שלום חברים,
ג'ורג' פורמן
לפני כחודש השתתפתי בכנס עסקי מרתק בארה"ב. במהלך הכנס, נפלה בחלקי הזכות להאזין להרצאה מרתקת של אדם יוצא דופן בשם ג'ורג' פורמן.
ג'ורג' הינו אלוף עולם! הוא זכה פעמיים באליפות העולם בהיאבקות במשקל כבד. בהיסטורית הקרבות שלו ישנם קרבות היסטוריים נגד מוחמד עלי ועוד רבים וטובים אחרים. 10 שנים לאחר שזכה באליפות בפעם הראשונה הוא פרש מהתחרויות ופנה לעיסוקים אחרים.
וכאן הסיפור שלו הופך להיות מעניין יותר בעיני. לאחר שפרש, עברו עוד עשר שנים ואז הוא החליט לחזור לזירה, להתחרות ולהילחם שוב.
זה לא רק שהוא חזר ונלחם שוב, אלא הוא זכה שוב באליפות העולם! בפעם השניה שלו. והוא עשה את זה בגיל 45 – 20 שנה לאחר הזכייה הראשונה שלו, ו-10 שנים לאחר שפרש מהתחרויות.
אני לא יודע עד כמה אתם מודעים לסוג הספורט הזה, עד כמה הוא שוחק ועד כמה הוא "שייך לצעירים", כך שבגיל 30+ כבר עוזבים ופורשים ממנו. ומה שג'ורג' פורמן עשה בעצם, הוא החליט בגיל 45 לחזור, בעצם להתחרות נגד אנשים הרבה יותר צעירים ממנו ובעצם להחזיר לעצמו את האליפות, וזה בדיוק מה שהוא עשה.
בעיני זה סיפור מאוד יוצא דופן ולא שגרתי. יש כאן לא מעט דברים שאפשר ללמוד ולהפיק מהם הרבה מאוד ערך. אחד המשפטים המשמעותיים שרשמתי לעצמי במהלך ההרצאה שלו היו:
"It's never too late to get started again!"
כלומר, אף פעם אין זה מאוחר להתחיל שוב מחדש. חישבו רגע על המשמעות של המשפט הזה – אף פעם לא מאוחר להתחיל שוב מחדש. זה בעצם מה שהוא עשה בגיל 45, החליט לחזור לזירה ולקחת את אליפות העולם.
הרבה פעמים יש לכל אחד מאיתנו סיפורים בראש, למה עכשיו זה לא הזמן המתאים לעשות שינוי. "אני מבוגר מידי", "אני צעיר מידי", "אין לי מספיק כסף", יש לי יותר מידי כסף", "זה לא הזמן המתאים", "זה כן הזמן המתאים". יש לנו המון סיפורים שמצדיקים לנו למה לא עכשיו.
אני חושב שהדוגמה של ג'ורג' פורמן מייצגת את זה שבאמת אף פעם לא מאוחר, ואין דבר כזה "הזמן המתאים". אני חושב שכל זמן הוא מתאים ואף פעם לא מאוחר, אבל כדי לעשות באמת איזה שהוא שינוי, הדבר הראשון שחשוב זה לדעת טוב טוב מה אני רוצה.
אני אחזור על זה שוב: אנחנו חייבים לדעת טוב מה אנחנו רוצים להשיג. מה המטרות שלנו, מה היעדים שאנחנו רוצים בחיים שלנו. תחום של השגת יעדים זה אחד התחומים המשמעותיים והעיקריים שאני עוסק בהם ומלווה אנשים ומלמד אותם.
הרבה פעמים אנשים אומרים לי: "טוב, נו מה כבר אפשר לחדש בתחום של השגת יעדים או הצבת יעדים, אני יודע להציב יעדים, אני עושה את זה בעבודה. אני מכיר את זה מבית הספר, מהלימודים". הדבר המעניין כאן, שהרבה מאוד אנשים יודעים כביכול להציב לעצמם יעדים אבל לא הרבה אנשים באמת משיגים את היעדים שהם רוצים וזה אחד הדברים שעושים את ההבדל.
אני מרחיב על זה לעומק בסמינר משיגי היעדים, אבל חשוב להבין כאן שאחת הסיבות המשמעתיות שבגללן אנשים לא משיגים את המטרות או את היעדים החשובים שלהם, זה בגלל שהם לא יודעים להציב את היעדים האלה בצורה נכונה. הם בעצם מציבים יעדים כאלה שלא באמת מרגשים אותם, שאין להם תשוקה אמיתית בשבילם.
כשאין לנו יעד שבאמת מרגש אותנו או שיש לנו תשוקה אמיתית בשבילו, אנו לא מוצאים את הכוח או את האנרגיות לקום בבוקר ולעשות את מה שאנחנו צריכים לעשות כדי להשיג את היעדים האלה. וזהו אחד המכשולים הגדולים שעומדים בפני האנשים, בגלל שהם מציבים לעצמם יעדים נמוכים מידי.
אנו עומדים עכשיו בפתחה של שנה אזרחית חדשה. שנת 2010. וזוהי בהחלט יכולה להיות שנה יוצאת דופן מבחינתנו, השאלה היא לאן אנו מכוונים וכיצד אנו נפעל במהלך השנה.
כתמיד אשמח להערותיכם!
חג חנוכה שמח!
ערן
נ.ב. – אם טרם ניצלתם את ההזדמנות, עדיין ניתן לקבל בחינם לגמרי את הספר האלקטרוני שכתבתי "הסוד לחיי שפע ועושר" – תוכלו לעשות זאת באתר "שפע 2010".

