שלום חברים,
הפעם אני רוצה לשתף אתכם בכמה נתונים מדהימים שנחשפתי אליהם במהלך הכנס בו השתתפתי לפני כחודש. אלו הם נתונים שבעיני חושפים ומסבירים מדוע כל כך הרבה אנשים אינם מרוצים מן התוצאות שהם משיגים בחייהם, ומדוע הם גם לא חווים שום שינוי בתוצאות הללו במהלך החיים שלהם.
נערך בארה"ב מחקר שבו נשאלה שאלה מאוד מעניינת: "מה הן חמש הדרכים הטובות ביותר להשיג רווחה כלכלית?"
ולתוצאות:
42% ענו שהדרך הכי טובה היא למלא לוטו כל שבוע. כלומר, חלק ניכר מן האנשים חושב ומאמין שהדרך הטובה ביותר ליצור לעצמם חיים של רווחה כלכלית היא להסתמך על מזל! כלומר, הם אינם מאמינים שיש להם איזו שהיא יכולת או אפשרות אמיתית להשפיע על התוצאות בחיים שלהם, ומוכנים להסתפק בחיי בינוניות.
ואם חשבתם שזו תוצאה מעניינת, הנה התוצאה המעניינת עוד יותר. איזה תשובות לדעתכם לא נכללו בכלל בין התשובות של המשתתפים בסקר?
אלו הן התשובות שלא היו שם כלל:
  • לקרוא ספרים
  • לרכוש חינוך והשכלה
  • ללמוד מהמומחים בתחומם
  • לקבל הדרכה בנושא של כסף
  • ללמוד דרכים חדשות להרוויח כסף
גי'ם רוהן אמר על כך: "לאנשים עניים יש טלויזיות גדולות, ולעשירים יש ספריות גדולות". ואני חושב שהאמירה הזו ממצה את העניין.
אם תחשבו על זה, במאה השנים האחרונות, כל המחסומים שעמדו בפני אנשים כדי לרכוש חינוך, ידע או השכלה, כל המחסומים האלו הוסרו. אבל הסטטיסטיקה במאה השנים האחרונות לא כל כך השתנתה. עדיין רק 1% מהאנשים מחזיקים ברוב העושר שקיים בעולם.
ומה זה אומר לנו? אי אפשר לשנות אנשים, אנשים צריכים לרצות להשתנות. כשהם רוצים להשתנות, הם מתחילים לפעול ולחשוב אחרת. ובמקום להתחיל למלא לוטו כל שבוע ולסמוך על מזל, הם יתחילו, לנקוט בפעולות ולקחת את ה"מזל" לידיים שלהם. בשביל זה הם ילכו ללמוד, לרכוש השכלה וחינוך, ללמוד מהאנשים הטובים ביותר בתחום שלהם, לקבל הדרכה בנושא הכסף. הם ישקיעו בעצמם והם יפתחו את עצמם מבחינה אישית.
אגב, כשאני מדבר על השכלה וחינוך, אני לא בהרכח מתכוון ללימודים בבית הספר או באוניברסיטה. זה לא שאני לא חושב שהלימודים הללו חשובים, אבל אף פעם לא לימדו אותי בביה"ס או באוניברסיטה איך ליצור כסף או כיצד אדם יכול לממש יותר מהפוטנציאל שלו.
והנה עוד כמה נתונים מעניינים מסקר נוסף: בדקו מה יקרה עם מאה אנשים החל מתחילת חייהם ועד שיצאו לפנסיה. בדקו מה יהיה מצבם מבחינה כלכלית. והנה התוצאות לפניכם:
  • 1% מהאנשים האלה ירוויחו ממש טוב, יהיה להם המון כסף.
  • 4% ירוויחו ויחיו טוב מאד.
