שלום חברים,
באחד הערבים בשבוע שעבר, נפגשתי עם חבר ותיק במסעדה. וחלק מהשיחה שלנו נסובה סביב נושא הכסף… וכאשר דיברתי על הגישה שלי לעניין, שאומרת שכל אחד יכול ליצור לעצמו חיים מלאי שפע ועושר, הוא שאל אותי "מה, אתה באמת מאמין שכל אחד במסעדה כאן יכול להיות עשיר?"
הסתכלתי לעבר כל האנשים הישובים סביבנו ועניתי לו – קודם כל, כולם כאן כבר עשירים. כל האנשים כאן מסביב עשירים בידע, במשאבים, ביכולות, בכישורים, בשאיפות וברצונות. כולם כאן כבר עשירים.
הפוטנציאל אצל כל אחד מהם – כבר קיים. המבחן האמיתי הוא – אם, ומה יהיו מוכנים האנשים הללו לעשות כדי להביא את הפוטנציאל שלהם לכדי מימוש כך שיניב להם גם תגמול כספי הולם.
וזו נקודה מאד חשובה, שלצערי, אנשים רבים מפספסים. הרבה מאד אנשים חושבים שחסר להם משהו כדי שיוכלו להיות עשירים. הרבה מחכים לכל מיני "נסיבות מתאימות" שיקרו כדי שהם יוכלו להיות עשירים, הם מחכים שאנשים אחרים יעשו או לא יעשו משהו כדי שהם יהיו עשירים.
ובעצם כל מה שהם צריכים – כבר קיים בתוכם. נשאלת השאלה אם כן – איך מוצאים את זה, ואיך הופכים זאת לכסף?
ראסל קורנוול היה סופר ופילנטרופ שחי בין השנים 1843-1925, אחד הנאומים המפורסמים שלו היה: "דונמים של יהלומים" (Acres of Diamonds).
הוא מספר על אדם עשיר בשם עלי חאפד, החי בחווה עצומה. בפגישה עם נזיר בודהיסטי הוא לומד על האופן בו מתהווים יהלומים ומחליט להתחיל לחפש אותם. הנזיר גם הנחה אותו לחפש אותם בנהרות. עלי החליט למכור את כל רכושו, כולל החווה ולצאת למסע לחיפוש היהלומים מתוך התקווה שכאשר הוא ימצא אותם הוא יהפוך לעשיר מופלג, יותר ממה שהיה באותה העת.
הוא עזב את משפחתו מאחור והחל לחפש את היהלומים, הוא נדד בין ארצות ובין יבשות, בדק נהרות שונים, חיפש וחפר במשך שנים. עד אשר הוא ביזבז את כל כספו בחיפושים ונותר חסר כל. עני מרוד הוא נקלע לברצלונה ושם מצא את מותו.
הסיפור היה יכול להסתיים כאן, והלקח לכאורה ברור…
אבל יש לסיפור הזה עוד פרק…
באחד הימים, הקונה שרכש את חוותו של עלי עבד בחווה עם הגמל שלו, ובאחת ההפסקות, כאשר הגמל פנה לשתות מפלג מים קטן שעבר בחווה, החוואי הבחין במשהו מנצנץ מתוך המים. הוא הוציא מן המים אבן שחורה, שחלק ממנה נצנץ בשמש. הוא הניח את האבן המוזרה בביתו ושכח ממנה לגמרי.
מספר ימים לאחר מכן, הנזיר חזר לחווה והבחין באבן. נרגש הוא פנה לחוואי ואמר לו כי זה הוא יהלום אמיתי, הם רצו החוצה לחצר והחלו לחפור בנהר ולפניהם התגלו עוד ועוד אבנים דומות. לימים נמצא שם מאגר היהלומים הגדול מסוגו בעולם. שדה יהלומים זה סיפק את כל יהלומי הכתר באנגליה וברוסיה ולמקומות רבים נוספים בעולם.
עלי חאפד יצא לחפש בחוץ את מה שהיה קיים אצלו, בבית כל הזמן.
וכך גם אנחנו – היהלומים הם בתוכנו, אנו רק צריכים לחפש אותם ולהוציא אותם מתוכנו, אנו לא צריכים לצאת וללכת לשום מקום אחר כדי למצוא אותם.
חישבו על כך – איזה ידע יחודי קיים אצלכם? איזה כישורים יחודיים? האם יתכן, כי מישהו אחר יכול להפיק ערך רב מהכישורים והידע שלכם? בהחלט!
עכשיו תפקידכם הוא להוציא זאת לאור – ומי שיעשה זאת, יזכה לתגמול גדול על כך – גם כספי!
כסף ועושר הם רק מדד לכמות הערך שאנו מביאים לעולם – תנו יותר ערך והעושר הפנימי שלכם יהפוך גם לעושר חיצוני!
כתמיד, אשמח להערותיכם!
שלכם,
ערן