6 תגובות

  1. ערן! אתה פשוט נהדר!

    נותן המון תקווה, כפי שנאמר בהמנון:-" עוד לא אבדה תקוותנו"

    אני חושב על הרעיון שלך ומנסה להטמיע את המסר הנשגב.

    הלוואי שיתגשם ולכשייתגשם אתה תהיה הראשון לדעת.

    הרבה תודה.

    עמוס קוגוס

  2. שלום ערן בוקר טוב, אני ממש נרגשת לקראת המפגש מחר.
    אני רואה בסיפור של ג'ורג' פורמן דוגמא קלסית לכוחו של התת-מודע, האדם הזה החליט, ראה את עצמו בעיני דמיונו מצליח – והצליח, כל הכבוד. כולנו צריכים ללמוד את החיבור הזה.

    כל-טוב, יום טוב, להתראות מחר. אילנה

  3. שלום ערן.
    פעם חשבתי ששעון החול מתקתק והזמן אוזל. היום אני מבינה שהזדמנויות ישנן ממש מתחת לאפנו, רק צריך לחפש נכון ולמצוא. אני ממש מאמינה במשפט זה ושותה את החיים בתשוקה גדולה.
    חשוב לקחת מג'ורג' פורמן קודם כל את האמונה בעצמו וגם את התמיכה האדירה של משפחתו וסביבתו.
    תודה לך וחג שמח – רחל ק.

  4. שלום ערן .

    את האמת זה מרגש מאוד , והסיפור של ג'ורג' עשה לי את היום . כי לפעמים אני נכנסת ללחץ בגלל הזמן ,ותמיד אומרת :"אין זמן צריך לרוץ, ועדין לא הגעתי למטרה"

    ולאחר שקראתי את הסיפור התברר לי שתמיד יש זמן. וגם כן אני שמה מטרה או יעד ומלחיצה עצמי אבל אף פעם לא חשבתי האם המטרה שאני קבעתי מרגשת אותי או מתלהבת להגיע . וזה בעיניי חשוב בגלל המוטיבציה ללכת ולשאוף ליעד שאני קבעתי .

    הייתי שמחה מאוד אם התאפשר לי להיות באחת מהסדנאות המפורטות , אבל העבודה תמיד עומדת בפני . "לא נורא" אני תמיד מעוניינת לקרוא מה שאתה כותב .

    ודבר אחרון שאני אומרת :" אין דבר עומד בפני הרצון"

    ותודה מכל הלב על עבודה נפלאה כזאת .

  5. לאיש הזה יש רצון ברזל.
    בזרת הנחישות וההתמדה שלו, ודבקות במטרה,
    הוא יכול להשיג הכל, בשבילו השמים הם הגבול.

  6. הרצון והנחישות
    זה החמצן שמוביל אותנו להצלחות והגשמת המטרות
    ועם המלים וההרצאות
    רוכשים את הידע והכלים
    לצאת לדרך להצליח ולהשיג את היעדים
    תודה לך אלכס על כל ההרצאות המענינות !

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה! ההרשמה שלך נקלטה

ברגע זה הרובוטים האוטומטיים שלנו שולחים אליך מייל אישור עם הרבה מידע חשוב על כל התוכן המשמעותי שניתן להפיק מהאתר שלי. 
חשוב לוודא שקיבלת את המייל הזה, לעיתים הודעות תקינות נכנסות בטעות לתיקיית הספאם או הקידומים, אז כדאי לבדוק אם זה לא הגיע לשם בטעות, ואם כן, למשוך את המייל לתיקייה הראשית בתוכנת הדואר שלך כדי שלהבא ההודעות יגיעו לשם.
איזה כיף שאתם כאן!

יש לי מתנה מדהימה עבורכם!

מיטב התכנים שלי זמינים לכם ללא עלות!

הם מחכים לכם כאן בלחיצת כפתור

רגע לפני שאתם עוזבים!

אני מזמין אתכם לקבל ממני את מיטב התכנים שלי ללא עלות!
הם זמינים לכם כאן בלחיצת כפתור

השאלה שלך נשלחה!