שלום חברים,
אם הייתי שואל אתכם כעת, "מהו הדבר החשוב ביותר בחייכם?" – מה הייתם עונים לי?
לפעמים, בשיחות עם אנשים שונים אני שואל אותם מהו הדבר הכי חשוב בחייהם.
רבים ממהרים לענות ואומרים שהדבר החשוב ביותר הוא הילדים, או המשפחה, בן/בת הזוג שלהם או הבריאות שלהם וכדומה… אני מניח שתסכימו איתי שזו תשובה צפוייה למדי.
אבל, אז אני שואל אותם, האם אמנם כך הדבר. האם באמת המשפחה או הבריאות שלהם היא אכן הדבר החשוב ביותר בחייהם?
ואנו מגלים שלא!
ראשית, ישנו פער עצום בין מה שאנשים חושבים למה שהם עושים. ראיתי הרבה מקרים בהם אנשים טענו כי דבר מסויים כזה או אחר חשוב להם ביותר, אך בפועל כאשר בוחנים לעומק את האופן בו הם חיים את חייהם, היכן הם משקיעים את זמנם ואת כספם, מגלים תמונה שונה לחלוטין.
זכורה לי היטב שיחה שקיימתי עם מנהל בכיר לפני מספר שנים, בה הוא טען כי הדבר החשוב לו ביותר הוא המשפחה שלו. וכאשר ביקשתי ממנו לתאר לי כיצד נראה שבוע טיפוסי בחייו, הוא אמר שבכל בוקר הוא עוזב את הבית בשבע וחצי בבוקר, חוזר הביתה לקראת שמונה בערב, ואז פותח את המחשב ומשלים את הדברים שאינו מספיק. התעניינתי "מה קורה בסוף השבוע?" והוא ענה לי שבימי שישי הכיף הגדול שלו הוא ללכת לבית קפה, לבדו, ולשבת עם המחשב בשקט כאשר אף אחד אינו מפריע לו.
האם אתם יכולים לראות את הפער העצום בין התפיסה שלו כי המשפחה היא הדבר החשוב ביותר בחייו, לעומת הצורה בה הוא פועל ביום יום שלו?
מבוב פרוקטור למדתי כי ניתן בקלות לבחון את סדרי העדיפות של האדם, והמחוייבות שלו בשני מקומות: ביומן ובפנקס הצ'קים שלו.
כלומר, היכן שאנו משקיעים את הזמן ואת הכסף שלנו – אלו המקומות שבאמת חשובים לנו. לא ב"תאוריה" אלא בפועל!
שנית, אני מאמין כי הדבר החשוב ביותר עבורנו, הוא קודם כל עצמנו. ולא – אני לא חושב שאני אנוכי. זכורה לכם בוודאי הסיטואציה של הדיילת במטוס שמסבירה לנו שבמקרה חירום עלינו לדאוג ללבוש את מסכות החמצן קודם כל לעצמנו ורק אחר כך לדאוג לאחרים סביבנו.
מה ההגיון? זה מאד פשוט. אם לא נדאג קודם כל לעצמנו, לא נוכל לדאוג לאנשים היקרים בסביבתנו.
חישבו על אדם המסתובב בעולם כאשר הוא מתוסכל, מיואש וחסר מנוחה. עד כמה אדם כזה יכול לעזור לאנשים אחרים בסביבתו? גם אם אלו האנשים היקרים ביותר עבורו. לעומתו, אדם המסתובב מוגשם, מרוצה ומלא אנרגיה – היכולת שלו לתרום לאחרים בסביבתו תהיה גדולה פי כמה וכמה.
למה חשוב לי לציין את זה? כי אני פוגש הרבה פעמים אנשים שכאשר מדובר בהשקעה בפיתוח של עצמם, הם מתלבטים ואינם מוכנים לעשות את ההשקעה הזו, בגלל שלטענתם יש להם "דברים חשובים יותר לטפל בהם".
מן הסתם, אני לא במקום שאני יכול לשפוט אותם, אבל תשובה מסוג זה תמיד מפליאה אותי מאחר ואני לא חושב שיש דבר חשוב יותר לאדם מאשר "לטפל" בעצמו.
אגב, לא פעם, כאשר בוחנים את סדרי העדיפות האמיתיים שלהם (זוכרים – ביומן ובפנקס הצ'קים) מגלים שאנשים אלו מעדיפים להשקיע את כספם בטלווזיית פלאזמה גדולה ובצפייה יום יומית בתוכניות טלוויזיה – מאשר בפיתוח ובהתפתחות של עצמם.
בסופו של דבר, הכל עניין של סדרי עדיפות…
וג'ים רוהן, מגדולי הפילוסופים של ההצלחה שהלך לעולמו לפני כשנה, אמר על כך שהוא גילה כי לאנשים עניים יש טלוזיות גדולות, ולעשירים יש ספריות גדולות…
ומה אתכם? מתי בפעם האחרונה השקעתם בעצמכם? בהתפתחות שלכם?
כתמיד, אשמח לתגובותיכם!
שלכם,
ערן

