השעה עכשיו 37 דקות אחרי חצות, אני כותב מחדרי במלון באטלנטה בארה"ב, לאחר יומיים של הכנס אליו נסעתי כדי ללמוד. המחשבות שלי רצות בקצב כל כך מהיר שאינו מאפשר לי ללכת לישון, כך שהחלטתי לכתוב ולשתף אתכם בשאלה שמעסיקה אותי רבות ביומיים האחרונים "למה אני עושה את מה שאני עושה?"
 
הפוסט הקודם שלי "אנשים מצליחים עושים את מה שהאחרים אינם אוהבים לעשות.." עורר לא מעט תגובות מעניינות. חלקן תומכות בדברים שכתבתי וחלקן מתנגדות ואפילו כועסות על הדברים. אני אשמח לתגובתכם גם על הדברים הבאים.
 
קודם כל אני רוצה להבהיר שכל מה שנכתב כאן בבלוג משקף את תפיסת עולמי והעקרונות על פיהם אני פועל. לא כולם חייבים להסכים איתם, וכמובן שכל אחד מכם יכול לבחור אם לקרוא או שלא.
 
אבל אני כן רוצה להתייחס כאן לסיבה האמיתית לכך שאני עושה את מה שאני עושה.
 
אני עושה את מה שאני עושה כי אני מאמין ופועל מתוך כך שמה שאני עושה מביא ערך לאנשים. אני עוזר לאנשים להשיג את התוצאות שהם רוצים להשיג בחייהם.
 
זו ההסתכלות שלי: אני לא "מוכר" לאנשים – אני נותן להם ערך – אני עוזר להם להשיג את התוצאות שהם רוצים. חלק יראו בכך הזדמנות וחלק לא. וכל אחד יבחר את זוית ההסתכלות שלו.
 
כן, זה נחמד לקבל תגמול כספי על התרומה שלך, כל אחד מאיתנו צריך לקבל תגמול על התרומה והערך שהוא מביא. אבל הכסף זו לא הסיבה שאני עושה את מה שאני עושה. הסיבה האמיתית היא כי אני יודע, שבעוד שנה מהיום אני אוכל לראות את 12 האנשים שיבחרו להצטרף לתוכנית "שנת מפנה", כשהם נמצאים במקום אחר לגמרי בחייהם. במקום בו הם רוצים להיות, שאליו הם מכוונים.
 
וזה הסיפוק הגדול ביותר שיש. כי בסופו של דבר, כל אחד מאיתנו רוצה להרגיש שהוא עשה הבדל בעולם הזה, שהוא השאיר אחריו חותם. זה החותם שלי.
 
במהלך השנים האחרונות בהן אני מלווה אנשים בתהליכים מעין אלו, היתה לי הזכות לראות "ניסים" שכאלו קורים בחיים של האנשים אותם ליוויתי. ואני לא אומר את זה כדי "להשוויץ", אני מציין את זה, כי זה פשוט עובד! ראיתי אנשים משיגים תוצאות מדהימות ויוצאות דופן בחייהם:
אלו הן רק מקצת הדוגמאות, אבל המשותף לכולן הוא שכולם הינם אנשים מחוייבים, נחושים, המוכנים לקבל ידע ולהפעיל אותו בחייהם, הפועלים ומיישמים בכל רגע ורגע את שלמדו.
 
אנו יכולים להמשיך וללכת באותה הדרך אותה אנו מכירים והולכים עד כה. אין שום דבר רע בכך. השאלה היא רק אם הדרך הזו מביאה אותנו לאן שאנו רוצים להגיע. לפני מספר שנים, כשעוד עבדתי באינטל, עצרתי רגע להסתכל קדימה ולבחון לאן הדרך בה אני הולך מובילה אותי. והאמת היא שהתמונה שראיתי באופק של אותה הדרך – לא היתה התמונה אותה רציתי לראות בחיי. ואז אנו מגיעים לצומת, שבה אנו צריכים לבחור: האם אנו ממשיכים באותה הדרך, המוכרת, הנוחה, ה"בטוחה" לכאורה או שאנו פונים ללכת בדרך אחרת.
 
וזו הצומת שבה אנו נמצאים, בכל רגע בחיינו. אנו צריכים לבחור.
 