10 תגובות

  1. ערן שלום.
    שמי טובי ובקרוב מאוד אני יהיה מורה נהיגה חדש.
    ברצוני לדעת עם גם בתחום זה ניתן להישתמש בשיטות שאתה מלמד כדי למשוך תלמידים.
    כידוע זה תחום שצריך כל זמן לשווק בצורה שונה מאשר שווק של מוצרים (חנות , מפעל ,יצור) אני מקווה שאני ברור אשמח לקבל משוב ממך.

    בברכה טובי.

  2. שלום טובי
    אני מניחה שגם ערן יענה לך עוד מעט. אבל אני, בתור מי שעברה את סדנת אוטוריטה, רוצה להגיד לך את דעתי. ולדעתי, התשובה היא בהחלט כן, ובגדול.
    בהצלחה בדרך החדשה
    עדית

  3. ערן שלום,
    אני מאוד מכירה בערך הדברים שכתבת. כמאמנת אישית, אני משתדלת להוביל את המאומנים שלי, כמו את עצמי, דרך חיפוש פנימי של העושר שיש בתוכנו, כי העושר הזה הוא נטייתנו הטבעית, ההתפתחות האורגנית הטבעית לנו.
    לפעמים צריך לפזר את הערפל שמסתיר את העושר, כי לא תמיד הוא גלוי במבט ראשון. לפעמים החיפוש הוא מייגע, אבל ברגע שמפנים את השאלות פנימה, מגלים כי העושר נמצא בסביבה הטבעית שלנו ולא מעבר לים, כמו בסיפורו של קורנוול.

    ענת ברקוביץ
    אימון אישי להתחלה חדשה

  4. ערן ידידי שלום.
    באחד הספרים שנתתי לך ("ניהול בעזרת מטאפורות") מופיע סיפור דומה "היהלומים והסלעים הנוצצים" המראה כי מה שיש לנו ובתוכנו, הוא רב יותר משנמצא רחוק ובהרבה מאמץ.
    התופעה של "היכן המילחיה" בה האדם מחפש בקצה השולחן את המילחיה הניצבת ליד צלחתו, מוכרת וידועה, כי אנו מסתכלים בעיקר החוצה ולא פנימה.
    לפעמים אדם צריך חבר או משקף, שיחזירו אותו לחפש בתוך עצמו.
    היכולת להביא אדם להתבונן אל תוך עצמו, היא אחת המיומנויות הראשונות הנדרשת ב"תורות המזרח" אך גם ביהדות.
    אחד התפקידים העיקריים של מאמן אחרים, הוא למקד אותם ליכולותיהם הסמויות ולחתירה לממשן הרבה מעבר למה שהם מאמינים (תרגיל "הקרש" של אמיר הרדוף).
    נהנה אני מאוד מהנושאים שאתה מעלה וממקד, ובערך הנוסף שאתה מעניק לקוראיך.
    חג פורים שמח, ולא לשכוח "להוריד את המסכות" ולחשוף את עצמנו ויכולותינו ע"י מימושן.
    בברכה, דר' אורי בן נשר, מאמן, יועץ ארגוני ומנטור למנהלים.

  5. שלום ערן….

    אהבתי מאוד את המסר שלך….אך למרבה הצער לא כולם מאמינים בהיותם עשירים כמוך…ישנם אנשים שאפילו אינם מאמינים כי מגיע להם להיות עשירים עד כדי כך שהם מעדיפים להגיע ללשכות התעסוקה מאשר לצאת לעבודה ולהרוויח משכורת…(זה יותר משתלם להם כנראה)…בכל אופן מבלי להישמע ביקורתית…אני מאמינה כי אין זה מספיק בידיעה כי אנחנו כבר עשירים…אלא צריך בנוסף להיות מודעים לרגשות שיש לנו כלפי כסף ועושר…אנשים אשר מרגישים עשירים הם כבר עשירים ללא כל קשר למצב חשבון הבנק…

    ודבר מאוד חשוב-א מ ו נ ה!!!

