שלום חברים,
 
אני כותב לכם והפעם מהקרקע… מניו יורק.
 
נזכרתי במשפט הזה ששמעתי בעבר כמה פעמים: "אנשים מצליחים עושים את מה שהאחרים אינם אוהבים לעשות".
 
ואני חושב שהמשפט הזה כל כך מדוייק, אמיתי ונכון. ראיתי איך שזה קורה כל פעם מחדש. יוצא לי לדבר עם לא מעט אנשים על השגת יעדים, הגשמת חלומות, ובגדול – על לחיות את החיים שהם רוצים לחיות.
 
ואחת השאלות שאני שואל אותם היא: "אז מה אתה מוכן לעשות כדי שזה יקרה?". התשובה שאני מקבל מהם היא זו שתקבע אם הם יצליחו בכך או שלא.
 
חלקם אומרים "הכל" אבל בעצם מתכוונים ל-"הכל, אבל…" או "הכל, אם…". כלומר, הם מתחייבים אבל על תנאי.
 
מחוייבות על תנאי היא איננה מחוייבות. כל עוד אנו משאירים לעצמנו פתח להיסוס או לספק, הרי שאיננו מחוייבים ואיננו מתחייבים לפעול כדי להשיג את מה שאנו רוצים.
 
וכשאין מחוייבות – אין תוצאות.
 
וברוח האנגלית שאני שרוי בה בימים אלו – It's as simple as that!
 
מי שאינו מחוייב לתוצאות שהוא רוצה להשיג, לעצמו, לאנשים שהוא אוהב, לחיים שלו – ממשיך להתפשר על התוצאות שהוא משיג.
 
כל האנשים המצליחים שאני מכיר או שלמדתי אודותם, קיימו את המשפט הזה: "אנשים מצליחים עושים את מה שהאחרים אינם אוהבים לעשות".
 
הרבה פעמים אין זה נוח לעשות דברים מסויימים. אבל ישנם דברים מסויימים שפשוט צריך לעשות. כי כאשר עושים אותם – החיים שלנו משתנים.
 
דוגמה טרייה מהחיים האחרונים יכולה להמחיש לכם את כוונתי: פרסמנו כאן את תוכנית האימון והליווי הייחודית שלי: "שנת מפנה". עד כה כבר הגישו את מועמדותם למעלה מ-250 אנשים! מי שהגיש את מועמדותו קיבל גישה והזמנה להשתתף בשיחה אינטרנטית חד פעמית שאקיים בנושא התוכנית הזו.
 
מספר אנשים פנו אלינו וביקשו לקבל הקלטה של השיחה כי מסיבות כאלו ואחרות הם אינם יכולים להשתתף בשיחה במועד שהיא נקבעה. אין לי כוונה לשפוט אנשים שאינם יכולים להשתתף, ואני בטוח שסיבותיהם בעיניהם מוצדקות (וזה מה שחשוב), אבל לטעמי מי שהשיחה הזו חשובה לו ישתתף בה, וימצא את הדרכים לפתור את הבעיה שהוא רואה כרגע שמונעת ממנו להשתתף בשיחה.
 
חשוב לי להבהיר כי אני משתמש בכך כדוגמה ואני לא טוען שאני או השיחה הזו חשובה מכל דבר אחר שיש לאנשים בחייהם – אבל הנקודה היא כזו: אם חייכם או החיים של האנשים היקרים לכם, היו תלויים בהשתתפותכם בשיחה הזו – הייתם מוצאים כל דרך שהיא לעשות כן. האין זה כך?
 
והאמת היא שחייכם אכן תלויים בכך… מי שיקח על עצמו את המחוייבות להשתתף בתוכנית "שנת מפנה" עושה צעד משמעותי לשנות את התוצאות בחייו.
 
ישנם רק 12 מקומות פנויים להשתתפות בתוכנית, ואני יודע שבין כל ה-250 אנשים שהגישו את מועמדותם עד כה, ישנם אפילו יותר מכך אנשים שיהיו מוכנים לקחת על עצמם מחוייבות ולעשות את מה שצריך לעשות כדי לחיות את החיים שהם רוצים לחיות. כך שאני בהחלט מצפה שבסיום השיחה, 12 אנשים חדשים ירשמו לתוכנית ויתחייבו לכך.
 