עד כה הגישו מועמדותם לתוכנית "שנת מפנה" כבר כ-270 אנשים. לצערי אוכל להכניס לקבוצה שאני מלווה אישית רק 12 אנשים נוספים. ואני יודע שהאנשים המתאימים בלבד ימצאו את דרכם לקבוצה. כי האמת היא, שזה לא מתאים לכל אחד. זה לא מתאים לאנשים אשר מעדיפים להמשיך ולפעול לבדם, זה לא מתאים לאנשים שמעדיפים להתלונן ולחפש אחרים להאשים, זה לא מתאים למי שמסתכל על תוכנית כמו "שנת מפנה" ורואה זאת כהוצאה ולא כהשקעה בעתיד שלו.
 
אני חושב שלכל אחד מאיתנו מגיע לחיות את החיים שהוא רוצה. גם לכם מגיע! השאלה מה אתם מוכנים לעשות בעבור זה.
 
הגשת המועמדות ל"שנת מפנה" מסתיימת ב-8/11/09. זו ההזדמנות האחרונה שלכם לנקוט בפעולה. אם זה מדבר אליכם – הגישו מועמדות עכשיו.
 
ואם זה לא מדבר אליכם – זה גם בסדר, זו זכותכם.
 
וכמו תמיד אשמח לתגובותיכם!
 
שלכם,
ערן
 

18 תגובות

  1. היי ערן,

    יפה איך שאתה שם דברים על השולחן.

    עם זאת, היה בעיני לפחות, יותר משקל לדבריך אם לא היית מעלה שוב את עניין "שנת מפנה ושוב מנסה לקדמה.

    לו היית מסתפק בחלק הראשון של דבריך. דיינו.

    יום נפלא וכנס פורה,

    רינה

  2. הי ערן,
    איזה כיף להרגיש את האנרגיות שלך כל הדרך מאטלנטה.
    תודה על הזכות שנפלה בחלקי להכיר אותך וכמובן על הזכות שניתנה לי להשתתף בשנת מפנה.
    אני חושבת שאפילו אני לא מאמינה על השינוי המדהים שקרה לי, על הפתיחות והשיתוף שנלמדה כמובן בעבודה עם קבוצה נפלאה של אנשים שכל אחד מהם תורם לי באופן אישי ושונה להתפתחותי האישית.
    האם אתה מאמין שאני לא מתגעגעת לים…. אפילו בסופשבוע האחרון עבדתי מאד קשה כי יש לי יעד שעליי לעמוד בו.
    העשייה גורמת לי להיות בהיי מטורף ולהרגיש באמת את הביטוי: השמיים הם הגבול.
    שוב תודה!
    ולכל המתלבטים – גם אני הייתי שם , גם אני התלבטתי אבל לאחר שהחלטתי לא הצטערתי לא הסתכלתי יותר אחורה רק קדימה לכיוון החזון שלי .
    הקבוצה המדהימה הזו נותנת אנרגיה מטורפת שלא קיימת בשום מקום אחר.
    תקחו החלטה שכנראה תשנה את החיים שלכם !!
    מי שרוצה להתייעץ עמי מוזמן להתקשר אליי (בשעות אחה"צ בבקשה) 052-4617161
    באהבה רבה מאילת
    חגית בן חמו
    מנכ"לית סגולת החשיבה


    חגית בן חמו | Hagit Ben-Hamo
    מנכ"לית סגולת החשיבה| General Manager
    קישורים עסקיים | שיווק | ייעוץ | הדרכה
    Business Networking | Marketing | Consulate | Training
    ת.ד. 11168 | Eilat| אילת | 88000
    טל.| 972-8-6315741 | 972-52-4617161
    [email protected] | http://www.sgulat.co.il

  3. היי ערן
    תעשה חיל ותהנה בכנס..
    שמחה תמיד לקרוא ולשמוע אותך..
    מקווה שכל הפרמטרים יסתדרו לי וכן אתברג בתוך התריסר של שנת המפנה.
    אני מרגישה ויודעת ששנה כזו של למידה איתך תחולל מפנה משמעותי בחיי,
    שהרי רק הקשבה לשיחות המוקלטות שאתה מעלה בנדיבותך הרבה באתר שלך,
    כבר עשו הבדל גדול מאוד בחיי..
    מוקירה אותך מאוד
    מוניק

