ערן שטרן | הספר “להגשים” | מימוש אישי וכלכלישלום חברים,

לפני כמה שבועות קיבלתי מכתב. אמיתי… כזה שמקבלים בדואר (נו.. זה עם הבול – זוכרים??). הוא נשלח אלי על ידי בחור צעיר, (נקרא לו א' על מנת לשמור על פרטיותו), באמצע שנות העשרים שלו. שקרא את הספר "להגשים" וקיבל ממנו השראה לרעיון מדליק ועם פוטנציאל עסקי משמעותי.

הוא כתב מכתב פשוט כדי לומר תודה. קשה היה להישאר אדיש למכתב כזה, ומיד התקשרתי אליו.

אתמול בערב נפגשנו. והוא הציג לי את הרעיון שלו בצורה יותר מלאה.

כשסיכמתי לעצמי את הפגישה, חשבתי שככה בדיוק נראה "פוטנציאל שעומד להתממש".

יותר מהרעיון שא' חשף בפני, מה שהותיר בפני את הרושם המשמעותי יותר היה א' עצמו.

הרשים אותי לראות בחור צעיר, מלא אמביציה ומוטיבציה, שלוקח רעיון מדליק שעלה לו בראש, והופך אותו למשהו ממשי בעולם האמיתי.

אני פוגש הרבה יזמים ובעלי עסקים. אני מקבל הרבה פניות מאנשים ש"יש להם רעיון מעולה למיזם".

אני פוגש הרבה פחות, כאלו שגם מוכנים ללכת עם הרעיון שלהם עד הסוף… שמוכנים לעשות "הכל" כדי שהוא יהפוך למציאות. א' שייך לקבוצה הזו – של אותם אנשים שמוכנים לעשות הרבה ולעבור הרבה כדי שהרעיון שלהם יהפוך למציאות.

והאמת היא, שעד כמה שרעיון יהיה טוב יותר או טוב פחות – זה לא מה שבאמת קובע. כי רעיונות יש להרבה אנשים, אבל נכונות ויכולת ללכת עם הרעיון ולממש אותו – זה יש לפחות אנשים. וזה הדבר שבאמת קובע.

אז איך נראה פוטנציאל שעומד להתממש?

בדרך הביתה, לאחר הפגישה עם א' שאלתי את עצמי את השאלה הזו בדיוק, וניסיתי לנתח ולהבין מה יש בא' שכל כך ריגש אותי לראות. ולמה אני מאמין שבעוד כמה שנים כנראה שכולנו נתוודע לא' ולמה שהוא יצר בעולם. ויש כמה תכונות וכמה מאפיינים שלדעתי הופכים את א' לאדם שבוודאות יממש את הפוטנציאל העצום שיש בו. אז הנה הם לפניכם:

תשוקה אמיתית לדבר

אני חושב שזה אחד הדברים הראשונים ששמעתי בקול של א', עוד בשיחת הטלפון הראשונית שלנו, ולמעשה זה משהו שאפילו הורגש דרך המכתב שהוא שלח לי. יש לו תשוקה אמיתית לרעיון שלו. הוא מאמין בו בכל ליבו, והאמונה והתשוקה הזו נכרת מאד. תשוקה היא אנרגיה בתדר גבוה מאד, וכשאנו מלאי תשוקה כלפי רעיון מסויים, אנו מעבירים לו אנרגיה גבוהה – וזה אחד הגורמים החשובים שיעזרו לרעיון הזה להתממש בעולם הפיסי.

תשוקה היא גם דבר מדבק. א' הצליח להדביק אותי בתשוקה שלו לרעיון שהציג בפני, ואין לי ספק שזה גם מה שיקרה לרבים אחרים שהוא עתיד לפגוש עוד בהמשך הדרך שלו. אנשים מתחברים לאנרגיה גבוהה. אם יש לכם אנרגיה גבוהה, ותשוקה לדבר – אתם תמשכו אליכם אנשים שירצו לעזור ולקדם את הרעיון שלכם.

וכשיש תשוקה לדבר, אנו גם הופכים להיות סוג של אדם שמוכן "לעשות הכל" בעבור הרעיון שלו… מה שמוביל אותי למאפיין הבא:

נכונות לשלם מחירים

אחת התובנות שהגעתי אליהן, לאחר קרוב ל-10 שנים בהן אני חוקר את המושג שנקרא "הצלחה", היא שהצלחה היא אינה תוצאה מקרית… היא אינה עניין של מזל או גורל.

הצלחה היא תוצאה צפוייה אם אני מוכן לעשות את מה שצריך לעשות כדי להיות האדם שאני רוצה להיות.

כאשר אדם מוכן לעשות את מה שצריך, הוא מוכן לשלם מחירים. אני לא מכיר אדם שהגיע להצלחה משמעותית ולתוצאות משמעותיות ושלא שילם מחירים כאלו או אחרים לאורך הדרך…

א' מוכן לשלם מחירים. הוא מוכן להשקיע את הזמן. את הכסף, ובעיקר את האנרגיה שלו בדבר. הוא נחוש להגשים ולממש את הרעיון שלו. הוא מוכן להתמודד עם פחדים, מכשולים וקשיים. הוא מוכן לצאת מאזורי הנוחות שלו.

הוא גם מוכן להודות (וקודם כל בפני עצמו) שהוא לא יודע הכל… ומכך נובע גם המאפיין הבא:

צניעות ופתיחות

אדם שמוכן להכיר במגבלות שלו, בידע ובנסיון שיש לו, מבין ומוכן להודות שהוא לא יודע הכל. אני חושב שאחד הרגעים המכוננים בחיי היו כאשר הייתי אני מוכן להודות בכך שאני לא יודע הכל. ברגע הזה, שאני קורא לו "צניעות אינטלקטואלית", שם אדם מתחיל לצמוח ומתחיל להתפתח.