זו הסיבה שאני לא מתכוון לפרסם את ההקלטה – זה פשוט לא יהיה רלוונטי יותר. מי שיתמהמה מלקבל החלטה, כנראה שיגלה כי מאוחר מדי… מאחר והקבוצה תסגר, לא יהיה שום טעם להאזין להקלטה לאחר השיחה.
 
והנקודה הזו מסכמת את כל העניין – אנשים מצליחים פועלים, הם עושים דברים שלעיתים אינם נוחים (כמו להשתתף בשיחה למרות שהמועד איננו מתאים), הם מקבלים החלטות מהר, פועלים ומשיגים תוצאות.
 
ואנשים אחרים מסתכלים עליהם מהצד ואומרים ש"היה להם מזל…" – אין כאן שום קשר למזל. יש כאן קשר לנכונות שלהם לקבל החלטות, לפעול ולעשות לפעמים דברים שהם אינם הכי נוחים בעולם…
 
וזה עושה את כל ההבדל!
 
אגב, המועד האחרון להגשת מועמדות להשתתף בתוכנית "שנת מפנה" הוא ה-8 בנובמבר. האם תעשו את הצעד?
 
כתמיד, אשמח לתגובות והערות כאן.
 
שלכם,
ערן
 

17 תגובות

  1. ערן, אני באמת נהנה לקרוא ולשמוע (לכשיוצא לי) את ההרצאות, וגם מכיר את ה"סוד" ובוב פרוקטור. ואני לעצמי עשיתי דברים בדרך הזאת עוד לפני שה"סוד" יצא לאור.
    אני גר בחו"ל כך שאיני יכול להשתתף בתוכנית "שנת המפנה" שלך.
    ובאמת אתה משווק מצויין את עצמך ועסקיך.אבל נראה לי שקצת הגזמת הפעם, אמנם אתה כותב "שאינך שופט אנשים.." אך אתה גורם להם לחוש רע עם עצמם במקרה והם ורוצים לעשות טוב לעצמם ולמשפחתם אך אינם יכולים להשתתף בשיחה היות ולבן שלהם בדיוק באותו ערב יש לו בר מצווה… (וזו סתם דוגמא מטופשת)…
    אז מה חשוב יותר ?
    ואינך מעלה את נושא המחיר, לא איני מדבר על המחיר של השתתפות "בשנת המפנה", אלא המחיר שאנו משלמים לכל החלטה שלנו שאנו לוקחים.
    אתן לך דוגמא: קיבלתי החלטה לעבור לחו"ל, בעקבות משברים והייתי בתחתית… "שרפתי גשרים ןהשארתי אדמה חרוכה", אין לאן לחזור רק להביט קדימה… ללא שפה, ללא מכרים, ללא משפחה, ללא חברים… רק להביט קדימה..
    והצלחתי… מהר מאד רכשתי שפה חדשה נוספת, הקמתי עסק שמצליח, הקמתי משפחה חדשה…
    אך תמיד ברקע ישנו המחיר, המחיר שתמיד מציב בפני את השאלה האם ביצעתי את ההחלטה הנכונה… הילדים מנישואי הראשונים נשארו בארץ. בדרך כזו או אחרת הם ואני משלמים מחיר להחלטה שלי לחזור מעלה.

    אני בטוח שיגיעו עוד 12 איש לתוכנית. אתה משווק נחוש.
    משום מה "המחיר" אינו נכנס למשוואות השיווק שלך.

    בהצלחה
    יעקב

  2. היי יעקב,

    משוואת המחיר מאד נכנסת לתוך דבריו של ערן. זה בדיוק מה שהוא אומר. להצלחה יש מחירים. השאלה הגדולה היא האם אנו מוכנים לשלם אותם.

