/
/
יש מדע להתעשרות!

יש מדע להתעשרות!

שלום חברים,
 
בהמשך לפוסט הקודם שלי "כולם נולדו עשירים!" שעורר הרבה עניין, נשאלתי רבות כיצד אם כן הופכים להיות עשירים.
 
וכאילו בתזמון מושלם לכך, נתקלתי שוב בספרו המצויין של וואלאס ד. וואטלס – "מדע ההתעשרות". וואטלס כתב ספר זה בשנת 1910, ומאז שימש בסיס לרבים מהספרים שבאו אחריו ולמליוני אנשים בעולם שהשתמשו בו ליצירת עושר בחייהם. אגב, גם רונדה ביירן, היוצרת של הספר והסרט "הסוד" ביססה את ספרה על ספרו של וואטלס.
 
הנה הפסקה הראשונה מתוך ספרו של וואטלס:
 
"למרות כל מה שנאמר על העוני, עובדה היא שלא ניתן לחיות חיים מלאים או מוצלחים מבלי להיות עשיר. איש אינו יכול להתעלות לגובה המקסימלי האפשרי מבחינת התפתחות הכישרון או הנשמה אלא אם כן יש לו כסף רב, כי כדי לחשוף את הנשמה ולפתח כישרון יש צורך בדברים רבים, ולא ניתן להשיג את אותם דברים אלא על ידי רכישתם בכסף. אדם מתפתח בשכלו, נשמתו וגופו על ידי שימוש בדברים, והחברה האנושית מאורגנת באופן שמחייב שימוש בכסף כדי שניתן יהיה לרכוש אותם. לפיכך הבסיס לכל התקדמות חייב להיות מדע ההתעשרות."
 
כבר בפתיחת הספר וואטלס קורא תיגר על אחת האמונות המשמעותיות שמנהלת את חייהם של כל כך הרבה אנשים, והיא שהם אומרים לעצמם ש"כסף הוא לא כל כך חשוב". ולפני שחלקכם כאן אולי כבר רוצה לקפוץ ולהגיב ולומר שישנם דברים יותר חשובים מכסף בעולם, אקדים ואומר – שזה נכון, ישנם דברים חשובים יותר מכך כמו הבריאות שלנו, מערכות היחסים שלנו, המשפחה שלנו וכו'. אבל אם תבחנו את כולם, תגלו שגם בתחומים הללו, הכסף הוא גורם משמעותי המשפיע על איכותם.
 
והאמונה המושרשת היא שכסף הוא לא הדבר הכי חשוב, ולכן אנשים רבים אינם מקדישים לו מחשבה רבה בהקשר כיצד יוכלו להיות עשירים, ולכן גם בפועל – הם אינם כאלו.
 
אנשים בוחרים להתפשר בחייהם, כי הם אינם מאמינים שהם יכולים להשיג יותר. וואטלס פותח את ספרו ומסביר שכל אדם רוצה יותר, כולנו רוצים להתפתח, לגדול, לצמוח, ולחיות חיים מלאים. וכסף בעולמנו הוא אחד הגורמים המשמעותיים ביותר שתורמים ומאפשרים לכך לקרות.
 
הוא אומר: "כדי להיות עשיר באמת אין להסתפק במועט. איש אינו צריך להסתפק במועט אם הוא מסוגל להנות מיותר".
 
וזה המקום לבחון את האמונות שלכם… מה מעוררים בכם הדברים הללו? האם אתם מוצאים שבראשכם מתנהלת שיחה המתנגדת לדברים הנאמרים כאן? אלו הן האמונות שלכם… האמת היא שהן לא ממש שלכם… סבירות גבוהה היא שירשתם אותן מן הסביבה שלכם – הורים, מורים, חברים וכו'…
 
אם עולה בכם ההתנגדות, זה סימן לכך שאינכם מאמינים שכסף רב או עושר הוא אפשרי עבורכם… ואם אינכם מאמינים בכך, גם לא תחוו זאת בחייכם.
 
