביאים לעד כמה הם עוזרים לאחרים. הם מבינים שככל שהם יפתרו יותר בעיות, ליותר אנשים ויותר פעמים, כך גם התגמול הכלכלי שלהם ילך ויגדל.

לרוב, המוטיבציה של המנהיגים החדשים היא חופש – ליצור לעצמם חופש. חופש פעולה, חופש ביטוי, וכן גם חופש כלכלי. אבל מה שמניע אותם הוא החופש ולא הכסף, הכסף הוא אמצעי בדרך.

נהנים מהצלחתם של אחרים
אחד ההבדלים המשמעותיים שניתקלתי בהם כאשר עשיתי אני עצמי את השינוי והמעבר ממעמד של "שכיר" ליזם ובעל עסקים, הוא בתפיסה של המנהיגים החדשים את ההצלחה של אחרים. המנהיגים החדשים מפרגנים להצלחות של אחרים. הם נהנים לראות אחרים מצליחים. הם מבינים שאם מישהו אחר מצליח במה שהוא עושה – 1. זה לא מוריד בכלום מהיכולת שלהם עצמם להצליח ו-2. אפשר ללמוד מהצלחה של מישהו אחר. והרי יש להם תשוקה ללמוד ולהתפתח, ולכן הפירגון לאחרים הוא משהו שמובנה בהם.

כיצד אתם מרגישים מול הצלחה של אנשים אחרים? האם משהו בליבכם נצבט? האם זה מעלה בכם חיוך? האם תטרחו להתקשר לאותו אדם ולפרגן לו? אולי לשלוח לו הודעה או מסר מפרגן?

מחפשים בלי הפסקה הזדמנויות ואתגרים חדשים
המנהיגים החדשים רוצים לגדול. הם מבינים, מנסיונם שהם גדלים הכי מהר ובצורה הכי משמעותית כאשר הם מתמודדים עם אתגרים חדשים. הם תזזיתיים. הם לא יכולים להשאר באותו מקום או באותו תפקיד זמן רב מדי. הם מחפשים את הריגוש שבדברים חדשים, בהזדמנויות חדשות ובאתגרים חדשים. הם לא מפחדים מההתמודדות עם הלא מוכר, הלא ידוע או עם חוסר הוודאות שבהתמודדות עם משהו חדש.

אנשים רבים מדי משועבדים לצורך הבסיסי שלנו כבני אדם לוודאות ובטחון. גם למנהיגים החדשים יש את הצורך הזה, אך הם יודעים לאזן אותו. הם יודעים לתת לו מקום כשצריך, ומצד שני גם לאפשר לעצמם להיות בחוסר הוודאות שהינו חלק בלתי נפרד מעולם העסקים והיזמות שבו הם חיים.

רגילים להיכשל!
הם גם רגילים להיכשל. זה לא שהם מחפשים להיכשל. אבל הם לא מפחדים להיכשל. הם מבינים שכל הצלחה היא תהליך שלוקח את הזמן שלו, את ההבשלה והצמיחה שלו, ואת הכישלונות שלו. אם מכירים בעובדה הפשוטה שכל אחד שהצליח אי פעם במה שעשה, נכשל ולא פעם אחת לפני שהצליח (שמעון פרס כמודל). למעשה זו הדרך היחידה להתקדם ולהצליח במה שאתה רוצה לעשות. הם נועזים בחשיבה שלהם ונועזים בפעולות שלהם. הם לא מסתכנים או מסכנים אחרים ללא צורך, אבל הם בפרוש לא נעצרים מול הפחד שעוצר את כל השאר. זה לא שהם אמיצים יותר מאחרים, הם פשוט פועלים יותר מאחרים.