    אתה מציין כי שילמת מחיר כבד על ההחלטה שלך לעבור מדינה ועל ההצלחה. הנקודה היא שאתה בחרת לשלם מחיר זה (או שלא הייתה לך ברירה) והיום רואה את התוצאות.

    אז כן, גם מנסיוני, אנשים מצליחים מאד משלמים מחיר כבד על הבחירה להצליח, בחיי משפחה, בזוגיות, בהשקעה בילדיהם, בזמן לעצמם.יש המון מחירים כבדים להצלחתם. אבל חשוב להבין שבכל רגע בחייהם הם בוחרים מחדש להצליח ולשלם מחירים.

    ודבר נוסף, מי שבוחר שלא לשלם ובוחר בנוחות, שלא יתלונן שלא מצליח ברמה שרוצה. זו בחירה מודעת בדיק כמו קודמתה ולגיטימית כמוה. רק חשוב שהאדם יכיר בה ויבחר בה בעוצמה.

    אין לי ספק שמי שהתכנית שמציע ערן מופיעה לו כהזדמנות בלתי רגילה ימצא את הדרך להשתתף בשיחה. לחליפין, הנה רעיון. אם התכנית מופיעה כהזדמנות אז שירים טלפון יקבל פרטים ממזכירתו וירשם בלא להיות בשיחה. איך זה בתור פתרון?.

    רינה

  3. אנשים מצליחים עושים את מה שאנשים אחרים לא אוהבים לעשות …

    לצערי זה לא חדש לי.
    כבר שמעתי מאמא ואבא כמה החיים קשים ומי שלא עובד קשה ועושה מה שצריך וחייב וגם מה שלא אוהבים לא יגיע לשום דבר בחיים. שחייבים לעשות ויתורים והקרבות וצריך משמעת עצמית.

    מה לעשות החיים קשים ….

    אבל כבר סיפרו לנו את זה

  4. שלום ערן,
    שמחה לשמוע ממך גם כשאתה בחו"ל ומרגש לדעת שאתה חושב עלינו כל הזמן. תהנה.
    אתה מאוד צודק בדבריך בפוסט זה. אכן הכל בחיינו קשור לאופן בו אנו מחליטים לבצע את
    כוונותינו הטובות, לצאת מאזורי הנוחות שלנו ולהשקיע עוד מעט מאמץ….וזה ההבדל הקטן שעושה
    את ההבדל….

  5. ערן ,
    כמו שאמרת שאנשים מצליחים עושים את מה שאחרים לא אוהבים לעשות , הנה דוגמא נוספת:
    יש לי חבר שיש לו חברת ניקיון , הוא עובד מצאת החמה עד צאת הנשמה אבל מרוויח מוין , הוא משלם גם מחיר שלא רואה את בתו בת ה 6
    אבל מרוויח יפה מאוד כי הוא מבצע את העבודה שאחרים לא מוכנים לעשות
    ומוכן לשלם את המחיר הכבד של לא להיות עם משפחתו ולראות את בתו גודלת לנגד עיניו

  6. באמת הגזמת בפוסט הזה. אתה יוצא מנקודת הנחה מאוד גאותנית על שאר האנשים . אתה כנראה תדרוך על כולם כדי להצליח אבל באמת יש אנשים שהערך העליון שלהם הוא לא רק להצליח בכל מחיר. חשבת פעם שלהיות מאושר זה לא רק הצלחה בכל מחיר? כנראה שאתה מוכן לשלם מחירים גבוהים מאוד כדי שיואמרו שהצלחת….מה עשו לך בילדות?

  7. קראתי את הפוסט של ערן וגם את התגובות.
    אני מאוד מבולבלת, רציתי לשאול אתכם – מה היא לדעתכם הצלחה ?
    כי אני כאשר אני רואה בנאדם עובד, מחייך, איש משפחה, מסביר פנים – אני חושב מוצלח.
    ולפי ראותם של מרבית האנשים הצלחה משמע הצלחה עסקית, רווחים.

