שלום חברים,
היום אני רוצה לחשוף בפניכם את אחד מקיצורי הדרך המשמעותיים ביותר שאני מכיר להצלחה. אין אדם מצליח שאני מכיר או שלמדתי אותו או ממנו שלא השתמש בקיצור הדרך הזה.
עד כמה שקיצור הדרך הזה פשוט וקל לשימוש, זה מדהים אותי לראות, בכל פעם מחדש עד כמה מעטים הם האנשים שמשתמשים בו באופן מכוון ומודע. חלקם פשוט אינם מודעים לקיומו (שזה לכאורה "לא באשמתם") אבל ישנם כאלו שגם כשהם מכירים בקיומו או שראו אחרים משתמשים בו – הם לא משתמשים בו. וזו כבר לגמרי "אשמתם" שהם לא עושים בכך שימוש.
אז הנה אני עומד לחשוף זאת כאן לפניכם – אם תמשיכו לקרוא את השורות הבאות, כבר לא תוכלו לומר שלא ידעתם או שלא הייתם מודעים לקיצור הדרך הזה, ומעתה כל האחריות על השימוש והיישום היא אך ורק עליכם. אז ראו הוזהרתם – יותר לא תוכלו לעמוד בצד "הקורבן המסכן שכלום לא מצליח לו" – האחריות היא עליכם.
מוכנים?
דמיינו תופים רועמים לקראת החשיפה… הנה זה לפניכם: קיצור הדרך המשמעותי ביותר לכל הצלחה, ובכל תחום נקרא: ללמוד ממי שעשה זאת לפנינו.
אני בטוח שישנם עכשיו כאלו שקוראים את הדברים ואומרים: מה? זה הכל? אחרי כל ההקדמה הארוכה הזו? זה כל העניין? או שישנם כאלו שאומרים: הרי זה ברור! אני כבר יודע את זה!
אז לכל מי שאומר שזה ברור – השאלה הבאה שלי: האם אתה גם מיישם את זה? בכל התחומים החשובים בחיים שלך?
אתם זוכרים, שלימדו אותנו בבית הספר, שאסור להעתיק מאחרים? אז זהו, שזה היה נכון לבית הספר. הבעיה היא שרבים מאתנו עדיין מרגישים כך בתור מבוגרים, שאסור להעתיק מאנשים אחרים. אבל המציאות היומיומית שלנו היא שונה. רצוי ומותר להעתיק. זהו קיצור הדרך להצלחה בכל תחום.
אני לא בטוח למה אנשים אשר חדשים בתחומם ירצו להמציא את הגלגל מההתחלה. אבל אני יודע את הדבר הבא: אנשים מצליחים לעולם אינם מבזבזים זמן בלהמציא את הגלגל מחדש.
אנחנו יכולים ללמוד הרבה מאוד מאנשים מצליחים. בדרך כלל, אם אדם אחד יכול להשיג משהו, אדם אחר יכול להשיג את אותה המטרה. כאשר אנחנו מעתיקים מאנשים מצליחים, אנחנו יכולים לעיתים קרובות להימנע מטעויות בדרך, כי, כאשר אנו לומדים כיצד אנשים אחרים הצליחו, אנחנו גם לומדים מהנסיון המצטבר שלהם, מהטעויות שלהם, ואיך לא לחזור עליהן.
אנשים מצליחים שהתגברו על אתגרים מסוימים בדרכם להצלחה, יכולים ללמד אותנו כיצד להתמודד עם המצוקות והאתגרים ולמנף אותם בדרך חדשה. בתהליך הלמידה הזה, ניתן גם ללמוד הרבה על הערכים שלנו, על מה שחשוב לנו ועל מה שמעניין אותנו, וכן מדוע אנו מחשיבים אנשים מסוימים כמצליחים יותר מאחרים.
אנשים מצליחים לעתים קרובות מהווים השראה לאחרים ללכת בעקבותיהם או לפרוץ בדרכים חדשות. לספורטאים רבים ישנו שם אחד לפחות של ספורטאי אחר אשר העניק להם השראה להמשיך ולהתקדם בתחום הספורט שבו הם מתמחים.
אני תמיד נותן את אותה העצה לאנשים אשר עומדים בפני יעד שחדש להם לגמרי ואין להם מושג כיצד לפעול כדי להשיג אותו:
תמצאו מישהו שעושה את מה שאתם הייתם רוצים לעשות (או שיש לו את התוצאות אותן אתם מעוניינים להשיג) תלמדו ותבחנו מה הוא עשה על מנת להגיע להישגים האלו. ואז פשוט תחקו את אותה גישה, מחשבה ופעולות שהביאו אותו להצלחה ואתם תהיו על המסלול המהיר ליעד שלכם.
כשאני התחלתי את דרכי, תמיד היו ברקע אנשים שכל דבר שהם עשו הצליח להם, שהם התקדמו מהישג להישג, כאילו ללא מאמץ. ושהתוצאות שלהם היו ניכרות לכל עין. לעיתים הייתי קורא עליהם בעיתונים, לעיתים הייתי פוגש או רואה אותם באירועים שונים, והם תמיד היו מלאי אנרגיה, תמיד עסוקים בדבר הגדול הבא, בחתירה מתמדת להישג הבא או להר הבא שהם עומדים לכבוש.
והשאלות הבלתי נמנעות שחשבתי עליהן היו:
  • מה יש להם שלי אין?
  • מה הם יודעים שאני לא יודע?
  • מה הם עושים שאני לא עושה?
ובנקודה הזו קיבלתי החלטה שאני אעשה הכל כדי להבין במה הם שונים ממני. האם יש להם ידע שאני לא מודע אליו? האם הם עושים פעולות שאני לא יודע לעשות או יודע לעשות ופשוט לא עושה?
הפכתי אובססיבי לחקור, ללמוד ולגלות מה עושה את ההבדל. בתהליך הזה קראתי עשרות ספרים, נפגשתי עם מאות אנשים, ונחשפתי לידע חדש על האופן שבו אותם אנשים משיגים את היעדים שלהם. אני אישית השקעתי מאות אלפי שקלים בלמידה מהאנשים הטובים בתחומם כדי לקבל את הנסיון והידע שלהם ועל ידי כך ליצור לעצמי קיצור דרך משמעותי להשגת היעדים שלי.
חשוב להבין שהלמידה הזאת, אין לסווג אותה כהוצאה אלא כהשקעה. כמה פעמים בחיים, אנחנו יכולים להוציא כסף רב על טלויזיה חדשה, או כל גאדג'ט כזה או אחר, בקלות יחסית. אבל כשמדובר בהשקעה בעצמנו ובהתפתחות האישית והמקצועית שלנו, אנו מהססים ולרוב נמנעים מלעשות את ההשקעה הזו. זוהי ההשקעה הכי טובה שאנו יכולים להשקיע, כי ההחזר שלה בחיים שלנו תהיה מטאורית. והיא תקצר בהחלט את הדרך להצלחה שלנו.
תאפשרו לעצמכם למצוא אנשים (היום זה קל מאוד לחפש באינטרנט) שהשיגו את מה שאתם רוצים להשיג או משהו דומה. והתחילו לחקור אותם ואת השיטות שלהם. חפשו אחר הדברים שהם עשו שאתם יכולים להעתיק.
איך אתם יכולים להשתמש בכישורים שכבר יש לכם או ליישם את הפרספקטיבה הספציפית שלכם על מה שהם עשו? איך אתם יכולים ליצור מזה משהו "חדש", "משופר", או "שונה"? ועוד טיפ חשוב! כמו שאתם לא מעתיקים מתלמידים שבדרך כלל נכשלים במבחנים – הכלל הזה עדיין תקף במציאות של היום. 🙂
אל תקחו עצות כלכליות, ממישהו שלא הצליח בעצמו. אל תקשיבו למישהו, שנותן לכם עצות אם להתחיל במשהו מסוים או לא, אם הוא לא עשה זאת והצליח בכך בעצמו. תבררו את האנשים מהם אתם לוקחים עצות. תבחרו באלה שהצליחו ולא באלה שנכשלו ומנסים לומר לכם למה אתם לא צריכים לעשות משהו.
כתמיד אשמח לתגובותיכם,
ערן

