שלום חברים,

לקראת ראש השנה הבא עלינו לטובה, חשבתי לשתף אתכם את אחד מהחוקים האוניברסליים החשובים שפועלים בעולם שלנו. החוק הזה רלוונטי תמיד, אבל כעת, לקראת השנה החדשה הוא חשוב מתמיד!

זהו – "חוק התנודה" (The Law of Vibration).

הנה ההסבר של החוק הזה, כפי שמופיע בספרי "להגשים":

"אחד מחוקי הטבע האוניברסליים שניוטון חשף הוא חוק התנודה המתמדת. החוק אומר שכל מסה בעולמנו מצויה בתנועה מתמדת.

אפילו במסה הנקראת “מסת מנוחה" מתקיימת תנועה מתמדת, תנועה קווית. ביקום הכול מצוי כל הזמן בתנועה. כל דבר, כל מוצק, גם זה המורכב ממיליוני חלקיקים – מתקיימת בו תנועה בלתי פוסקת. הקיר שמולכם, היד שלכם, הכיסא, הכורסה או הספה שאתם יושבים עליהם כעת, הכול מורכב מחלקיקים שנמצאים ממש ברגע זה בתנועה. כאשר מתבוננים על המסות הללו מבעד לעדשת המיקרוסקופ ניתן לראות מיליוני חלקיקים “מתרוצצים" בתנועה בלתי פוסקת. כל דבר בעולמנו נמצא בתנועה. היקום שלנו מתפשט ומתכווץ כל הזמן. הכול נע ונד סביבנו. התנועה הזו מתקיימת תמיד, באחד משני הכיוונים ההופכיים: קדימה או אחורה, למעלה או למטה, פנימה או החוצה, צמיחה או קמילה, חיים או מוות. 

כך שכל החומר בעולם נע ונד, לא עוצר, וגם כשהוא נראה לנו כאילו הוא ב"מנוחה", במציאות הוא למעשה עדיין נמצא בתנועה.

אז בואו נראה איך כל זה קשור לשינוי, ולמה השינוי הוא הכרחי.

כל דבר בחיינו נמצא בתנועה מתמדת. כל מה שחשוב לנו נמצא בתנועה מתמדת. עד כאן זה פשוט לחלוטין, ברור ואולי אפילו מוכר. החיים שלנו נמצאים בתנועה מתמדת, והתנועה הזו מתקיימת כל הזמן באחד משני הכיוונים ההופכיים. השאלה החשובה היא באיזה מהכיוונים מתקיימת התנועה, והשאלה החשובה עוד יותר היא, האם התנועה הזו היא בכיוון הרצוי לנו? האם התנועה המתמדת של חיינו מקדמת את מה שחשוב לנו?

גם כאשר נדמה לנו שהגשמנו את כל מה שרצינו אי פעם, הכול עדיין בתנועה מתמדת. התנועה הזו מתקיימת באחד מהכיוונים ההופכיים – צמיחה וגדילה או קמילה ונבילה. קל לנו לראות את התהליך הזה בטבע, על העצים, הצמחים, הפרחים. הם פורחים וצומחים או שהם קמלים ונובלים. החוק הזה פועל על בני האדם באופן מלא וזהה: אנחנו צומחים ופורחים או שאנחנו נובלים.

בניגוד לצמחים אשר אצלם הצמיחה והקמילה הם מחזוריים ואוטומטיים, לנו, בני האדם, ניתנה היכולת לחשוב, לשקול ולפעול. כאשר הקול הפנימי העמוק שלנו אומר: “אתה יכול יותר! החיים מציעים לך הרבה יותר," אנחנו יכולים להתעלם ממנו, כך שחיינו ינועו בכיוון של קמילה ונבילה, או שאנחנו יכולים להאזין לו, כי זהו הקול אשר “דוחף" אותנו בתנועה מתמדת של גדילה, התפתחות וחיות, ויוצר בנו העצמה מתמדת.