חיים מחוץ לנוחות
הם חיים מחוץ לאזורי הנוחות שלהם. הם מחפשים את האתגר, הריגוש והצמיחה שהאזור שמחוץ לנוחות מספק להם. הם לא נשארים כבולים לנוחות. הם מבינים גם את התהליך שבו אזור הנוחות כל הזמן הולך וגדל, הוא מתרחב ככל שהם מתקדמים מאתגר לאתגר, מכשלון להצלחה, מפעולה לפעולה. הם מבינים שמי שמחפש לחיות בנוחות כל חייו, יגלה פתאום שהוא חי חיים לא כל כך נוחים.

למנהיגים החדשים יש את האומץ להסתכן, יש להם את היכולת להתמיד, ולאורך זמן. ולהתמיד לחיות מחוץ לאזורי הנוחות שלך, היא אחת התכונות המאפשרות להם להצליח ולהתקדם במה שהם עושים.

משלמים מחירים
הם גם מוכנים לשלם את המחירים שנדרשים. בעוד שרבים סביבם מחפשים את העבודות ה"נוחות" של 9:00-17:00, הם יודעים שלמנהיגות שלהם יש מחירים. הם מבינים שיש מחיר להגשמה, והם מוכנים לשלם אותו. הם מבינים שיש גם מחירים למי שנשאר בנוחות, למי שמוותר על ההגשמה, התרומה והערך שהוא יכול (וצריך) להביא לעולם. הם מוכנים להסתכן כשצריך, ולשם את המחיר כשהם טועים (והם טועים לפעמים!). התשוקה שלהם לדבר כל כך חזקה, שהמחיר שהם משלמים לעומתה נתפס אצלם כנמוך ולכן הם מוכנים לשלם את המחירים. הם גם מכירים את האמת הבסיסית שבמקומות שבהם נהיה מוכנים לשלם מחיר עבור משהו – התגמול שלנו יהיה גבוה יותר. והם משלמים!

יש להם משהו להוכיח – לעצמם!
והמאפיין האחרון של אותם אנשים הוא שיש להם משהו להוכיח. אבל הם לא מחפשים להוכיח לאחרים – הם מחפשים להוכיח לעצמם!
כמה אנשים אתם מכירים שמסתובבים בעולם ומנסים כל הזמן להוכיח שהאחרים טועים והם צודקים. זו מוטיבציה מאד גבוהה.
לעומתם המנהיגים החדשים מונעים ממוטיבציות אחרות. הם מסתובבים עם תשוקה בוערת, עם תחושת משמעות עמוקה למה שהם עושים. עם מחוייבות בלתי מתפשרת והכל על מנת להוכיח משהו לאדם החשוב ביותר בעולם – להם עצמם!

איפה הדברים הללו פוגשים אתכם? האם יש לכם את זה? האם אתם מקבלים על עצמכם את האתגר?

אם הדברים הללו מהדהדים לכם, אני מזמין אתכם לעשות את הצעד הראשון.

לברר מהי השליחות שלכם בעולם. ואחר כך, כיצד תוכלו לממש אותה.

הצטרפו אלי ל"תגלית"!

מחוייב להגשמה האישית והכלכלית שלכם!

ערן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה! ההרשמה שלך נקלטה

ברגע זה הרובוטים האוטומטיים שלנו שולחים אליך מייל אישור עם הרבה מידע חשוב על כל התוכן המשמעותי שניתן להפיק מהאתר שלי. 
חשוב לוודא שקיבלת את המייל הזה, לעיתים הודעות תקינות נכנסות בטעות לתיקיית הספאם או הקידומים, אז כדאי לבדוק אם זה לא הגיע לשם בטעות, ואם כן, למשוך את המייל לתיקייה הראשית בתוכנת הדואר שלך כדי שלהבא ההודעות יגיעו לשם.
איזה כיף שאתם כאן!

יש לי מתנה מדהימה עבורכם!

מיטב התכנים שלי זמינים לכם ללא עלות!

הם מחכים לכם כאן בלחיצת כפתור

רגע לפני שאתם עוזבים!

אני מזמין אתכם לקבל ממני את מיטב התכנים שלי ללא עלות!
הם זמינים לכם כאן בלחיצת כפתור

השאלה שלך נשלחה!