  • 15% ישתכרו טוב ויחיו בנוחות, לא יהיו להם דאגות מבחינה כלכלית.
  • 60% יאבקו כל חייהם בעניין הכלכלי או שיהיו נתמכי סעד.
  • 20% יהיו מרוששים כל החיים.
למה זה חשוב בעצם? לדעתי זה חשוב כי השאלה היא בעצם איפה אתם רוצים להיות. אני מניח שאתם רוצים להיות בחמישה האחוז העליונים או אפילו בעשרים אחוז העליונים ולא בשמונים אחוז התחתונים. וזה קשור לסקר הראשון שהצגתי לכם כאן: למלא לוטו לא יביא לכם רווחה כלכלית.
מי שרוצה להרוויח טוב ולחיות טוב צריך להשקיע בעצמו, בהשכלה, בידע שלו. אני פרסמתי כאן בפוסט לפני מספר שבועות שאני מחלק בחינם את הספר האלקטרוני שלי "הסוד לחיי שפע ועושר". אם טרם הורדתם אותו, אני ממליץ שתעשו זאת עכשיו וכבר תוכלו להרחיב את ההשכלה שלכם בנוגע לכסף, בנוגע לעצמכם, לאיך אתם חיים ופועלים.
והנה עוד כמה נתונים מרתקים בעיני, בדקו נתוני רייטינג של תוכניות וערוצי טלויזיה שונים, והנה מה שמצאו:
  • כ-20 עד 70 מליון איש צופים בתוכנית "אמריקן איידול" (כמו "כוכב נולד" אצלנו)
  • כ-30 מליון איש צופים בערוצי פורנו
  • כ-2 מליון איש ברחבי ארה"ב מנויים למגזין בנושאי הצלחה (Success Magazine)
  • כ-10,000 איש צופים בערוץ הסמינרים
ומה אפשר ללמוד ולהבין מזה? אני חושב שזה מסביר למה רק אחוז כל כך קטן מהאנשים בעולם חיים ברווחה כלכלית. אנו יכולים להבין למה 42 אחוז מהאנשים חושבים שלמלא לוטו זו הדרך הטובה ביותר שאפשרית עבורם להשיג רווחה כלכלית. רק עשרת אלפים איש, לצורך העניין, מול עשרים, שלושים או שבעים, מליוני איש צופים בדברים אחרים. רק עשרת אלפים איש משקיעים בהתפתחות של עצמם, בללמוד, להתפתח, להבין איך הם פועלים ולהשיג את התוצאות שהם רוצים. אלה האנשים שנמצאים באחוזים העליונים. חד משמעי. כשראיתי את הנתונים בכנס שהשתתפתי בו זה די הימם אותי.
השאלה שלי אליכם אם כך היא: באילו אחוזים אתם רוצים להיות? אם אתם רוצים להיות באחוזים העליונים אתם צריכים להשקיע בעצמכם. בספרים, בסדנאות, בסמינרים, ללמוד את התחום הזה, להקשיב להרצאות בנושא, וכדומה. כי שם מתחיל ההבדל בין האנשים.
ובהזדמנות הזאת אני רוצה להוקיר כל אחת ואחד מכם שקוראים את הדברים הללו, כי אני מאמין שמי שנמצא כאן עכשיו, הוא בדיוק מסוג האנשים שמשקיעים בחינוך, ברכישת ידע, בהשכלה ובהתפתחות שלהם. זה מה שאתם עושים עכשיו. הרבה אנשים אחרים מסתובבים עכשיו באתרים חסרי כל ערך או שסתם יושבים ובוהים בטלויזיה, אתם לא עושים את זה, אתם משקיעים בעצמכם. וזה בכלל לא מובן מאליו. אתם במיעוט, אבל במיעוט שיצליח בגדול!
שלכם
ערן

