"מה הדג יודע על המים שהוא שוחה בהם כל ימיו?" – אלברט איינשטיין
 
שלום חברים,
 
יתכן ושמעתם על המחקר שנערך בין בוגרי מכללת ייל בארה"ב, 25 שנים לאחר סיום לימודיהם. כ-90% מהבוגרים, סיימו את לימודי התואר שלהם ללא שהגדירו שום יעדים בחייהם.
 
לכ-10% מהם היו יעדים מוגדרים וספציפיים עבור עצמם, אבל הם מעולם לא רשמו אותם. אותם 10% הרוויחו בממוצע פי שלוש מהבוגרים שלא הגדירו לעצמם יעדים כלל.
 
אבל כל זה פחות משמעותי כאשר נתקלים בנתון הבא: 3% מתוך אותם בוגרים, שהיו להם יעדים ספציפיים ושגם רשמו אותם, הרוויחו בממוצע פי 10 יותר ממה ששאר ה-90% הרוויחו.
 
הסיפור הזה על בוגרי ייל, מסתובב כבר שנים רבות בעולם האימון וההתפתחות האישית, ולדעתי כבר הפך לסוג של אגדה אורבנית. למרות שאני לא הצלחתי לאמת את המחקר הזה באופן אישי, הוא בהחלט מעורר מחשבה לעקרון שאני יודע שהוא נכון ללא עוררין.
 
הגדרת יעדים מגדילה את המיקוד שלנו, נותנת לנו כיוון ומגדילה בצורה דרמטית את הסבירות שאנו באמת נחיה את חיי החלומות שלנו ולא רק ניסחף לתוך נסיבות החיים כפי שהם קורים לנו.
 
אני יודע שהגדרת יעדים בצורה נכונה היא אחד הכלים החזקים והמשמעותיים ביותר בחיי, שעזרו לי פעם אחר פעם להשיג תוצאות יוצאות דופן, בתחומים רבים בחיי. העיקרון הזה של הגדרת יעדים הוא נכון עבור כל אחד מאתנו – לא רק לאלה שהולכים ללמוד בייל. גם לכם יש סיכוי עכשיו להכפיל את ההכנסה שלכם, שלא לדבר על היכולת שלכם ליצור כל דבר אחר בחיים שלכם, כמו שאתם בוחרים.
 
היום אנו יודעים שקורים כמה דברים כשאנו כותבים את היעדים שלנו. כתיבת יעדים היא כלי רב עוצמה שמסנן את כל הסחות הדעת ומביא לנו את המידע שאנו כן רוצים להתמקד בו.
 
על ידי ביטול 98% הדברים המיותרים שהמוח שלנו קולט בכל רגע נתון – שכוללים את כל המידע שתופס את תשומת לבנו בכל רגע ובכל יום, אנו יכולים להתמקד ב-2% החשובים באמת ולהיות יעילים בפעולות שלנו להשגת היעדים החשובים שלנו.
 
בכל רגע נתון, יש סביבנו הזדמנויות שיכולות לעזור לנו לפתור כל אתגר שיש לנו, אבל אנו לא יכולים לראות אותם עד שנתכנת את המוח שלנו לחפש אותם, לקבל אותם, ולהטמיע אותם בחיים שלנו.
 
מרבית האנשים כלל אינם משתמשים בכלי המשמעותי הזה שיש לכל אחד ואחד מאיתנו, וחבל…
 
כאשר אני מתכוון להגדרת יעדים, אני לא מדבר על עבודה קשה. אני מתכוון לכך שאנו מכירים ומבינים את החוקים האוניברסליים של היקום שלנו, ופועלים בהרמוניה עם החוקים הללו. וזה נעשה על ידי הגדרה מחדש של המוח שלנו ושל ההתנהגויות שלנו שיהיו מתואמים בקנה מידה אחד עם היעדים שלנו.
 
דרך מצוינת ליצור ולהגדיר את היעדים שלנו היא להסתכל על החיים שלנו ולשאול: מה צריך לקרות לי מבחינה אישית ומקצועית כדי להרגיש מרוצה לחלוטין עם החיים שלי?
 
צרו לעצמכם רשימה עם שתי קטגוריות, אחת אישית והשניה מקצועית, בה תרשמו כמה שיותר דברים שאתם רוצים שיקרו בחייכם, שיגרמו לכם להגיע להגשמה.
 