10 תגובות

  1. כל מה שנאמר זה נכון אבל לא נכון באותה מידה! לאנשים באמת חשובים משפחה, ברחאות וילדים אך הסביבה בה הם חיים חינכה והרגילה אותם להביעה את אהבתם בצורה זו. אם לא תראו להם דרך אחרת, אין סיכוי כי אנשים יוכלו להסתכל מעבר לחלון. ומילת הקסם פה היא מודעות!!!

    תודה לכם על עבודתכם המדהימה!!!!

    בוריס

  2. ערן או ליתר דיוק דוקטור הרגעה שלום. דברים אלו ממש נכונים ויפים, והלכת צעד אחד אל מאחורי המנטרות שאנשים רגילים להשתמש בהם, אם כי הם לא תמיד חיים על פיהם. קריאה מעמיקה של דברים אלו, יכולה להביא אדם לידי יכולת לאזן בין הכוונות שלו, לבין הפעולות שלו. גם אדם עם מודעות מאד גבוהה ימצא בעקבות קריאה של פוסט זה, מינון כזה או אחר של מנטרות שהוא משתמש בהן, ושלמעשה אין להם ביטוי ברמת הפעולות. אמרת כל כך הרבה, בכל כך מעט מילים. כל הכבוד ערן ותודה רבה.

  3. שלום ערן! יש לי שאלה אליך. אני אישה בת 62 חייה מבטוח לאומי ומשכורת מעבודה חלקית. וכן יש לי חולום לצאת מהמצב הלא מזהיר הזה ולא רק לצאת בעצמי אלה להיות השראה לאחרים. חשבתי שאני יכולה לעשות את זה לבד, קראתי ספרים של נפוליון חיל, קרנגי, רוברט ט.קיוסקי, גם את המאמרים שלך אני לא מפספסת ,אבל את הדרך שלי לא מצאתי. האם אתה חושב שלמרות הניתונים שלי הלא מבריקים ולא מזהירים במיוחד וגם הגיל יש אפשרות לשפר את רמת החיים?

  4. כל הכבוד ערן על מאמר תכליתי וחד הנוגע בנקודה החשובה ביותר של כל אדם.
    משפחה, בריאות, חברים ושאר מערכות החיים הינם פועל יוצא של מה שאנו עושים עם החיים האישיים לנו. לכן השקעה בהתפתחות האישית שלנו ובמודעות היא המפתח להצלחה והנאה בשאר התחומים.
    יום נפלא ושבוע מהנה,
    שמוליק

  5. שלום ערן,

    אדם צריך לדאוג בראשונה לעצמו, ואחרי כן למעגל ההשפעה שבסביבתו,כמו משפחה, בת זוג,ילדים,שכנים,קולגות בעבודה,החברה ,המדינה וכו.כמו שאומר הפתגם"אם אין אני לי
    מי לי".אדם דואג לעצמו וגם לאחרים שבסביבתו.אדם שחי בבדידות,ערירי בד"כ האיכות החיים
    חסרת משמעות,וגם תוחלת החיים מתקצרת.
    מה שגים רוהן גילה "לאנשים עניים יש טלוזיות גדולות, ולעשירים יש ספריות גדולות…",מתאים לתפיסת החיים של העניים,"לחם ושעשועים". הטלויזיות הענקיות, מספקות להם בידור זול,
    פסיבי,שברובו אינו על רמה אינטלקטואלית גבוהה.
    אנשים עשירים הם בד"כ הטיפוס של המצליחנים שלומדים כל הזמן בעיקר מספרים ומתעדכנים
    ללא הפסק.

