שלום חברים,
הגענו לזמן המוזר הזה בשנה שנקרא "אחרי החגים"… כל כך הרבה דברים אנשים נוטים לדחות לתקופה הזו בשנה (ולזו הדומה לה אחרי חגי תשרי).
לעיתים זה נדמה שאי אפשר לקדם שום דבר בתקופה של לפני / תוך כדי החגים, אבל האמת היא שכמו בכל דבר בחיים – לחגים אין שום קשר לכך. זה לא החגים אשמים… זה מי שאנחנו שקובע מה יקרה או לא יקרה בתקופה הזו.
יש כאן אבסורד מובנה. ישנם דברים שאנו יודעים שאם נעשה אותם הם יקדמו אותנו בצורה משמעותית לעבר החיים שאנו רוצים לעצמנו, ומצד שני, אנו לפעמים נעשה כל מה שביכולתנו כדי לדחות את הדברים הללו כמה שיותר רחוק מאיתנו (עיינו ערך: "אחרי החגים").
למה אנחנו עושים את זה? למה אנחנו לא פועלים עכשיו?
בואו נודה בעובדות: קל לנו להתמודד עם מה שמוכר לנו מאשר לבחור בנתיב לא מוכר ומלא בחוסר וודאות.
על מנת להתגבר על אותם מכשולים, אנו חייבים קודם להבין מה הם. ישנם סוגי מכשולים רבים, אבל היום אני רוצה להתמקד בנפוצים ביותר מבניהם הכוללים פחד, שליליות, חוסר זמן ומה שאני מכנה תסמונת "אם רק". אתם בטח מכירים את זה. הנה דוגמה פשוטה "אם רק היה לי תואר / ניסיון / כסף / מה שזה לא יהיה, אז הייתי …".
המכשולים האלה נועדו להשאיר אותנו באותו מקום. החדשות הטובות הן, ברגע שאנו מכירים את המכשולים האלו, אנו גם יכולים להתגבר עליהם אחד אחד.
הדרך לכך היא, כמובן, על ידי ריסון הרגלים ישנים, התעלמות מהדיאלוג הפנימי שלנו שמעכב אותנו, והתמודדות עם הסביבה החיצונית כאשר היא אינה תומכת.
למה אנחנו כל כך רוצים להתגבר על אותם מכשולים? מה אנחנו מרוויחים בעבור כל הכאב והמאמץ שלנו? במילה אחת – הכל!
הגשמה, שביעות רצון, את הסיפוק שמגיע כאשר אנו יוצרים שינוי בעולם, או כאשר אנו בוחנים את עצמנו ורואים שהפכנו להיות חזקים יותר, חכמים יותר, יצירתיים יותר, גמישים יותר ממה שאי פעם חלמנו שאפשרי עבורנו.
השאלה החשובה ביותר שאתם יכולים לשאול את עצמכם, כאשר מתחילה אצלכם הנטייה לדחות פעולה מסויימת היא:
למה לחכות? למה לדחות את החלומות שלי בעוד יום?
בכל יום, אנשים פוסעים את הצעדים הראשונים שלהם לכיוון המטרות שלהם. לעיתים במעט היסוס, עושים צעד קטן ועוד אחד, כך הם צוברים תאוצה עם כל צעד, ומתקדמים.
לפעמים, אנו צריכים רק את הידע והכלים הנכונים, עידוד מאחרים אשר כבר שם, או ניצוץ של השראה שידליק את האור שלנו.
חלק ימצאו את מה שהם צריכים בספרים. יש כאלו שיעדיפו לחפש את המידע באינטרנט, או ללמוד מאנשים אחרים שהשיגו את מה שהם היו רוצים בחייהם. עבור אחרים, הניצוץ עשוי לבוא מפגישה עם אדם מיוחד או מהשתתפות בסדנה או קורס שבו לפתע ניתן לראות את החיים מזווית חדשה לגמרי ומנקודת מבט שתשפיע על חייכם מאותו רגע ואילך.