4 תגובות

  1. דוגמא מצויינת למישהו שלמד ממישהו שעה זאת לפניו
    היא אדי מרקס ולאנס ארמסטרונג.
    אדי מרקס זכה 5 פעמים בטור דה פרנס,
    אבל תלמידו עלה עליו, הוא הדריך וליווה את
    לאנס ארמסטרונג שגם זכה בטור דה פרנס 7 פעמים.
    (פעמיים יותר מאדי מרקס)
    וגם התפרסם הרבה יותר ממנו – ואפילו הופיע בסרטים הוליוודיים.

    שביט
    הבלוג של שביט
    מעבירה עסקים למאה ה21

  2. כל מה שמישהו ירצה לעשות, תמיד ימצא מישהוא אחר שעשה זאת לפניו,אין חדש תחת השמש.בכל תחום ונושא ימצא מישהוא
    או מקום שישנו שם הידע ושניתן ללמוד אותו.

  3. לערן שלום !
    תודה על התזכורת ולזה אוכל להוסיף שמפי עוללים אלמד ובמעשה זקנים אתבונן.
    אשמח להוסיף כי יש סרטים ועלילות שמוסיפים טעם להכשרה התמידית ואציין רק חמישה
    חומות של תקווה.
    קאראטה קיד (1 וחלק מ2 ) ההדרכה וההרגעה של מסטר מיאגי (נושא השורשים והבלאנס)
    רוקי (לדורותיו) כיצד אגו דופק לך את ההצלחה וכיצד להתאמן בדברים פשוטים ושנמצאים
    מתחת לאף בשילוב של טבע ואדם ניתן להגיע לפסגה (אליפות).ללא מכוני כושר
    יוקרתיים ומיותרים
    בעל זבוב – חבורת ילדים (תתי חבורות) על אי מבודד והפוליטיקה הקבוצתית שמתפתחת .
    הסידרה סיפורי עמים (הבריטית למי שזוכר) וחבורת מונטי פיטון למי ששכח לחייך ולצחוק סתם .
    גם לנו במקורות לא חסר אמ"ת וקהלת
    יישר כח…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה! ההרשמה שלך נקלטה

ברגע זה הרובוטים האוטומטיים שלנו שולחים אליך מייל אישור עם הרבה מידע חשוב על כל התוכן המשמעותי שניתן להפיק מהאתר שלי. 
חשוב לוודא שקיבלת את המייל הזה, לעיתים הודעות תקינות נכנסות בטעות לתיקיית הספאם או הקידומים, אז כדאי לבדוק אם זה לא הגיע לשם בטעות, ואם כן, למשוך את המייל לתיקייה הראשית בתוכנת הדואר שלך כדי שלהבא ההודעות יגיעו לשם.
איזה כיף שאתם כאן!

יש לי מתנה מדהימה עבורכם!

מיטב התכנים שלי זמינים לכם ללא עלות!

הם מחכים לכם כאן בלחיצת כפתור

רגע לפני שאתם עוזבים!

אני מזמין אתכם לקבל ממני את מיטב התכנים שלי ללא עלות!
הם זמינים לכם כאן בלחיצת כפתור

השאלה שלך נשלחה!