ערן שטרן | הספר “להגשים” | מימוש אישי וכלכלישלום חברים,

לטעמי אחד התפקידים המשמעותיים של בעל עסק הוא להוביל את הלקוחות שלו.

במקרים רבים הלקוחות מסתכלים עלינו, בעלי העסקים, לקבל השראה, רעיונות, אנרגיה והכוונה.

האמת היא, שזה אפילו משמעותי יותר מכך – במקרים רבים, ההחלטה של הלקוח אם לבחור בנו או שלא לבחור בנו, נובעת משיקולים שאינם דווקא מודעים – ללקוח, וגם לנו.

חישבו על עצמכם כצרכנים, מתי תבחרו לקנות מעסק אחד או מאחר?

ראשית, רמת האמון שהלקוח רוחש לנו, תקבע בצורה משמעותית האם הוא ירכוש מאיתנו או שלא.

רמת האמון של הלקוחות שלנו מושפעת מגורמים רבים, אבל היום אני רוצה להתייחס לגורם אחד שלדעתי, בעלי עסקים רבים אינם מודעים לו, ולכן גם אינם מתייחסים אליו כלל.

והגורם הזה הוא – הרצון של הלקוח להיות מובל על ידך כבעל עסק.

אין זה משנה מה אתם מוכרים – מוצרים או שרותים, כך או כך, אם הלקוחות שלכם רוצים להרגיש שהם ״בידיים טובות״.

הם רוצים להרגיש שיש מישהו שיודע מה שהוא עושה,

שהוא מקצועי בתחומו,

שיודע על מה הוא מדבר,

ושהוא עצמו היה פועל כפי שהוא ממליץ ללקוחות שלו לפעול.

באנגלית קוראים לכך – ""Eat your own dog food.

המשמעות היא שהלקוחות בעיקר רוצים להרגיש שאתה הוא ״הדבר״ שאתה ״מוכר״.

והדגש הוא על המילה – להרגיש.

זה לא מספיק שהם ישמעו אותך אומר את ״הדברים הנכונים״,

זה לא מספיק שהם יראו אותך ״נראה כמו שצריך להראות״…

הם צריכים להרגיש שזה אמיתי ונכון.

אם זה לא מרגיש ללקוחות אמיתי, נכון ומדוייק, רמת האמון שלו בך תהיה נמוכה ביותר.

ואם אין אמון – לא תהיה מכירה.

הדבר העיקרי שיגרום לכך שהלקוח ירגיש שזה ״אמיתי״, היא האנרגיה שעוברת איתך.

האנרגיה הזו נוכחת בכל אינטראקציה שיש לנו עם הלקוחות.

לא רק במפגש הפיסי שלנו איתם, אלא גם בשיחות בטלפון ואפילו במה שאנו כותבים להם.

והנה הנקודה המשמעותית: בניגוד לדברים שאנו אומרים, את האנרגיה הזו אי אפשר לזייף.

האם היו לכם אינטראקציה עם לקוח שהיתה לכאורה מוצלחת, אמרתם את כל הדברים הנכונים?

עניתם על השאלות שלו? היה נראה שהכל טוב ושהלקוח יבחר בכם?

אבל בסופו של דבר הוא לא בחר בכם.

ולא ברורה לכם הסיבה לכך?

תשאלו את עצמכם בכנות, האם הצלחתם לגרום ללקוח להרגיש שהוא רוצה שאתם תהיו אלו שמובילים אותו?

האם אתם הבחירה הטבעית שלו, להיות מובלים על ידכם?

הלקוחות שלכם, של כולנו, רוצים שיובילו אותם.

אבל הם לא מוכנים להיות מובלים על ידי כל אחד.

אתם צריכים להיות ״ראויים״ לכך מבחינתם.

אז כיצד גורמים להם להרגיש זאת?

איך גורמים ללקוח, תוך כדי האינטראקציה אתכם, להרגיש שהוא מוכן ללכת אתכם או אחריכם?

אלו הן השאלות החשובות באמת.

הרבה יותר חשובות מהשאלות שמרבית בעלי העסקים שואלים את עצמם.

כמו: מה אני עונה לו כשהוא אומר לי "שהמחיר יקר לו"… או כשהוא אומר ש"הוא צריך לחשוב על זה"…

והאמת היא שיש לכך תשובה פשוטה.

היא כל כך פשוטה, שמרבית בעלי העסקים פשוט מפספסים אותה.

האם אתם יודעים מדוע אתם עושים את מה שאתם עושים?

אם התשובה שלכם היא מהסוג של: "אני צריך את הכסף"… או "אני צריך להתפרנס"…

זו לא התשובה הנכונה. זו לא התשובה שהלקוחות שלכם רוצים להרגיש.

הם רוצים להרגיש שיש משמעות למה שאתם עושים, מעבר לרצון שלכם בכסף או בפרנסה.