וואטלס מדבר על העושר במונחים מדעיים, הוא מסביר כי אין כאן שום דבר מקרי, אם אדם לומד ומגלה כיצד הוא יכול להפוך את כישוריו וכשרונו לכסף. ועל כך מבוסס "מדע ההתעשרות".
 
לאחרונה, ניבה לב תרגמה את ספרו של וואטלס לעברית ביחד עם עוד שניים מספריו: "מדע הבריאות" ו"מדע המצוינות". וכרכה את שלושת ספריו המתורגמים של וואטלס לספר אחד – מצויין ומומלץ ביותר!
 
אני מזמין אתכם לבחון את השיחה הפנימית שמתחוללת בכם כעת – מה עולה שם? האם אתם מתלהבים מדבריו של וואטלס ומהאפשרויות הגלומות בהן או שיש בכם התנגדות וטינה כלפי דברים אלו? אלו הן האמונות שלכם… וכדאי לבחון אותן שוב מחדש. כי אמונה היא בסה"כ מחשבה שחוזרת על עצמה מספיק פעמים… אז אילו מחשבות אתם מחזיקים בנוגע לכסף?
 
כתמיד אשמח להערותיכם!
ערן.
 
נ.ב. – ובהקשר של הפיכת הידע היחודי שלכם לכסף, נכון לעת כתיבת שורות אלו, 2,022 אנשים כבר הורידו את הדוח המיוחד שפרסמנו בחינם המסכם את "7 התשובות לשאלות החשובות ביותר בהפיכת ידע לכסף". אם עדיין לא הורדתם את הדוח החשוב הזה – זה הזמן לעשות כן.
 
מחר (2/3/10) אקיים ביחד עם אמיר הרדוף, שיחת ועידה מיוחדת לקראת סדנת "אוטוריטה" המתקיימת ב-6 וב-7 באפריל. בשיחה זו נחשוף בפניכם איך הופכים מבלתי-נודע למבוקש ומפורסם בכל שוק ובכל עסק. להרשמה לשיחה חשובה זו הכנסו לאתר "אוטוריטה".
 
אהבתם את הפוסט?

אל תשאירו את כל הידע והטוב הזה רק לעצמכם! שתפו את אלו שבאמת אכפת לכם מהם.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp

7 תגובות

  1. שלום ערן,
    אכן התרגום של ניבה לב ל3 הספרים הכרוכים יחדיו הוא מצויין וכמי שעברה עם המתרגמת יום חוויתי בנושא, אני יכולה להעיד כי מדובר באישה מופלאה בעלת יכולות מדהימות.
    שווה היכרות ,קריאה והפנמה.

  2. שלום ערן,

    המאמרים שלך בבלוגים נותנים הרבה תובנות שמושיות.

    בעיניין הכסף,אמנם הכסף לא יכול לקנות את הכל בחיים,

    ישנם דברים שלא נמדדים בערכם עלידי הכסף.

    לעומת זאת, בעזרת כסף נפתחות הרבה דלתות, והכסף מרחיב

    את האפשריות בחיים, ומאפשר לנו גם לחיות חיים יותר

    נוחים וקלים, ולהגשים הרבה חלומןת חומריים.

  3. היי ערן….

    הפוסט שלך עוצמתי-וחשוב לדעת "מה" רוצים, וכשיודעים מה חשוב לדעת" איך"-ובעיקר כסף!!!!

    אני קראתי את הספר של וואלס ואטלס המתורגם…והמסר הוא אכן חד משמעי…כל אחד שרוצה יכול!!

    ואני שואלת…"האמנם?"

    ישנם אנשים שרוצים ועושים, ישנם אנשים שהיו רוצים לרצות ,וישנם אנשים שלמרות הרצון אין להם את הכלים להשיג

    אותו משום שהם אינם יודעים איך…

    שמעתי באחת מתכניות המיסטיקה מומחית לתיקשור שאמרה כי הייקום לא יודע מה זה כסף, הוא יודע מה זה חפצים-

    בית, אוטו, בגדים
    וכו'…ולמען האמת אם נעשה "משאל עם" בנוגע לכסף, אין לי ספק שיהיו דעות שונות ורבות…

    אחד המשפטים שאני מכירה והוא הדומיננטי- כסף הינו אמצעי ואינו מטרה!!! …האמנם??.??.

