שלום חברים,
לפני מספר שבועות נתקלתי בכתבה בעיתון דה-מרקר שבה רואיין ווארן באפט בנוגע לעתיד. למי שאינו מכיר, באפט נחשב למשקיע הפרטי הגדול בעולם ומדורג כשלישי ברשימת האנשים העשירים ביותר בעולם.
באפט התייחס למציאות הכלכלית הנוכחית ולמצב הכלכלי השורר בעולם ושידר אופטימיות בנוגע לעתיד לבוא. בחרתי להביא בפניכם כמה משפטים מייצגים שניתן ללמוד מהם הרבה בעיני:
"אל תיתנו למציאות להפחיד אתכם.
בכל חיי ראיתי פוליטיקאים ובעלי דיעה זועקים על הקשיים המשתקים,
אבל האזרחים חיים כיום פי שישה טוב יותר מאשר ביום בו נולדתי.
רואי השחורות שוכחים את הדבר החשוב ביותר:
הפוטנציאל האנושי רחוק מלהגמר. הימים הטובים עדיין לפנינו."
בדברים של באפט יש כמה נקודות חשובות שאני חושב שכדאי לשים לב אליהן. קודם כל לגבי המציאות הנוכחית.
אנשים רבים עושים טעות משמעותית ביותר שהמחיר עליה הוא שהם חיים את חייהם ללא סיפוק ומתוך התפשרות. הטעות היא שהם נותנים למציאות לבלבל אותם.
הם כל כך שבויים במציאות הנוכחית ובתוצאות הנוכחיות שלהם עד כדי כך שכל מה שהם מסוגלים לחשוב עליו ולהתמקד בו הוא רק המציאות הנוכחית. ובגלל שאנו תמיד נקבל את התוצאות שאנו מתמקדים בהן, אנשים אלו ימשיכו לקבל את אותן התוצאות, למרות שהם אינם מרוצים מהתוצאות הללו!
מי שרוצה להשיג תוצאות אחרות, חייב קודם כל לסגל לעצמו הרגל ולשים את המציאות הנוכחית בצד, ולעיתים אפילו להתעלם ממנה באופן מוחלט. אין שום קשר בין התוצאות הנוכחיות שלכם, ולעתיד שלכם.
התוצאות הנוכחיות שלכם הן בסה"כ ביטוי של המחשבות והפעולות שלכם עד לאותו רגע. ובכל רגע אתם יכולים לשנות שוב את המחשבות והפעולות שלכם וליצור לעצמכם תוצאות חדשות.
כל האנשים שהגיעו ומגיעים להשגים משמעותיים בחייהם, נוהגים כך. הם שמים את המציאות בצד. אם זה לא היה כך, כנראה שעד היום לא היתה לנו תאורת נורות והיינו ממשיכים לקיים את חיינו לאור נרות ועששיות. אדיסון לא נתן למציאות לבלבל אותו. הוא לא נכנע למציאות סביבו שהיתה מורכבת מתאורת נרות ועששיות. הוא שם אותה בצד והפליג בדמיונו למחוזות אחרים, של דרכים אחרות ויעילות יותר להאיר את העולם.
ברוח יום העצמאות הבא עלינו לטובה, היזכרו בחוזה המדינה – הרצל. הרצל הוא דוגמה מובהקת לאדם שלא נתן למציאות לבלבל אותו. הוא כתב את ספרו "מדינת היהודים" 50 שנה לפני שזו הוקמה בפועל. כאשר הוא כתב את הספר, המציאות הנוכחית אז היתה רחוקה מאד מכזו שאיפשרה את הקמתה של מדינה יהודית. ובכל זאת – הרצל לא נתן למציאות לבלבל אותו.
הנקודה השנייה שראוייה לתשומת לב בדברים של באפט היא אותם רואי שחורות שזועקים על הקשיים המשתקים. אותם אנשים שנמצאים בסביבה שלנו אשר מקטרים ומתלוננים.
היזהרו ושימרו נפשותיכם מאותם אנשים. אין דבר מסוכן יותר מסביבה רעילה של אנשים ורעיונות שאינם מקדמים. אין זה ויכוח על מי צודק או לא צודק, מה נכון או לא נכון. השאלה החשובה לשאול את עצמכם היא – מי הם האנשים שנמצאים סביבי ומה הם גורמים לי לחשוב ולהרגיש? אילו פעולות הם מעודדים אותי לעשות ואיזה תוצאות הם עצמם משיגים.
אם תגלו שהתוצאות של האנשים בסביבה שלכם הן אינן תוצאות הרצויות עבורכם, הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא להחליף סביבה!
אל תרתמו למחשבות ולרעיונות של אותם מקטרים ומתלוננים. אין שום דבר מקדם ברעיונות שלהם. חפשו את סביבתם של אנשים חיוביים, בעלי אנרגיות גבוהות, בעלי שאיפות גבוהות וכאלו שעושים פעולות כדי להשיג את התוצאות הרצויות בחייהם.
והנקודה השלישית היא שהפוטנציאל האנושי רחוק מלהיגמר.
האמת היא שאף אחד עדיין לא הצליח למדוד את הפוטנציאל האנושי. מה שאנו יודעים לומר עליו הוא כי הוא עצום ורב יותר מכל מה שאנו יכולים בכלל לתפוס. בכל רגע ורגע אנשים בכל רחבי העולם ממציאים המצאות חדשות, יוצרים דברים חדשים ומביאים ערך חדש לעצמם ולעולם כולו. והחדשות הטובות הן שזה לא עומד להיגמר.
גם כאשר לפעמים המציאות פחות נעימה, עדיין אפשר ליצור כאן משהו חדש. בכל משבר ישנה גם הזדמנות. השאלה היא מה אנו מחפשים לראות.
חפשו את ההזדמנויות חפשו כיצד להביא עוד ערך לעצמכם ולעולם, חפשו כיצד להביא עוד יותר לידי ביטוי את הפוטנציאל שטמון בכם. ישנה עוצמה אדירה בכל אחד מאיתנו שרק ממתינה לצאת החוצה ולהתפרץ – אל תהיו אלו שעוצרים אותה, שחררו אותה לחופשי, הביאו את עצמכם לידי ביטוי. אל תתפשרו!
אני מאחל לכם שתוציאו את הפוטנציאל שלכם לחופשי, תנו לו את העצמאות שהוא מחכה לה!
חג עצמאות שמח!
שלכם,
ערן
נ.ב. – אתם כמובן מוזמנים להגיב כאן…