  4. בוקר/לילה טוב ערן
    אם אפשר לתרום משהוא לשיחה: התייחסות שלילית ל"שיווק האגרסיבי" היא הדבר האוטומטי העולה לנו עם קריאת הדברים בכל פעם מחדש, אבל – אם מוותרים על האוטומט ולו רק לרגע, ובודקים כיצד ההצעה יכולה לקדם אותי – או אז נמצאים בחקירה "האם ההצעה של ערן מתאימה לי" ובחירת הצעד הבא.
    עבורי למשל ההצעה מאד מפתה אבל להערכתי מבחינה עסקית אני לא נמצאת בנקודה של בניית עסק אלא שמירה על רמת פעילותו. תוך כדי כתיבת שורות אלה אני יכולה לראות משהוא חדש, כיצד אני יכולה לעלות רמה ובגלל שזה כל כך מפחיד יש רתיעה מפעולה, דחייתה עד למועד מתאים וכד'.
    תודה לערן על התרומה והנתינה וברכה להצלחת היוזמות
    רותי

  5. שלום ערן,
    תמיד כיף לקרוא ולשמוע על אנשים הנהנים מאוד ממה שהם עושים למחייתם ושזה נותן להם סיפוק כמו שמתקיים אצלך.
    הלוואי שאצל כולם זה יהיה כך.
    זה תקין לבקש שכר לידע שברשותך אותו אתה מוכן לחלוק עם אחרים . אתה חולק כל כך הרבה בחינם במאמרים ובשיחות החינם שאתה מקיים . אישית לי זה נתן ונותן המון .
    תודה
    דרורה

  6. שלום ערן,
    "נכנסתי" לנושא המפנה בשלב של החלמה מניתוח ו"הרבה זמן פנוי "למחשבות עם עצמי.
    אני מסכים לגישה שאדם צריך להיות אחראי למעשיו ושרק חישות רצון והתמדה יכולים לשנות ורצוי ללמוד זאת מבעלי ניסיון והכוונה. אני בטוח שבכל אחד מאיתנו חבוי אדם מצליח ורעיונות לשיפור כרימון.
    גם לי קצת מפריע הלחץ השיווקי היומיומי והירשם…לשמוע….לרצות וכו'.
    החומר השה שמגיע כל יום גורם אצלי דווקא להיסוס ולא לפרוץ קדימה..
    בהצלחה בכנס. ההצלחה שלך היא ההצלחה של חניכיך לעתיד
    בברכה,
    דורי

  7. בוקר טוב לכולם (אצלי בוקר… 🙂 ),

    ותודה לכל המגיבים.

    אני רוצה להתייחס לעניין ה"שיווקי" שמפריע מסתבר לחלק מהאנשים… כמה נק' למחשבה:

    – אם לא הייתי מפרסם את התוכנית – האם אנשים היו יודעים עליה?
    כנראה שלא…

    – אם אני מאמין שיש לי מוצר/שרות שנותן ערך מוכח לאנשים (מוזמנים לקרוא את תגובתה של חגית כאן) – האם אני משרת את האינטרס של האנשים שיכולים להפיק ערך מכך אם לא אדבר על השרות הזה?
    ממש לא. עובדתית בעקבות הפרסום הבוקר כ-25 איש נוספים הגישו את מועמדותם. האם הייתי משרת אותם אם לא הייתי מזכיר להם שוב את ההזדמנות שעומדת לפניהם?

    – אם בכל פעם שהייתם רוצים לעשות משהו ולפעול בכיוון שאתם מאמינים בו, הייתם עוצרים לשאול ולבדוק מה כולם חושבים, האם לכולם זה מתאים, או מה דעתם – האם הייתם מתקדם לאיזה שהוא מקום?
    תחשבו על זה. כמה פעמים אנו נעצרים בגלל מה יגידו או יחשבו האחרים? אני מאמין שצריך לפעול על פי הכיוון שאתה מאמין בו. כמובן שאני לא אומר שצריך לפגוע באנשים, אבל אני לא חושב שהפוסטים שלי פוגעים. אני בהחלט חושב שהם מעוררים מחשבה ואולי גורמים לאנשים אי נוחות כשהם קוראים אותם. וזה מבחינתי בסדר גמור.