    אני מאמינה שהכסף מהווה אמצעי למי שכבר את הכסף השיג , ומטרה למי ששואף להשיגו…ועדיין…ללמוד היסטוריה

    ותנ"ך ועל כל מה שהיה זה חשוב….אך חשוב מאוד ללמוד על הרגע העכשווי ועל הרגעים שיבואו בעקבותיו…אני בעד

    ליצור הווה חדש שייצור עתיד חדש שייקבע היסטוריה חדשה—-אז

    בהצלחה ביצירת השפע העכשווי והעתידי

    תמשיך לכתוב פוסטים מעצימים וממקדים

    אפרת

  4. המדע והמחקר עסקו רבות בשאלת הקשר בין עושר לאושר. שוב ושוב הגיעו לאותן מסקנות, גם בהתייחס לרמת הפרט וגם לרמת הקהילה – יש קשר חזק בין עושר לאושר עד רמת עושר המספקת לקיום הבסיסי, מעבר לזה אין תרומה ממשית לאושר הנובעת מעושר. כשחושבים על זה, זה גם מאוד הגיוני. כאשר יכולת הקיום קיימת ברמת ביטחון גבוהה, יוצאים ממעגל החשיבה וההתעסקות בהישרדות, ועוברים למעגל החשיבה וההתעסקות בהגשמה עצמית. אבל צבירה של כסף ונכסים בדרך כלל (ובמיוחד כאשר היא הופכת למטרה אובססיבית) אינה מרחיבה את האושר.
    מה שכן – הרבה ספרי הדרכה להתעשרות למי שעדיין מצוי במעגל ההישרדות הפכו את הכותבים לעשירים, אבל ברוב המקרים הקוראים נשארו היכן שהיו. בעניין הזה – כדי להתעשר צריך להאמין שזה אפשרי ולעשות פעולות. לקרוא ספרי מתכונים ולקוות שמשהו טוב יקרה בדרך כלל לא יעשה הרבה.

  5. אכן רון, תגובה לעניין.הרעיון שהשגת אושר תלוי בעושר ואם לא יהיה הרבה כסף/רכוש וכו לא נוכל להיות מאושרים, נראית תלושה. לא שצריך לרוץ להיות עני. אך הפיכת הכסף/עושר למטרה כדי להיות מאושר אח"כ זו אשליה, כי השגת מטרה חומרית גורמת אושר זמני ומהר מתפוגגת, ואז שוב מתעורר דחף למטרה החומרית הבאה: השגת כסף, בית ואח"כ אוטו יפה ואח"כ בית גדול יותר..אוטו גדול יותר .ועוד..הכסף הופך מטרה. ואפילו באחד מספרי הקודש נכתב כי לא ניתן לעבוד שני אדונים: את אלוהים ואת הכסף. את הרוח ואת החומר. יש את דרך המלך, להעריך ולהודות על מה שיש, לדעת לשמור ולהרחיב- לשמוח בחלקך, אותו קיבלת מהיקום.
    המרדף אחרי הכסף/עושר גם מדיר מנוחה מהלב. טוב , נראה שברור…

  6. תודה לכל המגיבים!

    רון וג'וי – אני לא טוען שבהכרח עושר=אושר. הרצון שלנו להתפתח ולגדול הוא חלק מהאישיות שלנו, זהו חוק טבע. הסתכלו סביב ותראו שגם הצמחים, העצים והפרחים שואפים לצמוח ולגדול. או שצומחים או שנובלים. כך גם אנו כבני אדם. חלק מהרצון שלנו לצמוח מופיע באפיקים חומריים, וחלק באפיקים אחרים, רוחניים וכו'.

    אני לא טוען שהכסף הוא המטרה, הכסף הוא כלי, הכסף הוא מאפשר, הוא מקנה לנו זמן וחופש לעשות את הדברים שאנו רוצים ואוהבים.