התבוננות בתנועה המתמדת של היקום, של כל מסת חומר ושל בני האדם, מאפשרת להבחין בבירור שעל מנת שכל אותם דברים שחשובים לנו בחיים יגדלו, נדרש שכל אותם העיסוקים אשר אינם חיוניים יקמלו. בכוחה של התנועה המתמדת להניע אותנו להגשים יעדים באופן מתמשך ורציף. כל מה שנדרש מאיתנו הוא לשמור על הכיוון שבו אנחנו נעים, כיוון שגם אם נדמה לנו שהגענו אל יעד ראוי ונרצה “לנוח" ולהישאר בו, בעודנו “נחים" הכול סביבנו נע בתנועה מתמדת ומתקדם. כך שעמידה במקום היא תנועה אחורה. זהו החוק. הוא פועל בכל מקום ובכל מצב.

התופעה הזו מוכרת לרבים מאיתנו. כל מי שרכש ידע מקצועי מסוים והפסיק ללמוד ולהתעדכן באותו תחום, מגלה אחרי תקופה שהוא “הולך אחורה" – כיוון שהידע בתחום זה בעולם מתקדם כל הזמן. כל מי שיצר מערכת יחסים מסוימת והפסיק להשקיע בה ולחדש אותה, יגלה אחרי זמן מה שהיחסים נמצאים בנסיגה."

עד כאן לגבי חוק התנודה, וכעת כיצד זה רלוונטי לשנה החדשה?

עבורי, ראש השנה הוא חג של התחלות חדשות, של התחדשות וזמן מעולה להתכווננות לקראת השנה החדשה.

אין זמן טוב מזה בעיני, לבחון את עצמנו, את היעדים והמטרות שלנו לקראת השנה החדשה.
זהו זמן טוב לשאול את עצמנו – מה אני רוצה ליצור בשנה החדשה? מה הייתי רוצה להגשים?

זיכרו – מה שלא צומח, נובל. ככה זה בטבע, כך גם אנחנו כבני אדם.

ולכן הנה כמה שאלות מעניינות לחשוב עליהן (ולענות עליהן) לקראת ראש השנה:

– הגדירו 3 תחומים בחייכם שבהם אתם חווים חוסר שביעות רצון מהתוצאות שאתם משיגים בתחומים הללו

– בדקו כיצד חוק התנודה עובד עבורכם בתחומים הללו (האם אתם בצמיחה או שאתם בדעיכה)

– מה הפעולה הבאה שתוכלו לעשות, בכל תחום, כדי לצמוח ולשפר את התוצאות שלכם בו?

אני מאחל לכם שנה מופלאה! שנה של אהבה, אושר, בריאות והגשמה!

שלכם,

ערן

3 תגובות

  1. ערן יקר,
    פוסט מקסים. רק שכמובן חשוב לא לשכוח את הסיפוק וההנאה.
    לפעמים אנחנו רצים ממטרה אחת לשניה. מנסיון להגשים יעד אחד לשני ואנחנו שוכחים להנות מהדרך. ואנחנו שוכחים להתמלא בסיפוק ממה שיש לנו.
    חשוב שמה שיניע אותנו זה הרצון שלנו במימוש עצמי ובצמיחה ולא החסרים הרגשיים שלנו.
    יש לנו כל כך הרבה. לו רק היינו מאפשרים לעצמנו לחיות בהודיה מלאה על מה שיש. החיים היו נראים אחרת. רגועים יותר. שלווים יותר. שמחים יותר. ומספקים יותר.
    הרבה אהבה ושנה טובה ומבורכת!
    חני