15 תגובות

  1. היי ערן בוקר טוב,
    כמו בכל נושא , תמיד, יש למטבע שני צדדים. דבר אחד אני מסכימה איתך ללא עורערין וזה הנחיצות בפיתוח המודעות. כשאני מסתכלת על הנתונים , והם מחרידים, אני רוצה לרדת לשורש הבעיה ולהבין למה ?
    אני רוצה למצוא את הדרך לאתגר את האחוזים הגבוהים ולהביאם לידי מודעות.
    התשובה הראשונה שעולה בדעתי זה הפערים בין ההיתפתחות הטנולוגית המטאורית במאה האחרונה, לבין ההיסתגלות המחשבתית לשינויים והפרדה מדפוסים ישנים.
    אחד הדברים שאסור לנו לשכוח זה שכולנו קשורים אנרגטית אחד לשני, ואם תהיה מסה קריטית של אנשים בדיכאון,
    ההצלחה הפיננסית של העשירון העליון לא תושיע אותו מהאסונות שהאנרגיה השלילית והדכאונית תביא עליהם.
    כיום הטלויזה והמחשב משמשים יותר מכל לבריחה מהמציאות. בו בזמן שזה הכלי הכי יעיל להגיע , ללמד , ולפתח את ההמון.
    הדגש צריך לדעתי להיות בכיוון הזה, המידע צריך ליצור תקוה , להיות אטרקטיבי, וסוחף, אף אחד לא נשאר מאחור , כולם יכולים.
    כולם צריכים כסף, נקודה. וכולם יודעים שכסף לא יעשה אותם מאושרים. ראינו לפני שנה, איך אותו האחוז שרגיל
    לרווחים של מיליוני דולרים בשנה, נפל, הם אומללים למרות שעל פי הסטנדרטים של מרביתינו הם עדיין עשירים מאוד. כך שגם הם עם כל האוצרות שלהם לא תורמים לאיזון האנרגטי שלו אנו זקוקים כל-כך.
    המשך יום נפלא, להתראות ביום שלישי,
    היתה לך הזדמנות לקרוא את החומר ?

  2. שלום לך ערן
    כחבר ומפיץ בשיווק רשתי נהניתי מהמאמר וגם פרסמתי אותו בצ'ט של הקבוצה שלנו התגובות היו ממש נלהבות
    אז אני מכיר טובה ומחזיר לך משוב
    יישר כח !!!
    אלחנן

  3. הדרך המתאימה ביותר להגיע לעושר זה ראשית לקרוא וליישם את הספר "מדע ההתעשרות",שניתן להורידו בחינם באינטרנטקרוא ולראות את הספר והסרט הסוד.
    ואת הספר "הקוד שלי של בני רוקח מאתר הסוד, ללמוד וליישם את החוקים והעקרונות שישנם בספר הזה. בחומרים האלה שציינתי ישם הסברים והדרכות מאלפות על חוקי היקום, חוק המשיכה, וכל מש שצריך לעשות על מנת להגיע לעושר חומרי ועושר רוחני,
    ששניהם קשורים זה בזה.
    רוב האנשים שהשתתפו במשאל שציינת קרוב לודאי שאינם עשרים. הם מסתמכים במזל בלוטו ובהגרלת הפייס, ובגורמים חיצונים שישנו ויטיבו את מצבם בחיים, ואינם נוקטים בשום פעולה על מנת לצאת מאזורי הנוחות שלהם, ולפעול בכיוון להשגת הייעדים שלהם.
    ממצאי הסטטיסקה מראים על כך, שיש צורך להפיץ בציבור בצורה נמרצת את העקרונות והקורסים שאתה מלמד. לציבור אין מספיק מודעות למה שאינם יודעים בעניין הזה, לא למדו אותם על כך בשום בית ספר או מסגרת חינוך קונבנציונלית.