    משפטים כמו: "המרדף אחרי הכסף/עושר גם מדיר מנוחה מהלב" – הוא לא יותר מאשר תפיסה מסויימת בנוגע לכסף שבעיני מגבילה את מי שמחזיק בה. אין ספק שעם תפיסה כזו אין אפשרות לחיות בשפע.

    ומסכים לגמרי עם רון – אף אחד לא התעשר מקריאת ספרים. חייבות להיות פעולות.
    ערן

  7. שלום לכולם,
    כמי שגדלה בקיבוץ אני יכולה להגיד שיש קשר הדוק בין המצב הכלכלי למצב החברתי בקיבוץ, בכל קיבוץ,
    ובכל חברה, בעצם. אצלי בקיבוץ , ואני משערת שגם בקיבוצים אחרים, לא הצליחו ליישם את השיוויון הכלכלי בין חברי הקהילה במלואו (וזאת בלשון המעטה כדי שלא לאמר ב כ ל ל !) והסיבה היא שייצרו תקנון (מערכת חוקים)
    נוקשה, שאף אחד לא עמד בה, ולכן לא קיים אותה.מערכת חוקים זו אמרה, שמרגע הפיכתך לחבר בקבוצת האנשים שנקראת קיבוץ, כל רכושך הפרטי חייב לעבור במלואו לקופת הקיבוץ ולהתחלק בין כולם באופן שווא. מכאן הדרך לבלאגן ולבסוף להתמוטטות כלכלית ואחר כך חברתית היתה יחסית מהירה. בתהליך השינוי שעבר הקיבוץ שלי בשנים האחרונות, ניסיתי להשפיע, ואני חושבת שגם הצלחתי, ליצור קשר בין המצב הכלכלי האישי של כל אחד מהחברים, לבין היכולת לקבל עזרה ותמיכה כספית מהקיבוץ, בעת הצורך. זה נעשה כיום בפועל באמצעות מנגנון של רשת ביטחון למי שאינו מסוגל לפרנס את עצמו ברמת הכנסה סבירה והוכיח שאין לו אמצעים כספיים חיצוניים כל שהם,
    וע"י קרן לעזרה הדדית ,שכל מטרתה היא לתת לצרכים בריאותיים וסוציליים למי שאין. גם הסוציליזם הוא למעשה תורה כלכלית וניסיון להפריד בין כלכלה לחברה הוא מלאכותי.
    תודה על הסבלנות למי שקרא עד הסוף,
    יום עשייה מוצלח לכולם,
    עדנה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תכנים חדשים באתר:
הישארו מעודכנים!

הצטרפו למעגל הקרוב שלי

היו הראשונים לקבל את כל התכנים הכי משמעותיים שלי: פרקי פודקאסט חדשים, פוסטים מעוררי מחשבה וכלים מעשיים ישירות למייל שלכם

* בהרשמתי אני מאשר.ת לקבל עדכונים והודעות במייל ובסמס מערן שטרן וחברת "יוצא מהכלל". כמו כן, קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

תודה! ההרשמה שלך נקלטה

ברגע זה הרובוטים האוטומטיים שלנו שולחים אליך מייל אישור עם הרבה מידע חשוב על כל התוכן המשמעותי שניתן להפיק מהאתר שלי. 
חשוב לוודא שקיבלת את המייל הזה, לעיתים הודעות תקינות נכנסות בטעות לתיקיית הספאם או הקידומים, אז כדאי לבדוק אם זה לא הגיע לשם בטעות, ואם כן, למשוך את המייל לתיקייה הראשית בתוכנת הדואר שלך כדי שלהבא ההודעות יגיעו לשם.
איזה כיף שאתם כאן!

יש לי מתנה מדהימה עבורכם!

מיטב התכנים שלי זמינים לכם ללא עלות!

הם מחכים לכם כאן בלחיצת כפתור

רגע לפני שאתם עוזבים!

אני מזמין אתכם לקבל ממני את מיטב התכנים שלי ללא עלות!
הם זמינים לכם כאן בלחיצת כפתור

השאלה שלך נשלחה!