באיזו פעולה אתם מוכנים לנקוט עכשיו כדי להתקדם?
הנה כמה מהמכשולים שאנשים רבים נעצרים מולם:
פחד
זהו מכשול משמעותי. אם נבחן לעומק כל מעצור שלנו, נגלה כי לרוב הפחד הוא כנראה שורש העניין: פחד מכישלון, פחד מהרס כלכלי, הפחד לוותר על מוכר והבטוח, הפחד ממה יחשבו או יאמרו עלי האחרים…
העזו להיות לא פופולריים. הפחד מחוסר פופולריות גורם לאנשים מסויימים לחיות בצללים ולא לצעוד לעבר האור. הם מסרבים לעמוד על מה שהם מאמינים בו.
תארו לעצמכם את החיים שלכם באור חדש – מחקו את המילה "לפחד" וכתבו במקומה את המילה "להעז". מפתה? כן. קל? לא בהכרח.
התמודדו עם הפחדים האלה והתחילו לחפש את הפתרונות עבורכם. חפשו את הידע והכלים שיקנו לכם בטחון. הקיפו את עצמכם באנשים שיהיו שם לתמוך בכם, בין אם הם חושבים שהתוכניות שלכם מבריקות או משוגעות קצת.
אילו פעולות הייתם עושים היום שיקדמו אתכם למטרות שלכם, אם לא הייתם מפחדים?
"אם רק…"
אם פחד אינו הדבר שעוצר אתכם, אולי אתם סובלים מתסמונת "אם רק".
"אם רק הילדים היו מבוגרים יותר, אז הייתי…"
"אם רק לא היית עובד שעות רבות כל כך, אז הייתי יכול…"
"אם רק היה לי כסף, אז הייתי יכול…"
הנה בדיקת מציאות קצרה בשבילכם: בכל פעם שאתם משתמשים בהצהרה שכזאת, אתם יוצרים את עצמכם כקורבן של הנסיבות. אתם בעצם מוסיפים עוד שכבה למחסומים שלכם.
החיים לא תמיד מציגים בפנינו את המצב האידיאלי, בו נוכל ללכת בעקבות החלומות שלנו. זה המקום שבו "הרעב שלנו" והתשוקה שלנו נכנסים לתמונה. אתם חייבים למצוא מה הוא הדבר שיניע אתכם לפעול, שיעניק לכם את האנרגיה והמוטיבציה לעשות את כל מה שנדרש מכם, כדי להשיג את התוצאות שאתם רוצים.
ההבדל בין אלה שמצליחים ואלה שנשארים תקועים מאחור, טמון באופן שבו הם התמודדו עם מצבים פחות אידיאליים שנתקלו בהם במהלך החיים.
זמן
זמן הוא מכשול עיקרי. מכשול אשר גם מונע מאיתנו לפעול וגוזל מאיתנו את החלומות שלנו. בואו נהיה כנים: כמה זמן אתם מבזבזים על טלוויזיה או על העבודה שלכם, או אולי אפילו על משחקים במחשב או בנייד שלא באמת משפיעים ומקדמים אתכם בחיים? ואיפה במהלך היום היום שלכם אתם משלבים את ההתקדמות שלכם לעבר החלומות שלכם?
אל תשארו שבויים בתפיסה שאתם צריכים המון זמן כדי להשיג את היעדים החשובים שלכם. מנסיוני, לעתים קרובות, ניתן להתגבר על מכשול הזמן ומכשולים אחרים דומים אחרים על ידי לקיחת צעדים קטנים. אם תתמידו לפעול בצורה עקבית, צעד אחד בכל פעם, לכיוון היעדים שלכם, תגלו שהשגתם אותם בהרבה פחות זמן ממה שחשבתם מראש.