  4. ערן שלום,
    כמו שנכתב מעלה, מה שאתה כותב מעורר לעשיה וגם מעורר סקרנות לגבי הסקר. התוכל לתת הפניה למקור החומר, לאתר בו הסקר הזה מופיע, או כדומה?
    מגאזין ההצלחה הוא סוג של מגאזינים או מותג מסוים? איך אפשר להשוות קריאת מגאזין לצפיה בטלויזיה, יתכן כי מדובר באותם אנשים? מה היו שאר התשובות על איך להשיג רווחה כלכלית? מי היו הנדגמים? כל האוכולוסיה, או רק סטודנטים, או אחר?
    תודה,

  5. שלום ערן
    אכן לא פעם ראשונה אני ניתקלת במדריכים כאלה ואחרים המציגים את הסקר הזה ונכון שהוא משקף את אשר קורה בארץ ובעולם אבל. לצערינו לא כולם יכולים להכיל את כל סוגי ההתפתחות מסיבות שונות כידוע לך כל הקורסים והסדנאות להעצמה והתפתחות ממוקמות לרוב במרכז הארץ לפריפריות בקושי זה מגיע מה גם שהעלויות לא מבוטלת בתחום ולרוב אנשי הפריפריה גם משתכרים פחות מאשר במרכז לכן לא פלא שלפחות בארץ אילו התצאות והנתונים אבל לטא לאט כן יש מודעות בכלל לשינוי אורך חיים כולל שינוי נושא התפתחות בתחום הפיננסי והדרכים להשגתו.
    ישר כוח והמשך בדרכך זה מענין ומאתגר ללמוד
    כמו שתמיד אני אומרת גם ללקוחותי
    מכל מלמדי השכלתי…..
    לקרת השנה החדשה המשך והצלח
    תודה על הידע והעשרה

  6. אהבתי את תגובתה של אילנה שקראה לאחריות חברתית, התפקיד של החכמולוגים הוא לא רק להשיג מיליונים לעצמם (ובדרך כמובן להתפתח) אלא להעלות עימם את כל מי שאפשר, לאו דווקא להשכיל כמוהם אלא לדאוג להם, אפילו בצדקה, כי אם נטבע – נטבע ביחד ,שחיקת מעמד הביניים תביא לאסונות, לפיכך השאלה היא לא רק באיזה עשירון אתה רוצה להיות, אלא איזה מעשר אתה נותן לזולת ולחברה.

  7. תודה לכל התגובות ולכל המגיבים!

    מי ששאל לגבי מאגזין ההצלחה שהזכרתי – תוכלו למצוא אותו באתר: https://www.successmagazine.com

    לגבי הנתונים, כפי שכתבתי – נחשפתי אליהם במהלך ההרצאות בכנס. חלקם נלקחו מתוך נתוני הלשכה לסטטיסטיקה בארה"ב.

    תמי – אני לא ממש מסכים עם דעתך. אני רואה אנשים המגיעים לתוכניות שלנו מכל רחבי הארץ – אילת, קריית שמונה, רמת הגולן, ערד, מטולה, נהריה וכו' וכן ממקומות שונים בעולם (כבר היו לנו משתתפים מסינגפור, ארה"ב, צרפת ועוד!).

    אני לא חושב שזה קשור לרמת הכנסה, למיקום גיאוגרפי או כל גורם "חיצוני" אחר. זה תלוי אך ורק באדם ובמה הוא מוכן לעשות עבור עצמו, ועבור השינוי שהוא רוצה לעשות בחייו!

    אם אדם להוט לעשות שינוי ולהשיג תוצאות אחרות, הוא ימצא את הדרך לעשות זאת.
    ערן

  8. שלום ערן,

    אני בהחלט שמחה על ההזדמנות להגיב על האחוזים שציינת, ואני בוחרת לראות את חיי השפע ורווחה כלכלית כבחירה שכל אדם נוקט בה.
    ישנם אנשים אשר דוגלים במשפט "איזה הוא העשיר השמח בחלקו" דהיינו-הם כלל לא עשירים בכסף ובוחרים לחיות את חייהם בצניעות ובאמונה שכפי הנראה עשירים בכסף הם לא יהיו וזהו גורלם, אך הם לפחות עשירים במשפחה וחברים ובהמון אהבה.
    חיי שפע ועושר מתבססים ראשית באמונה חזקה ביכולת ליצור חיי שפע מבלי להסתמך על הגורל שלכאורה דן חלק ניכר מהאנשים לחיי עוני ודלות….ולכן אני בהחלט טוענת שחיי עוני וחיי עושר הם מקורם בנבואה שמגשימה את עצמה, .