  8. אני גם חושבת כמוך אסתר

    הצלחה זה בכל התחומים ובסופו של דבר השאיפה היא לאושר וחיים טובים

    אם לא נתייחס בכלל לשנת מפנה או לתוכנית כזו או אחרת ונסתכל על המשפט הזה

    “אנשים מצליחים עושים את מה שהאחרים אינם אוהבים לעשות”.

    המשפט הזה גורם לי תחושה קשה מאד ולא נעימה . אם כדי להצליח צריך לעשות מה שאתה לא אוהב לעשות אז איפה האושר בתהליך.

    אני גם מאד מבולבלת …

  9. היי ערן , טוב לשמוע מימך, אנני יכולה להתחיל בלי להגיב לכמה מהתגובות. ראשית אגדה, את יקירתי נמצאת "בסרט" אחר. לפעמים בחיים אנחנו זקוקים למנוף שרק אנשים כמו עירן או בוב יכולים בעוצמתם להזיז.
    ומי שלא מכיר במיוחדיות הזו , אין לו מה לחפש פה .
    ואם בן-אדם לוקח את עצמו ברצינות ובאמת, באמת רוצה לעשות שינוי , הוא חייב לדעת שהוא הראשון שצריך לעשות שינוי על-מנת שהשינוי אכן יתרחש , ואם הוא מתחיל עם הנחות וקיצוצים, כמו : זה לא, וזה מוגזם , אז שלא יתחיל חבל על הזמן .
    החיים מציבים בפנינו אתגרים, אך יש לנו בחירה חופשית , אני יכולה לשבת מהצד ולהתלונן, אני גם יכולה לראות בעיני רוחי מציאות אחרת , ולהחליט שאני רוצה לפעול וליצור את המציאות הזו.
    ואני מודה לאלוהים שהיצלחתי למגנט לעצמי את העוצמה והחיוביות הזו לפרוייקט שלי , אני לא רוצה משהוא חלש וותרן
    אני רוצה לדעת שאני עובדת עם משהוא שדורש מקסימום ונותן מקסימום , בלי הנחות.

    בקשר למשפט " אנשים מצליחים עושים את מה שאחרים אינם אוהבים לעשות " אני יכולה רק להיזכר בתקופות כשהילדים היו קטנים והמשמרת היחידה שבאה בחשבון עבורי ( זה היה בקליפורניה "אינטל" שנת 76) היתה משמרת לילה כשבעלי והילדים ישנו, "החלטתי" שזה מאוד מעניין מה שאני עושה , תמיד ישנה האלטרנטיבה "להחליט" שזה חשוב, יפה , חיוני, וע"י כך להמתיק את התרופה. כוחו של התת-מודע הוא עצום ואנחנו תמיד יכולים ע"י חשיבה חיובית לרכך פינות קשות, זה עוזר כשרוצים להשתייך למצליחים.

    כל טוב לך עירן להשתמע בקרוב אילנה

  10. היי

    נראה לי כי ערן מדבר על התהליך שבדרך להצלחה (בכל תחומי החיים ולא רק במישור הפיננסי) ולא על התוצאה הסופית . הוא מדבר על "לצאת מאזור הנוחות " (כפי שתיארה בתגובתה רחל) בכדי לקום ולעשות מעשה / שינוי בדרך למטרה שהגדרת לעצמך, שוב זו יכולה להיות כל מטרה / יעד.
    היעד והמטרה הם תמיד "החלומות שלנו" בכדי לממש את החלומות אנחנו צריכים לעשות מעשים, לנקוט בצעדים. הצעדים בדרך למימוש האמיתי של החלומות שלנו הם "מה שהאחרים אינם אוהבים לעשות”.

    יום נעים לכולם

  11. תודה לכל המגיבים – אני שמח שהפוסט עורר עניין ותגובות מכל הסוגים 🙂

    כפי שכתבתי למעלה, אני לא שופט אנשים ובטח שאין זו כוונתי לגרום לאף אחד להרגיש רע. המטרה היא לגרום לאנשים לחשוב… לחשוב מה הם עושים, כיצד הם בוחרים ומה המחיר שהם משלמים כשהם בוחרים או שהם לא בוחרים לעשות משהו.