  6. הי ערן. הכל טוב ויפה אבל אני למשל לא יצאתי לסדנה כי : דוגמה
    ביתי נרשמה לקורס אז אני שילמתי לה 1000… ש"ח השתתפתי איתה
    אחינית שלי התחתנ ה והיה חסר כסף לשמלת כלה אני שילמתי מכיסי גם 1000 ש"ח
    אירגנו כל המשפחה נסיעה ולא היה תקציב אז אני שילמתי מכיסי
    כל זה שאני לקחתי הלואה גדולה מהבנק ועזרתי למשפחה . כעת אני רוצה לקחת הלואה לקנות אוטו אז לא בטוח בבנק שיאשרו.
    ואז אני לא דואגת לעצמי – מה לעשות
    תודה אילנה

  7. שלום מר שטרן,
    תרשה לי לשתף אותך באחד מהירהורי לבי;
    כשאתה מדבר על אדם שמשקיע בעצמו, אתה מדבר על ללמוד את הקורסים שלך, להישתתף במיפגשים שלך.
    שלא תבין לא נכון, אני מאד מכבד אותך ואת הלימוד, שאתה ועוד מורים מלמדים. (וכאן בא האבל, כרגיל ), יש אנשים שלא יעזור להם הלימוד, לא ביגלל שהם כאלה גאונים, להיפך, הם גם צריכים להשקיע בעצמם, אבל קודם בתחומים אחרים, כמו למשל, בבריאות שלהם הפיזית ואו הנפשית. (אני אחד מהם).

  8. תודה לכל המגיבים!

    בוריס – מסכים אתך שמודעת היא המפתח!

    מילה – אני מאמין שיש דרך. השאלה היא מה מוכנים לעשות כדי למצוא אותה. לקרוא ספרים או להאזין להרצאות זה לא מספיק. צריך לעשות פעולות – אם הייתי במקומך, שם הייתי מתמקד – באילו פעולות, הכי קטנות שלא יהיו, אני יכול לעשות כדי להתחיל תהליך של שינוי ותזוזה. בהצלחה!

    יאיר – אני מדבר על כך שאדם רוצה להשקיע בעצמו בכל המישורים, וזה לאו דוקא קשור לקורס כזה או אחר, שלי או של האחרים. אני מאמין שכל אדם שמשקיע בהתפתחות שלו עושה את ההשקעה הטובה ביותר שניתן לעשות ולא משנה איפה. זה יכול להיות בבריאות, בהתפתחות הרגשית והמנטאלית, במערכות היחסים – ממש לא משנה, כל עוד אנו מתקדמים.

    סופ"ש מצויין לכולם!
    ערן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה! ההרשמה שלך נקלטה

ברגע זה הרובוטים האוטומטיים שלנו שולחים אליך מייל אישור עם הרבה מידע חשוב על כל התוכן המשמעותי שניתן להפיק מהאתר שלי. 
חשוב לוודא שקיבלת את המייל הזה, לעיתים הודעות תקינות נכנסות בטעות לתיקיית הספאם או הקידומים, אז כדאי לבדוק אם זה לא הגיע לשם בטעות, ואם כן, למשוך את המייל לתיקייה הראשית בתוכנת הדואר שלך כדי שלהבא ההודעות יגיעו לשם.
איזה כיף שאתם כאן!

יש לי מתנה מדהימה עבורכם!

מיטב התכנים שלי זמינים לכם ללא עלות!

הם מחכים לכם כאן בלחיצת כפתור

רגע לפני שאתם עוזבים!

אני מזמין אתכם לקבל ממני את מיטב התכנים שלי ללא עלות!
הם זמינים לכם כאן בלחיצת כפתור

השאלה שלך נשלחה!