  2. היי ערן ,אני שמחה מאד שפרסמת בלוג כל כך יפה .אני כבר הרבה זמן מחכה שתפרסם.
    רציתי להגיד לך שבימים אלו הגשמתי יעד וזה המון בזכותך,קבלתי את ההצלחה ששאפתי אליה במקצוע שאליו אני שייכת,הספר שלך נתן לי המון מוטיבציה ואומץ.
    גם בעלי עזב את עבודתו וקבל אומץ בזכות הסדנא(קוד המנצח) והיעוץ שלך ועבר לעבודה שונה מאד ושמקדמת אותו ושאפילו בחלומות לא דמינו שנויים כאלה בחיינו בזמן כה קצר .
    הספר שלך מרתק אותי ובהחלט מורה לי את הדרך!
    עכשיו לשאלתי:
    יש לי כמה וכמה יעדים לשנה החדשה ואתה תמיד מדבר על יעד אחד ראוי,
    האים כמה וכמה יעדים עלולים להסיט אותי מהמסלול הנכון ולבלבל אותי?
    האים כדאי לוותר בנתיים על כמה מהם ולהתמקד רק באחד או שניים?
    לעיתים אתה אומר שהגשמת יעד אחד כבר תגרום מוטיבציה להגשים עודאז איך כל זה מסתדר?
    ועוד שאלה אחת,בעלי אומר שאני צריכה לפרק את היעד לתתים קטנים וכל פעם להגיע לקצת האים זה לא ישאיר אותי בקצת בתוך כל העבודה של כל יום?
    תודה מאד,מעריכה…מימי

  3. הי ערן,נהנית לעקוב וללמוד, בכל מקום שאנחנו עוגנים ויש אינטרנט, במסענו סביב העולם במפרשית "שפירית".
    המסע הגיע לסיומו, השלמנו שלוש מאות ושישים מעלות, כאשר שטנו ,במשך חמש שנים,כל הזמן מערבה. הקפדנו לחצות כל קו אורך לפחות פעם אחת. ארבע פעמים חצינו את קו המשווה ופעם חצינו את קו הזמן….חלום של בעלי, רענן, מאז שהיה בן 12 ואני שהצטרפתי לחלום "נפלתי" באהבה למרחבים, לים, לבני אדם שפגשנו בכל רחבי העולם ועוד ועוד למידות ותובנות שכרוכות במסע שכזה….
    אי אפשר להישאר בלי חלום. איך מתכווננים לחלום חדש, אחרי הגשמת חלום גרנדיוזי ואינטנסיבי כמו הקפת העולם בסירת מפרש? איך ממשיכים מהמקום של מודעות לרוח וכוחו של המפרש לקדם אותנו עם הרוח, אם נשכיל לכוונו היטב? לאן, בחיינו, ניקח את המטאפורה הזאת עכשיו?
    אין כמו ערב יום כיפור ושנה חדשה, רגע לפני שחוזרים הביתה, להרהר בכל זה. אין כמוך, ערן, מען לשיתוף בהרהורים והגיגים, בתקווה לקבל תהודה….
    שתהיה לך שנה נפלאה
    שלך,
    מירי שפירא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה! ההרשמה שלך נקלטה

ברגע זה הרובוטים האוטומטיים שלנו שולחים אליך מייל אישור עם הרבה מידע חשוב על כל התוכן המשמעותי שניתן להפיק מהאתר שלי. 
חשוב לוודא שקיבלת את המייל הזה, לעיתים הודעות תקינות נכנסות בטעות לתיקיית הספאם או הקידומים, אז כדאי לבדוק אם זה לא הגיע לשם בטעות, ואם כן, למשוך את המייל לתיקייה הראשית בתוכנת הדואר שלך כדי שלהבא ההודעות יגיעו לשם.
איזה כיף שאתם כאן!

יש לי מתנה מדהימה עבורכם!

מיטב התכנים שלי זמינים לכם ללא עלות!

הם מחכים לכם כאן בלחיצת כפתור

רגע לפני שאתם עוזבים!

אני מזמין אתכם לקבל ממני את מיטב התכנים שלי ללא עלות!
הם זמינים לכם כאן בלחיצת כפתור

השאלה שלך נשלחה!