הם רוצים להרגיש שאתם פועלים ממקום של שליחות. שמה שאתם עושים הוא חשוב.

חשוב לכם, חשוב להם, וחשוב לעולם בכלל.

חשוב יותר מהכסף שתרוויחו.

(אגב, אני ממש לא אומר שהכסף אינו חשוב. הוא בהחלט חשוב, אבל הוא יגיע בגדול כשתפעלו מהסיבות הנכונות).

כשתדעו במדוייק למה אתם עושים את מה שאתם עושים,

כשתדעו לומר את זה ללקוחות בבטחון, ובלי להתבלבל,

אז האנרגיה הזו תופיע.

והלקוחות ירגישו.

וכשהם ירגישו, הם יהיו מוכנים ללכת אחריכם,

והם ירצו שאתם תובילו אותם.

זה כל הסיפור.

פשוט לא?

האמת היא, שזה באמת פשוט. .

פשוט, אך לא תמיד קל.

זה לא תמיד קל, כי לבעלי עסקים רבים אין תשובה טובה מספיק לשאלה – "למה אני עושה את מה שאני עושה?"

הם לא יודעים לומר זאת בצורה בהירה ומדויקת.

מדויקת להם, ומדויקת עבור הלקוחות שלהם.

אבל מכאן הכל מתחיל – מהיכולת שלך לדעת מה אתה באמת עושה בעסק שלך, ולמה אתה עושה את זה.

הכל מתחיל מההבנה של מהי השליחות שלך – בעולם ובעסק שלך.

ולכך בדיוק נועדה סדנת "התגלית".

ביום שני הבא (ה-11/5), אני עומד לקיים פעם נוספת את סדנת "התגלית".

במהלך התוכנית אחשוף בפניכם דרך חדשנית שתסייע לכם:

–          לברר ולזהות מהי השליחות העסקית שלכם

–          כיצד לתרגם אותה למוצרים ושרותים המתאימים ללקוחות שלכם

–          איך למצוא את הבידול והיחוד בעסק שלכם, כך שתוכלו ליצור שיווק מובדל ומובחן מכל האחרים, וכזה שלא ניתן לשכפל ולהעתיק אותו?

ובעיקר – איך תגרמו ללקוחות שלכם, לרצות להיות מובלים על ידכם?

לחצו כאן עכשיו על מנת לקבל מידע נוסף על "התגלית"

וכמו תמיד, אשמח להערות והתגובות שלכם כאן.

שלכם,

ערן

נ.ב. – הנה כמה מהתגובות של משתתפים בסדנת "התגלית"

"תודה לערן והצוות המסור שלו על סדנה מרגשת, מרתקת ומעמיקה. התחושה בסדנה היתה שערן חקר לעומק ובמקצועיות רבה את הנושא, ומביא אותו בצורה תמציתית, ממוקדת ויחד עם זאת חווייתית ביותר, באופן שמאפשר לקבל כלי משמעותי לחיים. נהניתי והתרגשתי מאוד מהתהליך ומהתובנות שהגיעו איתו. זו היתה הסדנה הטובה ביותר שעברתי מזה זמן רב"

–         יונת וקס-תומר – מלווה לחיים בריאים

"זמן רב אני מחפשת את החיבור בין הרציונל והתכלס העסקי לשפה של הרגש. ערן חשף אותי לחשיבה אחרת שמחברת את המיינד העסקי למיינד הרגשי, דבר שעד היום היה חסר לי מאד, ואני יודעת שהידע והיכולת לתקשר ברמה הזו עם העולם תאפשר לי להגיע למקומות מעצימים אישית וכלכלית"

–         איריס שביט – מאמנת להגשמת תשוקות והקמת עסקים מהבית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה! ההרשמה שלך נקלטה

ברגע זה הרובוטים האוטומטיים שלנו שולחים אליך מייל אישור עם הרבה מידע חשוב על כל התוכן המשמעותי שניתן להפיק מהאתר שלי. 
חשוב לוודא שקיבלת את המייל הזה, לעיתים הודעות תקינות נכנסות בטעות לתיקיית הספאם או הקידומים, אז כדאי לבדוק אם זה לא הגיע לשם בטעות, ואם כן, למשוך את המייל לתיקייה הראשית בתוכנת הדואר שלך כדי שלהבא ההודעות יגיעו לשם.
איזה כיף שאתם כאן!

יש לי מתנה מדהימה עבורכם!

מיטב התכנים שלי זמינים לכם ללא עלות!

הם מחכים לכם כאן בלחיצת כפתור

רגע לפני שאתם עוזבים!

אני מזמין אתכם לקבל ממני את מיטב התכנים שלי ללא עלות!
הם זמינים לכם כאן בלחיצת כפתור

השאלה שלך נשלחה!