    אני מדמיינת את עצמי מקבלת שקל עבור כל פעם שאני אומרת לעצמי "תאמיני בעצמך" או עבור כל פעם שאני אומרת זאת לאחרים….זה ממש כאילו אני שומעת את חשבון הבנק שלי אומר לי…: "את רואה אפרת…בכל פעם שאת מאמינה בעצמך…אני גדל ותופח כמו בצק שמרים מלא בבועות אוויר…" (מתוך הבלוג שלי "דלת המקרר תמיד פתוחה")

    אז

    תאמינו בעצמכם ובעושרכם

    אפרת

  6. שלום עירן

    בקשר לעושר ולמיליונים שיש לכל אחד מאיתנו, אני ממליצה לקרוא את
    הספר של ויקטור מארק הנסן, שבו תמצאו תשובה מעמיקה על הנושא הזה.

    "תקציר הספרכיצד הופכים חלומות על עושר למציאות? מיליונר ברגע יעניק לקוראים את ההשראה ואת הידע הנחוצים כדי להגיע לכך. ספר זה הוא כלי רב – עוצמה לגילוי עצמי המלמד את הקורא כיצד לשחרר לחופשי את המיליונר שבתוכו. מיליונר ברגע הוא פרי שילוב מושלם בין מרק ויקטור הנסן, מחבר סדרת ספרי ההדרכה "מרק עוף לנפש", שזכתה להצלחה ברחבי העולם, לבין רוברט ג' אלאן, מומחה לייעוץ פיננסי אישי, שספריו מככבים ברשימות רבי המכר. ביחד מכרו השניים יותר מ80 – מיליון עותקים. ספר בעל מבנה ייחודי זה, שהוא למעשה שני ספרים בתוך ספר אחד, מציג גישה חדשה לחלוטין אשר תלמד אתכם כיצד: ליצור הון גם עם משאבים דלים בלבד או ללא משאבים בכלל להשתמש בכוח המינוף כדי לצבור הון במהירות להתגבר על פחדים נדי לקחת סיכונים הגיוניים להשתמש בעקרונות שבספר כדי לצבור הון ארוך טווח מיליונר ברגע משלב סיפור בדיוני עם הדרכה מעשית כדי להראות את הדרך לעושר אמיתי. העמודים בצד הימני מספרים את סיפורה של אישה הניצבת בפני דילמה קשה מנשוא: מישל חייבת להרוויח מיליון דולר בתוך תשעים יום כדי לא לאבד את שני ילדיה. בעמודים בצד השמאלי, המשלימים את סיפורה של מישל, אפשר למצוא עצות מועילות, אסטרטגיות וטכניקות לצבירת עושר, שמישל צריכה להיעזר בהן כדי להשיג את מטרתה. על – ידי שילוב בין הגישות שמקורן בצדו הימני של המוח עם הגישות שמקורן בצדו השמאלי של המוח, מראים הנסן ואלאן כיצד אפשר להתגבר על פחדים וספקות וכיצד לדלג מעל המשוכות המגבילות את הפוטנציאל הטמון בכל אדם ואדם"

  7. תודה לכל המגיבים!

    טובי – לשאלתך, בהחלט ניתן להשתמש בכלים ובעקרונות שאנו מלמדים גם לתחום בו אתה עוסק. זה עובד בכל מקרה ובכל עיסוק!

    ערן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה! ההרשמה שלך נקלטה

ברגע זה הרובוטים האוטומטיים שלנו שולחים אליך מייל אישור עם הרבה מידע חשוב על כל התוכן המשמעותי שניתן להפיק מהאתר שלי. 
חשוב לוודא שקיבלת את המייל הזה, לעיתים הודעות תקינות נכנסות בטעות לתיקיית הספאם או הקידומים, אז כדאי לבדוק אם זה לא הגיע לשם בטעות, ואם כן, למשוך את המייל לתיקייה הראשית בתוכנת הדואר שלך כדי שלהבא ההודעות יגיעו לשם.
איזה כיף שאתם כאן!

יש לי מתנה מדהימה עבורכם!

מיטב התכנים שלי זמינים לכם ללא עלות!

הם מחכים לכם כאן בלחיצת כפתור

רגע לפני שאתם עוזבים!

אני מזמין אתכם לקבל ממני את מיטב התכנים שלי ללא עלות!
הם זמינים לכם כאן בלחיצת כפתור

השאלה שלך נשלחה!