8 תגובות

  1. היי ערן,

    כמה נכון. כמה במקום.

    ברשותך, "אגנוב" לך את הפוסט אערוך בו שינויים/התאמות ואשלח אותו ללקוחותי היקרות – מטופלות הפוריות, אשר כל כך נאבקות במציאות ובהשפעת תוצאות עבר (תוצאות שליליות) על חיוניותן, שמחת החיים שלהן ורווחתן הנפשית. על יכולתן להאמין שתוצאה אחרת טובה הרבה יותר אפשרית – שהן תהיינה אמהות ללא ספק.

    אני מאמינה כי קריאת הדברים הללו תיתן להן הרבה אור בעיניים.

    מקווה שזה בסדר איתך (בעצם אני בטוחה שבהיותך האיש הנדיב שאתה זה ישמח אותך – השימוש שאני עומדת לעשות בפוסט שלך).

    חג שמח,

    רינה שינברג- מנכ"לית

    Shine Your Life

    פסיכולוגית ומאמנת מנטאלית להצלחה

  2. לפעמים באמת המצב הכלכלי לא נראה טוב, אבל עכשיו כשאתה אומר שבאפט אופטימי אפשר להרגע..
    מה שבטוח שאותי לא יפטרו, כי אי אפשר לפטר מישהו שכבר בחופש
    🙂

    אהבתי את הדוגמה שהבאת עם הרצל. באמת מתאים לחג העצמאות הבא עלינו לטובה

  3. פוסט מעולה,וורן ואפט הוא מצליחן,עולמי,מיארדר בעל 35 מיליארד דולרים שאת רובם הוא עשה בהשקעות בבורסה.האיש
    בן 76 בעל רוח צעירה ומא חוכמת חיים. מומלץ לקרוא את
    ספריו וציטוטיו כי יש הרבה מה ללמוד מהם.

    למשל הספר "כה אמר וורן באפט" . " הוא ספר על המשקיע והגורו של עולם העסקים. הספר מתאר את הפילוסופיה של באפט, החל מהשקעותיו האחרונות ועד הטכניקות והסודות המיוחדות שבהם השתמש.

  4. מסר מדהים וכל כך פשוט שאנו לא חושבים על זה. טוב, בשביל זה יש לנו את ערן עם הטיפים הגדולים שמעביר לנו.

  5. איך, כדי להקיף את עצמי באנשים שאכן מקדמים אותי, אדע להימנע מ-yes-men ?
    כאלה שיגידו שהרעיון שלי מוצלח וטוב וכדאי לי לרוץ איתו ושהם יתמכו בי, אבל בפועל הם רק רוצים לרצות אותי ?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה! ההרשמה שלך נקלטה

ברגע זה הרובוטים האוטומטיים שלנו שולחים אליך מייל אישור עם הרבה מידע חשוב על כל התוכן המשמעותי שניתן להפיק מהאתר שלי. 
חשוב לוודא שקיבלת את המייל הזה, לעיתים הודעות תקינות נכנסות בטעות לתיקיית הספאם או הקידומים, אז כדאי לבדוק אם זה לא הגיע לשם בטעות, ואם כן, למשוך את המייל לתיקייה הראשית בתוכנת הדואר שלך כדי שלהבא ההודעות יגיעו לשם.
איזה כיף שאתם כאן!

יש לי מתנה מדהימה עבורכם!

מיטב התכנים שלי זמינים לכם ללא עלות!

הם מחכים לכם כאן בלחיצת כפתור

רגע לפני שאתם עוזבים!

אני מזמין אתכם לקבל ממני את מיטב התכנים שלי ללא עלות!
הם זמינים לכם כאן בלחיצת כפתור

השאלה שלך נשלחה!