    התפקיד והשליחות שלי היא לגרום לאנשים "לצאת מהנוחות" ולהתחיל לחשוב בצורה עצמאית על מה הם רוצים ומה הם מוכנים לעשות כדי להשיג זאת.

    כתבתי כאן מראש שהתוכנית אינה מתאימה לכל אחד. ואני מאמין שמי שכרגע רואה רק "שיווק" אינו רואה הזדמנות וזה פשוט לא מתאים לו – וזה בסדר גמור. ויש לו גם "סיפור טוב" להצדיק את זה – "ערן משווק מאד אגרסיבי, זה לא נעים לי ככה…".

    לעומת זאת, כ-300 איש כנראה כן רואים בכך הזדמנות. והם היו מוכנים לנקוט בפעולה ולהגיש את מועמדותם כדי לשמוע עוד.

    חגית המשתתפת כבר מספר חודשים ב"שנת מפנה" כתבה כאן תגובה שלה. ממליץ לכולם לקרוא – לא רק את התגובה אלא גם את הפרטים של חגית. חדי העין שביניכם ישימו לב שחגית גרה באילת. והיא מגיעה כל חודש למפגשים בתל אביב.
    האם היא מוכנה לנקוט בפעולות? כן!
    האם היא מוכנה לשלם מחיר? בהחלט כן!
    האם היא משיגה תוצאות? אין ספק – אבל אתם לא צריכים להאמין לי – פשוט תקראו את מה שהיא כתבה.

    אני יודע שלחלקכם התגובה שלי אולי לא תהיה "נעימה" או "נוחה" לקרוא – וזה בסדר. לא חייבים. כל אחד יכול לבחור – מה לקרוא ומה לקחת ממה שהוא קורא. וכמובן חשוב יותר – מה לעשות עם זה!

    שלכם,
    ערן

  8. שלום ערן,

    נפלא להבין שאתה מאלה שאומר ועושה ורוצה גם לאחרים. מרגש.
    מותר גם להרוויח מכך. לגיטימי.אתה עדיין נותן המון ללא תמורה כלשהי
    מלבד הידיעה שאתה מעוניין בכך. גדול !!!
    המשך להנות ולשמח בנוכחותך.
    רחל

  9. Dear Eran,
    I have recently bought your tapes on guided imagination and on " the way to success".Iam really happy to know that there are people who can fulfill their destiny and dreams.I wish i could find my way out of the darkness to the light .I wish I knew the answers . Iam broke half unemployed ,almost divorced , no place to live etc I wish i could find a true mentor a coach ,someone who could guide me in these dark moments.Thanks for letting me know that you are in Atlanta.yours: gabriella

  10. ערן הי,
    אני לא הייתי בתוכנית "שנת מפנה", אך הייתי בתוכניות אחרות שלך
    התוכניות שלך מצויינות ואכן נותנות ערך רב!!!!!
    אין ספק שלהשתתף בתוכנית הזו נותן אנרגיות מטורפות ומזיז אותנו לפעולה
    ואם לסכם את התהליך – זו בעצם ה ש ר י י ה ברוטב של עשייה, תמיכה, ותוצאות פורצות דרך

    חזק ואמץ

    לילך דרור | מגירות
    https://www.megirot.co.il

  11. ערן כל הכבוד לך מה שאתה עושה זה גדול ואני אינני מכיר אותך בכלל רק מהסדנאות באינטרנט אני נרשמתי לשנת מפנה ואני יודע בוודאות שאני גם אשתתף בזה ואשנה את מקומי בחיים אודות ליעוצך חזק ואמץ ומי שלא מתאים לו שימשיך הלאה ויפסיק לקטר

  12. שלום ערן
    ב15 השנים האחרונות אני עובדת רבות ברמה האישית וגם מלמדת.
    אנשים רבים צוחקים עלי בפירוש על דרך התנהלותח על חוסר הפשרות על האחריות שאני לוקחת על חיי ועל סירובי להיות קורבן.
    אני רואה אנשים שמבטיחים לעצמם התקדמות ומוותרים, מרימים ידיים, זה לא קל אולם זה משתלם ונפלא.
    אני שולחת את ברכתי לכל מי שלא מוותר והולך קדימה עם האמונה הרצון והאהבה שבתוכו
    להמשיך. זה נכון אנשים מצליחים עושים מה שהאחרים "לא רואים" שכדאי להם לעשות.