    כל אחד עושה את הבחירות שלו ומשלם את המחיר. לא אני ולא אף אחד אחר יכולים לשפוט אם זה נכון או שלא נכון עבור מישהו.

    מה שניסיתי להעלות כאן הוא שבהחלט יש מחיר – לכל בחירה. ויש גם מחיר אלטרנטיבי – כלומר ל"לא לעשות" – גם שם יש מחיר שמשום מה פעמים רבות אנו שוכחים לראותו.

    מנסיוני – אנשים מצליחים מוכנים לשלם מחיר (מה שהוא לא יהיה, ולאו דוקא בכסף). ואז גם התגמול שלהם גבוה יותר.

    אגב – לשלם מחיר, אין זה אומר שיש "לדרוך" על אנשים או לפגוע באנשים כפי שהציעה כאן אחת המגיבות.

    הכוונה העיקרית במשפט "מה שאחרים אינם אוהבים" היא שהם מוכנים לצאת מאזורי הנוחות שלהם, מוכנים להתאמץ, לשלם מחיר (כלכלי או שלא) ולפעול. אחרים יעדיפו להסתכל מהצד ולהצדיק לעצמם מדוע הם לא יכולים… וזה כל ההבדל.

    ולשאלת "ההצלחה" שעלתה כאן – כל אחד יגדיר לעצמו מה היא ההצלחה שלו. זה בוודאי לא רק עניין כלכלי.

    אני מזמין את כל מי שהמשפט גרם לו לתחושת אי נוחות לבחון איפה הוא נמצא…

    ערן

  12. כל כך קל לרצות ולהתכוון… ולעיתים אני מתקשה לעשות… למרות שזה פשוט.. ופשוט צריך לעשות… המשפט “אנשים מצליחים עושים את מה שהאחרים אינם אוהבים לעשות” לקח אותי בדיוק לנקודה הזו שההבדל בין אדם מצליחן לאדם מפסידן/בינוני/לא מרוצה… טמון במה אני מוכנה _________לעשות__________ כדי שזה יקרה ויצליח. ולעשות זה לא אומר שאני לא אהיה מאושרת, או שאני אדרוך על אנשים, או שאני אפסיק להשקיע במשפחה… אלא, לדעתי כמובן, אתמודד עם הפחדים שלי, אנצל הזדמנויות, אכיר ביכולות שלי, אשקיע במקומות שמקדמים אותי בלי תרוצים… ועוד ועוד….

  13. הי ערן
    קיימתי ישיבה עם שתי שותפות בחברה שאני מעניקה להם שירותי יחסי ציבור. למרות שאין זה מתפקידי, העליתי לפניהן מספר רעיונות שיווקיים, שעשויים לקדם את העסק החדש שלהן, ולהביא לקוחות.
    אחת מהן הביעה מייד דעתה ש"זה לא ניתן למימוש, שהיא לא תעשה את זה, שהיא לא מתאימה לזה". השנייה טענה שזה לא מתפקידה.הוחלט להטיל את זה על השותפה השלישית, שהיא השותפה השקטה בפרוייקט זה. בסוף מי ארגן
    כבר שני גורמים שדרכם עשויים להגיע לקוחות? אני. זה לא היה לי קשה, זה היה נראה לי מאוד. רציתי להראות להן כמה הדבר קל ופשוט אם רוצים, לא שזאת אהבת חיי, אבל זה ישים בהחלט.

    אגב, אתה זוכר שבשנה שעברה ניסיתי להשיג כלקוח את ג'ונסון&ג'ונסון קונסיומר כלקוח, ולא הלך לי. פניתי שוב השבוע, ממש אחרי שנה. המנכ"ל ההוא כבר אינוו, והכול מנוהל מאירופה. שמחתי. מדוע? כי אני מסתדרת מצויין עם
    [חברות מחו"ל, אנוחנו באותו הראש (כול השנים הרי עבדתי עם נציגויותצ של תאגידים בינלאומיים) החלטתי שאני מנסה שוב את מזלי.
    הכנתי מכתב שאני צריכה לעבור עליו בסוף השבוע, ואשלח לסמנכ"ל השיווק של החברה באירופה. יש לי הרגה , שאם אני כול כך רוצה אותם, בסוף זה יהיה הלקוח שלי.
    שבת שלום
    ושהות נעימה
    גילה

  14. יפה!!!