א' מוכן ללמוד מאחרים, הוא לא מתבייש לבקש עזרה, והוא גם מוכן לשלם על כך – לא רק בכסף… גם בזמן… וגם בלהשקיט את האגו שתמיד חושב שהוא "יודע הכל".

למידה בלתי פוסקת

חלק מההתפתחות שלנו היא דרך למידה. בכל אינטרקציה אפשר ללמוד משהו. במהלך השיחה הקצרה שלנו, א' רשם לעצמו הערות, תובנות ורעיונות שעלו בה. זה מאפיין של אדם לומד. אדם שמבין שבכל סיטואציה, ובכל נקודה, ומכל אדם – אפשר ללמוד משהו בעל ערך.

לחלום בגדול

כילדים תמיד היו לנו חלומות גדולים. מתי שהוא לאורך הדרך, וככל שהתבגרנו, הנכונות שלנו לחלום בגדול לרוב הצטמצמה. א' לא מפחד לחלום… לא בגדול – אלא בענק! הוא גם לא מפחד לשתף אחרים בחלומות שלו. חלק מהם נרתמים לחלום שלו, ואחרים לא. מבחינתו זה לא משנה. הוא מחוייב לרעיון שלו, והוא לא מפחד לדבר על כך.

ובסופו של דבר, כמו שכתבתי בהתחלה, רעיון ככל שיהיה טוב, אינו באמת עושה הבדל… מה שעושה את ההבדל הוא המימוש והיישום של הרעיון.

לפעול וליישם

עברו כמעט חודשיים בין שיחת הטלפון הראשונה שלי עם א' ועד שנפגשנו אתמול בערב. כשנפגשנו אתמול והוא הציג לי את הדברים, הוא הגיע מוכן – תוכנית עסקית, מצגת, מודלים, תמונות… כל זה קרה בזמן לא ארוך.

להרבה אנשים יש רעיונות טובים. אבל חלק גדול מהם מחכים שיגיע הזמן "הנכון", או שיהיה להם את כל הידע שהם "צריכים" או שיהיה להם 100% של בטחון בהצלחה שלהם. ועד שהתנאים הללו אינם מתקיימים – הם לא פועלים.

ולעומתם, ישנו מיעוט קטן, של אנשים אחרים שמבינים שלעולם לא יהיה זה הזמן הנכון, ושאף פעם לא יהיה להם את כל הידע שהם צריכים. הם גם מבינים שאף פעם לא יהיה להם 100% בטחון בהצלחה שלהם.

ובכל זאת – הם פועלים. הם מוכנים לשלם את המחירים, לעשות את מה שצריך ולפעול. היום. עכשיו. לא מחר או בעוד שבוע. הם מתקדמים מפעולה לפעולה – תוך כדי תנועה.

ולכן הם גם מצליחים.

אני לא נביא, ולא מתיימר להיות כזה. אבל לגבי א' אני בטוח שהוא יצליח – ובענק.

אני גם לא יכול לומר אם זה יהיה במיזם הזה שהוא עוסק בו כעת (מקווה מאד שכן), או באלו שיגיעו אחריו.

אבל ברור לי שהוא יצליח.

כי א' הוא פשוט "פוטנציאל שעומד להתממש".

אשמח כתמיד לקרוא את ההערות והתגובות שלכם על הדברים הללו.

ומילה אחרונה לא' שאני יודע שהוא קורא את הדברים הללו – תודה על הפגישה אתמול, ועל כך שבחרת לשתף אותי ברעיון שלך. אין לי ספק שעוד תגיע רחוק!

שלכם,

ערן

נ.ב. – אם הדברים הללו נגעו בכם, והייתם רוצים לזהות מהו הפוטנציאל האמיתי שטמון בכם, וכיצד לממש אותו – אני מזמין אתכם לקרוא לעומק את רב-המכר "להגשים" שכתבתי.

"להגשים" יפרוש בפניכם את הדרך המעשית ליצירת חיים שבהם תגשימו את היעדים והמטרות החשובות שלכם, בצורה עקבית ובאופן מתמשך. תקבלו כלים מעשיים שיאפשרו לכם לפתח את החוסן המנטאלי והרגשי הנדרש כדי להתמודד עם פחדים או מכשולים שיפריעו לכם בדרך.

ניתן לרכוש את רב-המכר "להגשים" במחיר מוזל, ישירות באתר או טלפונית ב-1700-50-50-79

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה! ההרשמה שלך נקלטה

ברגע זה הרובוטים האוטומטיים שלנו שולחים אליך מייל אישור עם הרבה מידע חשוב על כל התוכן המשמעותי שניתן להפיק מהאתר שלי. 
חשוב לוודא שקיבלת את המייל הזה, לעיתים הודעות תקינות נכנסות בטעות לתיקיית הספאם או הקידומים, אז כדאי לבדוק אם זה לא הגיע לשם בטעות, ואם כן, למשוך את המייל לתיקייה הראשית בתוכנת הדואר שלך כדי שלהבא ההודעות יגיעו לשם.
איזה כיף שאתם כאן!

יש לי מתנה מדהימה עבורכם!

מיטב התכנים שלי זמינים לכם ללא עלות!

הם מחכים לכם כאן בלחיצת כפתור

רגע לפני שאתם עוזבים!

אני מזמין אתכם לקבל ממני את מיטב התכנים שלי ללא עלות!
הם זמינים לכם כאן בלחיצת כפתור

השאלה שלך נשלחה!