חוסר תשוקה וייעוד
אנחנו נמשיך ליצור לעצמנו מכשולים מרצון עד שמשהו יצית את התשוקה שלנו ונגלה את הייעוד האמיתי שלנו.
מציאת התשוקה יכולה לדרוש מכם הרבה עבודה פנימית. תשאלו את עצמכם: מה עושה אותי מאושר? מלא אנרגיה?
ברגע שתמצאו את הייעוד האמיתי שלכם, שום מכשול לא יוכל לעצור אתכם. זה פשוט חשוב מדי.
זה לא משנה מהם ניצוצות התשוקה שלכם. מצאו אותם, כבדו אותם, ותראו איך אותם מכשולים שהצבתם לעצמכם מתפוררים בהדרגה.
התשוקה לדבר היא שעומדת בבסיס של כל הישג גדול בעולמנו. לכל אותם אנשים שהשיגו יעדים משמעותיים היתה תשוקה לדבר אותו ניסו להשיג.
שליליות
"אני לא יכול", "אני אנסה", "זה בלתי אפשרי", "אני לא מספיק טוב", "אני לא יכול לעשות את מה שהוא עשה".
כהורים, אנחנו מייעצים לילדים שלנו לא להמעיט בערך עצמם, אבל כשזה מגיע אלינו, איכשהו, בחיים שלנו, אנחנו לא מצליחים לדבוק באותה עצה.
פשוט שנו את השפה שלכם ותראו מה קורה: "אני יכול", "אני אעשה", "זה בר השגה", "אני מוכשר" "אני אלמד מההצלחה שלהם ולאחר מכן אייצר הצלחה משלי…".
האם אתם יכולים לראות את ההבדל? כוחה של השפה אינו מוטל בספק. לעתים קרובות, יותר מכל דבר אחר, זה מה שמחזיק אנשים מאחור, או לחילופין, מניע אותם קדימה.
זה לא דבר של מה בכך, לשנות את השפה שלנו. השפה שאנו משתמשים בה, מגיעה ממקבץ של מקורות, החל מההורים שלנו, כישלונות העבר, חרדה ולחץ, דימוי עצמי… ומה לא!
אבל כמו עם מחסומים אחרים, עצם המודעות לשימוש בשפה שלילית או חיובית וכיצד כל זה משפיע על החיים שלנו, הוא הצעד הראשון. בעבודה עצמית פשוטה, וחשיבה מודעת תוכלו לעצור לשניה ולבחון את השפה שבה אתם משתמשים. להחליף את הניסוחים השליליים בניסוחים חיוביים ומקדמים. זה לא יותר מאשר הרגל.
אני ממליץ לכם לתרגל הצהרות חיוביות בצורה יומיומית. עקבו אחר מספר הפעמים בהם אתם משתמשים בביטויים המכילים "לא יכול" או "לא" או כל "קרובי המשפחה" שלהם.
אני יודע מה העבודה היומיומית הזאת יכולה לחולל בחיים שלכם. לאן טיפת מחשבה מקדמת וחשיבה חיובית תוביל אתכם.
אני יודע כי אני התמודדתי עם זה בעצמי. אני יודע מהי העבודה, ומה נדרש מאיתנו לעשות.
אני גם יודע שההשתתפות שלי בסדנאות וסמינרים שונים, שינתה את החיים שלי ושל מאות אלפי אנשים ברחבי העולם בצורה משמעותית.
העבודה היא יומיומית – והתגמול הוא אינסופי.
תהליכי האימון והמודעות שעברתי היו הקטליזטור לשינוי העצום שחל בי ובתוצאות שלי לאחר מכן. זהו אותו שינוי שהקול הפנימי שלי זעק לי לעשות במשך שנים.

