שלום חברים,
לפני יומיים חגגתי את יום הולדתי. ראשית אני רוצה להודות לכולכם על כל המיילים, ההודעות בפייסבוק, הברכות והאיחולים שקיבלתי מכם, ריגשתם אותי מאד!
יום הולדת הוא תמיד זמן טוב לבחון את עצמנו: האם אנו נמצאים במקום בו היינו רוצים להיות בחיינו?
יש כאלו שיקראו לכך "חשבון נפש", בשבילי במילים הללו ישנה נימה שיפוטית משהו ולכן אני פחות אוהב אותן. אני מעדיף להסתכל על התמונה הכוללת. לא רק על הדברים ש"לא השגתי / הצלחתי" אלא גם על המקום אליו הגעתי, הדרך שעברתי והתוכניות העתידיות.
ביום שישי בבוקר, בין כל שיחות הטלפונים, ה-SMSים והברכות, היתה לי שיחה מעניינת עם חבר שהתקשר לברך. הוא הזכיר לי שאנשים רבים ככל שהם מתבגרים, נוטים לחשוב ואפילו מצפים שהדברים יהיו פחות טובים ממה שהם היו בשנה הקודמת. "רק שלא יהיה גרוע יותר" זו אמירה שגורה בפייהם.
אבל האמת היא שזה ממש לא חייב להיות ככה. אם אני מסתכל על עצמי, בגיל 39, מצבי טוב יותר בהרבה מהמקום בו הייתי בגיל 30… ואני יודע גם שבגיל 40 הוא יהיה הרבה הרבה יותר טוב מהיום.
זה נכון שאי אפשר לעצור את השעון, אבל בהחלט אפשר לשלוט על מה שקורה בזמן שהמחוגים נעים קדימה ומתקדמים. השאלה היא מה אנו מצפים שיקרה?
מי שמצפה שככל שהוא מתבגר הגופניות שלו תהיה פחות טובה, יקבל את זה. לעומתו, מי שמצפה שהגופניות שלו בשנה הבאה תהיה טובה יותר, והוא גם יפעל לגרום לזה לקרות – יגלה שנה מאוחר יותר שזה אכן קרה.
וזה נכון לכל תחום בחיים שלנו – בקריירה, במערכות היחסים, בכסף שלנו, בהתפתחות ובתחושת הסיפוק וההגשמה שלנו.
מה אתם מצפים שיקרה בשנה הקרובה בחיים שלכם?
כתמיד, אשמח להערות ותגובות!
שלכם,
ערן

7 תגובות

  1. היי ערן

    ים של ברכות ליום הולדתך. מקווה שאתה מקפיד לחגוג במשך שבוע, יום אחד
    אף פעם לא מספיק.
    אתה צודק בגישה שלך ואכן כך זה עובד גם אצלי. מדהים כל פעם לגלות איך הכל
    בראש שלנו…
    מאחלת לך הגשמה אישית מתמדת !!!

    רחל

  2. ערן, מזל טוב!
    מאחלת לך שכל שנה תגלה שאתה נמצא במקום טוב יותר מהשנה הקודמת (:
    גם אני חגגתי החודש יום הולדת ובדיוק כמה ימים לפני היום הולדת קרו כמה שינויים
    מאוד משמעותיים בחיי, ממש הרגשתי שקיבלתי מתנה מהיקום בול ליום הולדת.

  3. מזל טוב, שתגשים את כל המטות והיעדים שלך,ותמשיך בעבודתך הפוריה במתן כלים יעילים לאנשים להשגת יעדיהם.חשוב לעצור בכל נקודת ציון בדרכנו, לעשות מאזן של מה שהשגנו עד כה ומה שנשאר לנו עוד להשיג,איפה אנחנו כעת, ואיפו אנחנו מתכננים לראות את עצמנו בעוד תקופה מסויימת שקבענו.

  4. בסד'
    היה נחמד לקרוא את "מחשבות יום ההולדת" שלך,
    כי חגגנו את יום הולדתנו בדיוק באותו יום (שישי),
    רק שאני חגגתי את התאריך העברי,שנחשב לתאריך היותר מדוייק של יום ההולדת של כל יהודיה. כך שאינני יודעת אם יום הולדתנו זהה,אבל,יום הולדת זה יום הולדת!!!
    אז ככה:
    ביום הולדתי הראשון (כלומר בלועזי שלי ב-35) ממש חויתי צער על כל מה שלא הגשמתי עד כה, כי הגעתי לגיל המכובד 48 ולמשל עוד לא התחתנתי, אבל, ביום הולדתי השני (העברי כאמור) הרגשתי שלווה,שמחה,התפנקתי בכל המתנות והאכפתיות של סובבי ואוהבי, ופשוט שמחתי.
    אז בגלל החזרה בתשובה שלי נוצרו לי 2 ימי הולדת בראשון- כל משפחתי מתקשרת,ובשני כל חברותי הדתיות מתקשרות … ובגלל התגובות השונות לא יכלתי להעביר יום זה ללא מחשבה עמוקה על חיי מה הספקתי ומה לא ומה עוד מחכה לי ,כי גופי מתחיל להרגיש את כובד גילו,
    ואני מוצאת את מילותך מרעננות,מעודדות
    תודה
    יפית

  5. ערן,

    המון מזל טוב, ושפע של איחולים. אתה אדם מיוחד ואני מודה שיצא לי ולבעלי להכיר אותך וללמוד ממך כל יום (גם בדרך לעבודה- ע"י השיחות והערכות שלך).

    כמו שאתה שמח שכל שנה אתה הופך טוב יותר. אתה יכול לזקוף לזכותך שכל שנה אתה עוזר ליותר ויותר אנשים לחיות בגדול, לשפר את איכות חייהם וכמו שאלון אולמן נוהג לומר – לחיות חזק.

    תודה מעומק הלב,
    ענבר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה! ההרשמה שלך נקלטה

ברגע זה הרובוטים האוטומטיים שלנו שולחים אליך מייל אישור עם הרבה מידע חשוב על כל התוכן המשמעותי שניתן להפיק מהאתר שלי. 
חשוב לוודא שקיבלת את המייל הזה, לעיתים הודעות תקינות נכנסות בטעות לתיקיית הספאם או הקידומים, אז כדאי לבדוק אם זה לא הגיע לשם בטעות, ואם כן, למשוך את המייל לתיקייה הראשית בתוכנת הדואר שלך כדי שלהבא ההודעות יגיעו לשם.
איזה כיף שאתם כאן!

יש לי מתנה מדהימה עבורכם!

מיטב התכנים שלי זמינים לכם ללא עלות!

הם מחכים לכם כאן בלחיצת כפתור

רגע לפני שאתם עוזבים!

אני מזמין אתכם לקבל ממני את מיטב התכנים שלי ללא עלות!
הם זמינים לכם כאן בלחיצת כפתור

השאלה שלך נשלחה!