    שולחת לך ברכות ערן והצלחה ולכל מי שמוכן לקחת אחריות על חייו וגם למי שמתלבט.
    בהצלחה לכולנו.
    פנינה

  13. היי ערן.
    אני מקווה שבכל זאת היצלחת להרדם, האנרגיות האלו זה כמו הפרסומת של הבטריות עם הארנב האנרגטי,
    ברגעים כאלו אני יוצאת למסע בדימיון מודרך, מוסיקה ומדיטציה . אחרת אי אפשר.
    השבוע ראיתי סרטון של Dr Wayne W. Dyer בסרטון זה הוא מסביר מאוד יפה מה מרגישים אנשים כמוך.
    Darma זו שליחות אלוהית, מה שיש לך, לבוב פרקטור, ולעוד אנשים שכמותכם זה היתרון שפגשתם את היעוד שלכם. התחושה העילעית ביותר שאדם יכול לחוות זו נתינה. כמו רופא שמצא תרופא למחלה, המורה רואה את התלמיד שהצליח בבחינה.
    כשאתה יודע שיש לך מה לתת, ושזה בדיוק מה שהאדם מולך זקוק , זו הרגשה עילעית. אך כאן צריך מאוד להיזהר.
    ה-"מקובלים " קוראים לזה – "לחם בזיון", אסור לתת בלי לקבל, אם אתה נותן משום שזה נותן לך סיפוק, ולא מקבל תמורה, זו שחצנות, וזה יוצר אי-איזון קרמטי, והנשמה הזו תהיה חייבת לך.
    לאכן חייב אדם להציב מחיר עבור שרות, לימוד או כל טובת הנאה.
    אני רוצה לאמר משהו לדורי, תאונה, ניתוח, מחלה, הם היזדמנות לפסק זמן, הרבה פעמים תשמע סיפורים מאנשים שיספרו לך שזה היה הרגע המוצלח ביותר בחייהם והם עשו תפנית , והיום הם לא אותו האדם.
    אם היה לך טוב , והיתה מבסוט , תנוח תחלים ותמשיך בדרכך. אבל…אם קיוויתה שאי פעם תוכל לשנות משהו בחייך, אם בעיני רוחך אתה רואה את עצמך במקום אחר , מגשים את עצמך בצורה אחרת, אז הרשה לי לאמר לך אתה בתחנת הרכבת…הרכבת עומדת לעזוב, זה תלוי בך האם עלית על הרכבת או נישארת מאחור.
    היתרון שבקבוצה זה שאתה לא לבד , זו אנרגיה אחרת,
    אתה יודע ביהדות תמיד צריך מיניין לתפילה, מאותה סיבה , אנרגיה של אחד , או עוצמה של עשרה.
    תעשה מדיטציה צור קשר עם עצמך , רק אתה יודע אם אתה בשל. תהיה בריא.
    ערן חזור בשלום הביתה כל-טוב אילנה

  14. ערן כל הכבוד לך מה שאתה עושה זה גדול ואני אינני מכיר אותך בכלל רק מהסדנאות באינטרנט אני נרשמתי לשנת מפנה ואני יודע בוודאות שאני גם אשתתף בזה ואשנה את מקומי בחיים אודות ליעוצך חזק ואמץ ומי שלא מתאים לו שימשיך הלאה ויפסיק לקטר