4 תגובות

  1. ערן שלום
    הגעתי אליך בעקבות הספר המצוין "התשובה",והמידע (אני מקווה שנכון),שאתה נציגם בארץ הקודש
    כמי שבא מתחומי השיווק והמכירותף אני מאד מחשיב את את עיקרם של הדברים שנכתבו בו -לפיכך אני מחפש את מי שיכול לאמן אותי בה באופן מעשי,ולתגמל אותו באחוזים(נכבדים) כנגד הצלחה(מוגדרת מראש)
    אם מענין אתה מוזמן ליצור קשר בפייסבוק-אלישע כהן
    [email protected] במייל

    בתודה מראש וחג שמח
    אלישע

  2. Today, I make a beeline towards my goals."

    My goal has been little more than a dream for so long. Today, I choose to take the necessary action in order to achieve success! Today is the day I cease making excuses and lunge full speed towards my goal!

    The first step on my path to success is mental preparation. And one of the key ingredients for this is to rid myself of all fear and doubt! Once my mind is fully prepared, I map my route and embark on my journey toward success.

    I am certain that my goals are attainable. After all, millions and millions of people before me have crossed the finish line without a hitch. So, what makes me any different?

    A goal is just a daydream if no action is taken. And because I am the type of person that walks the walk they talk, today is the day that I beeline towards my goal!

    My dreams come to me so that I know what I want in life. When I know what I want, I can set goals. And as I move toward those goals, my dreams begin to come true.

    I wholeheartedly believe that when preparation and opportunity meet, I am at the crossroads where I can create success. Therefore, I jump aboard right now because I am fully prepared to pursue my goals.

    Today, I shut down every excuse that I may create to delay my pursuit of happiness. I push both my personal inhibitions and external naysayers aside, and pull into this one-way superhighway that leads me to ultimate success and mental freedom.

    Self-Reflection Questions:

    1.Is my fear of failure forcing me to delay chasing my goals?
    2.Am I happy with my life right now?
    3.Will chasing this dream allow me to improve my quality of life?
    Download the images below: You can right click and save the images below and use them as wall paper on your desktop, iPad or any mobile device. Use them as visual stimulation and remembers to keep your mind right. 🙂

    Also, if you enjoyed today's "Momentum Maker" be sure to spread the word and click "Share" below and give others the gift of getting, keeping and growing their own momentum".
    Stephen Pierce, facebook

  3. שלום ערן,
    ראשית תודה על מאמר נפלא זה.
    אני מוצאת את עצמי נעצרת בגלל כל אחד ואחד מהנושאים שציינת!
    וכן, אני בוגרת סדנת אפריל שהיתה מצוינת מאוד אך יחד עם זאת לא יצאתי ממנה עם הבנה מוחלטת לגבי היעד האמיתי שלי,
    למעשה ישנם כשלושה יעדי ״סי״ שמרגשים ומפחידים אותי בו זמנית ואני מנסה לשלב את כולם וקצת מתייאשת וכבר לא בטוחה אם אלו היעדים שלי…
    והספק. הזה לגבי האמנם אלו היעדים, או איך לשלב אותם, או האם עלי לבחור רק אחד, זה בהחלט עוצר אותי…

  4. האם הקורס יכול לעזור לחייל משוחרר? האם יש הנחה לחייל שרק השתחרר מהצבא ועדיין לא עןבד?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה! ההרשמה שלך נקלטה

ברגע זה הרובוטים האוטומטיים שלנו שולחים אליך מייל אישור עם הרבה מידע חשוב על כל התוכן המשמעותי שניתן להפיק מהאתר שלי. 
חשוב לוודא שקיבלת את המייל הזה, לעיתים הודעות תקינות נכנסות בטעות לתיקיית הספאם או הקידומים, אז כדאי לבדוק אם זה לא הגיע לשם בטעות, ואם כן, למשוך את המייל לתיקייה הראשית בתוכנת הדואר שלך כדי שלהבא ההודעות יגיעו לשם.
איזה כיף שאתם כאן!

יש לי מתנה מדהימה עבורכם!

מיטב התכנים שלי זמינים לכם ללא עלות!

הם מחכים לכם כאן בלחיצת כפתור

רגע לפני שאתם עוזבים!

אני מזמין אתכם לקבל ממני את מיטב התכנים שלי ללא עלות!
הם זמינים לכם כאן בלחיצת כפתור

השאלה שלך נשלחה!