    אין טעם להגיב כנגד השקפה של אדם זה או אחר.
    יש הרבה טעם בהקשבה, יש טעם בהבעת עמדה או בישיבה על הגדר.
    לא משנה מי או מה אתה,אם אתה כאן ,אז כנראה שאתה מחפש שינוי .

    ערן מציע דרך שעל פי השקפתו היא הדרך שיכולה להוביל אותך לאן שאתה
    שואף להגיע.

    כמובן [על פי הבנתי]כל אחד צריך לעשות התאמות לעולם שלו.
    ערן כל כך מאמין, שזה הפך להיות חלק בלתי נפרד מהחיים שלו.
    ערן כל כך מאמין, שהוא בוחר לשתף אנשים נוספים ב"תורה" שלו.
    ערן חי את החלום שלו על פי אותם עקרונות שהוא מנסה להעביר לאחרים
    שרוצים בהצלחה בדיוק כמוהו.כמובן אחרי הכל ערן הוא אדם בדיוק כמוני כמוך,
    עם איזשהו סדר כרונולוגי טוב יותר של מה חשוב יותר ומה פחות .אני חייב לאמר ,
    שאין חידושים בדבריך לגבי, אבל יש סדר שאותו קשה לי לראות לבד, ופה אני צריך כנראה עזרה.
    "אותי כבר יש לי,עכשיו אני רק צריך ללמוד להשתמש"
    אגב אצלי החיים גן עדן…….

  15. דנה – צודקת ב-100% – זה בדיוק העניין והנושא של הפוסט הזה!

    גילה – שמח לקרוא על העשייה וההתקדמות – המשיכי כך!!

    ערן

  16. "אנשים מצליחים עושים את מה שהאחרים אינם אוהבים לעשות”.
    כנמלים חרוצות כך:
    אנשים מצליחים פשוט עושים. הם לא משווים לפעולות אחרות, הם לא עוצרים לחשוב "אני אוהב לעשות את זה או לא". הם בוחנים "מה אני צריך לעשות כדי להשיג את המטרה" – ועושים.
    העשייה מהווה את הדרך למטרה, כעסקת חבילה. הם לא מתלוננים, לא מקטרים, לא מחפשים פרסים- פשוט עושים.
    הם לא נעצרים לספר לכולם כמה קשה, הם לא משוויצים, לא מחפשים מדליות- הם עסוקים בעשייה שעבורם היא הכרחית וטבעית- קוראים לזה :דרך חיים.

    שרה זלוף
    מרכז א.מ.ת
    יעוץ אישי וזוגי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה! ההרשמה שלך נקלטה

ברגע זה הרובוטים האוטומטיים שלנו שולחים אליך מייל אישור עם הרבה מידע חשוב על כל התוכן המשמעותי שניתן להפיק מהאתר שלי. 
חשוב לוודא שקיבלת את המייל הזה, לעיתים הודעות תקינות נכנסות בטעות לתיקיית הספאם או הקידומים, אז כדאי לבדוק אם זה לא הגיע לשם בטעות, ואם כן, למשוך את המייל לתיקייה הראשית בתוכנת הדואר שלך כדי שלהבא ההודעות יגיעו לשם.
איזה כיף שאתם כאן!

יש לי מתנה מדהימה עבורכם!

מיטב התכנים שלי זמינים לכם ללא עלות!

הם מחכים לכם כאן בלחיצת כפתור

רגע לפני שאתם עוזבים!

אני מזמין אתכם לקבל ממני את מיטב התכנים שלי ללא עלות!
הם זמינים לכם כאן בלחיצת כפתור

השאלה שלך נשלחה!