בהתאם לאורך של הרשימה שיצרתם, כנראה שלא יהיה זה סביר כי תוכלו להגשים את כל אותם יעדים ב-12 חודשים, ולכן הדבר החשוב ביותר הוא לקחת את הדברים החשובים מהרשימה שלכם ולהתמקד באותם הדברים החשובים ביותר.
 
אנשים מצליחים שהם משיגי יעדים סדרתיים אינם יותר אינטליגנטיים מאשר אנשים אחרים. הכוח שלהם נובע מהשיטות, המיקוד והמשאבים שבהם הם משתמשים. על ידי הגדרת יעדים ברורים וכמובן על ידי הכתיבה שלהם, הם מגדירים במוחם להשיג את היעדים הללו. והם פועלים ללא לאות להשיג אותם.
 
למתבונן מבחוץ זה יכול להראות כקורה בדרך נס, וזה מדהים להתבונן בתהליך הזה מהצד ועוד יותר מדהים לראות את זה כאשר זה קורה בחיים שלנו.
 
תחום השגת היעדים הוא אחד התחומים המשמעותיים בהם התמחיתי בשנים האחרונות. לאורך השנים ליוויתי והנחיתי אלפי אנשים להגדיר ולהשיג את היעדים המשמעותיים שלהם, וצפיתי בהם משיגים אותם.
 
ואני שמח להביא בפניכם פרוייקט חשוב שעמלתי עליו בחודשים האחרונים שכולו עוסק בהשגת יעדים.
 
זהו אתר חדש לגמרי – www.GoalAchievers.co.il
 
ולכבוד השקת האתר, הכנתי לכם סרטון וידאו מיוחד בן 14 דקות המציג את נוסחת 3 השלבים להשגת כל יעד בחייכם!
 
על מנת לקבל גישה מיידית ובחינם לסרטון זה – הרשמו כאן:
 
 
 
דואר אלקטרוני: *
שם פרטי: *

  
 

 
 
כתמיד, אשמח לתגובותיכם!
 
שלכם,
ערן
 

4 תגובות

  1. שלום ערן,

    קראתי, הקשבתי, נהניתי ומסכימה עם כל מילה.

    מספיק לראות את התקדמותך המטאורית כדי להבין שיש לך ידע ומוטיבציה ששווים לימוד והעתקה 🙂

    אתה גם מביא את החומרים בצורה מעולה.

    מאחלת המון הצלחה, מכל הלב.

    רונית בנארי
    מנכ"ל
    בר תובנות – סדנאות הכנה לפרישה וליווי לאחר הפרישה

  2. לערן שלום !
    ההגשה בצורה פשוטה וצניעותך מעבירים את המסר היטב . הכדור נמצא בידים של המקבל
    כמו שכתבת 97% ללא הגדרה של מטרות הייתי מוסיף מוטרדים מזה שלא אומרים להם מה לעשות והמתנה המובנת בקו הסיום. ניסיתי לשתף מכרים (אמנם לא מדגמי ולא מיצג)ניתן לומר בסיגנון ספר משלי דברי חכמה יתקלו אצל … בבוז וישימו את הדובר ללעג.
    מזל גדול ! יש מה לשפר ולהשתפר …אך לא לכל אוזן.

  3. כאשר אדם יודע בדיוק מה שהוא רוצה לעשות בחייו ומתכנן זאת ורושם ,מתחיל בפעולה כמה שיותר מוקדם, כמו שעשו הסטודנטים ממכללת ייל, הסיכויים להצלחה והשגת היעד כמעט ודאיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה! ההרשמה שלך נקלטה

ברגע זה הרובוטים האוטומטיים שלנו שולחים אליך מייל אישור עם הרבה מידע חשוב על כל התוכן המשמעותי שניתן להפיק מהאתר שלי. 
חשוב לוודא שקיבלת את המייל הזה, לעיתים הודעות תקינות נכנסות בטעות לתיקיית הספאם או הקידומים, אז כדאי לבדוק אם זה לא הגיע לשם בטעות, ואם כן, למשוך את המייל לתיקייה הראשית בתוכנת הדואר שלך כדי שלהבא ההודעות יגיעו לשם.
איזה כיף שאתם כאן!

יש לי מתנה מדהימה עבורכם!

מיטב התכנים שלי זמינים לכם ללא עלות!

הם מחכים לכם כאן בלחיצת כפתור

רגע לפני שאתם עוזבים!

אני מזמין אתכם לקבל ממני את מיטב התכנים שלי ללא עלות!
הם זמינים לכם כאן בלחיצת כפתור

השאלה שלך נשלחה!