    תודה נעמי

  15. שלום ערן. השתתפות בתכנית שנת מפנה, יש לה עלות מסוימת.
    נניח שיש לי את הסכום המבוקש (ובכוונה לא כתבתי מהו), והוא יכול לשמש אותי לשני דברים: לרכישת תוכנות מקצועיות (יקרות) שיכולות להזניק אותי קדימה מבחינת אפשרויות תעסוקה עצמאית, או להשתתפות בתכנית שנת מפנה (ואז לא אוכל לרכוש את התוכנות כרגע, וגם לא לעבוד איתן).
    סוגיה כזו ודאי עלתה להרבה אנשים.
    אם נדבר בשפה שלך 😉 יש לי מחברת מלאה בסיבות למה כדאי לי לקנות את התוכנות ולהתקדם לבד. אבל מה יכולות להיות הסיבות להצטרף לתכנית שנת מפנה ולהתעכב עם הקריירה?
    המחשבות שלי הן "אפשר גם לבד. מה הצורך שישבו לי על הראש שנה שלמה, ואצטרך לתת דו"ח על כל צעד, וערן אמר בשיחה שצריכים הרבה כסף זמין (משאבים) כדי להתקדם במהלך התכנית, ושזו תהיה שנה קשה… למה לי להכנס לשנה קשה? וחוץ מזה אתעכב עם רכישת התוכנות, ולא אוכל לעבוד באופן עצמאי, ואשאר בעבודה הנוכחית (שלא גרועה כ"כ אגב)"…
    תגובה כמו "זו החלטה שלך", או "אנשים מצליחים מחליטים מהר" וכדומה – זה כבר רשום במחברת. אין פה דרישה בנוסח "תעניין אותי… תשכנע אותי…" וכדומה – אלא רק התיעצות תמימה שנעשית בפורמט הנוכחי כי זה ודאי מענין עוד אנשים. תודה מראש על כל תגובה…

  16. "ללא שם" יקר,

    כמו כל דבר בחיים אנו צריכים לבחור ולכל בחירה ישנו מחיר. יתכן שרכישת תוכנות תקדם אותך ויתכן שלא. מנסיוני, בדרך כלל אלו "גורמים חיצוניים" כאלו ואחרים החסרים לנו המונעים מאיתנו להשיג את התוצאות שאנו רוצים. אלו הם גורמים פנימיים – אמונות מעכבות, פחדים, חוסר בסביבה תומכת וכדומה.

    יתכן שכרגע מה שאתה יכול לראות הוא "או תוכנות או שנת מפנה". אבל מה יכול לקרות אם בעוד מספר חודשים תייצר מספיק הכנסה שתאפשר לך לרכוש את התוכנות שאתה רוצה? ישנם עוד הרבה פתרונות אפשריים שמן הסתם אינך רואה כרגע, אבל עם קצת חשיבה בכיוון אני בטוח שתמצא.

    ומצד שני – אם העבודה שאתה לא נמצא בה "לא כל כך גרועה" כדברייך – אז למה אתה רוצה לעזוב אותה?

    ושאלה נוספת – אם אתה יכול לעשות הכל לבד, בלי ש"ישבו לך על הראש" ובלי להתאמץ, ובלי לשלם – למה אינך עושה זאת עכשיו?

    נראה לי (ואולי אני טועה) – שאינך מוכן לשלם את המחיר כדי להשיג את מה שאתה רוצה. ויש לך גם הצדקה ו"סיפור טוב" לכך. אני לאו דוקא מדבר על המחיר הכלכלי הנדרש, אלא על הפעולות והעבודה שצריך לעשות.

    איני בא לשכנע אותך, אלא להאיר לך נקודות שאני לא בטוח שאתה ער להן – לגבי עצמך!
    ערן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה! ההרשמה שלך נקלטה

ברגע זה הרובוטים האוטומטיים שלנו שולחים אליך מייל אישור עם הרבה מידע חשוב על כל התוכן המשמעותי שניתן להפיק מהאתר שלי. 
חשוב לוודא שקיבלת את המייל הזה, לעיתים הודעות תקינות נכנסות בטעות לתיקיית הספאם או הקידומים, אז כדאי לבדוק אם זה לא הגיע לשם בטעות, ואם כן, למשוך את המייל לתיקייה הראשית בתוכנת הדואר שלך כדי שלהבא ההודעות יגיעו לשם.
איזה כיף שאתם כאן!

יש לי מתנה מדהימה עבורכם!

מיטב התכנים שלי זמינים לכם ללא עלות!

הם מחכים לכם כאן בלחיצת כפתור

רגע לפני שאתם עוזבים!

אני מזמין אתכם לקבל ממני את מיטב התכנים שלי ללא עלות!
הם זמינים לכם כאן בלחיצת כפתור

השאלה שלך נשלחה!