    ועל מנת ללמוד לחיות חיי שפע, אנשים צריכים ללמוד ראשית כל על עצמם ועל האמונות שיוצרות את המציאות שהן חיים בה. כאשר אדם מאמין כי מגיע לו חיי שפע-שם הוא יהיה ואמונתו הפנימית תוביל אותו לאנשים בעלי אותה אמונה (דומה מושך דומה) וכאשר אדם מאמין כי העולם אכזר והעולם רשע ורק לרשעים יש הרבה כסף כי הם סוג של "רמאים" כך העולם שלו יהיה סביב אנשים שמאמינים באותו הדבר וכך העולם שלו יתנהג בהתאם.

    ישנו משפט מהסרט "קזבלן" מאוד מעניין שמדגיש את יצירת המציאות ואת הדומה מושך דומה והנה הציטוט :"כסף הולך עם כסף כמו דראק עם דראק"

    שבוע נפלא עם שפע של הצלחה

    אפרת

  9. העולם המערבי הוא מצחיק. אנשים שאין להם כסף חושבים שכסף יביא להם אושר, ואנשים שיש להם כסף בכמות שלכל צורך אפשר לומר שהיא בלתי מוגבלת – כבר מבינים שזה רחוק מלהיות נכון.
    כל המחקרים על אושר מראים, שכסף מעבר למה שנדרש לצרכי חיים בסיסיים ולתחושת ביטחון כלכלי אינו תורם לאושר, אבל האשלייה שכן מוכרת טוב בתרבות המערבית, ומשרתת את האינטרסים הכלכליים של יוצריה.
    לדעתי יש דגש גדול מידי גם בתוכניות האימון להתפתחות אישית על נושא הכסף, ואיך להשיג עוד ועוד ממנו.
    אנחנו כל כך חשופים לגירויי צריכה, וכל יום נוצרים עוד ועוד מוצרים וטכנולוגיות שאין לנו באמת צורך בהם (וחלקם רק מעמיקים את השעבוד שלנו לטכנולוגיות ובמקום להפחית את לחץ הזמן שלנו הוא רק הולך וגדל – כמו למשל תרבות הדואר האלקטרוני), והדחיפה לצריכתם מחייבת אותנו להשקיע את מרצנו בהשגת אמצעים לרכישתם. יש פתגם שאומר – אנו מכלים את בריאותנו בניסיון להשיג עוד ועוד כסף, ואחר כך מכלים את כספנו בניסיון להחזיר את בריאותנו שאבדה בתהליך.
    התפתחות אישית זה הרבה מעבר לכסף, וכך גם שפע.

  10. מעונין לפתוח דוכן של ספרות: להיתפתחות אישית.ושיוק רשת.
    בסדנאות שאתה מעביר מה דעתך על כך

    תודה מראש

  11. שלום ערן,,

    שאלת המיליון באמת אין יום שאני מתעוררת בבוקר ולא שואלת את עצמי , מה יכול לגרום לי להיות מאושרת עוד מיליון בבנק או לעשות את הדברים שאני חולמת להגשים, כאני מתייחסת איך לעשות כסף והרבה , אז כן כמו רב בני האדם אני שואפת להיות עשירה ובריאה, ומקווה שיש לך פתרון שייתן לי את שניהם………

    תודה יעל

  12. תודה על כל התגובות.

    נקודה אחת שחשוב לי להבהיר כאן – אני לא טוען שכסף הוא המטרה בחיים, אבל הוא דבר מאד חשוב בחיים. אם תבדקו אני מבטיח שתגלו שכל מי שאומר ש"כסף הוא לא כזה חשוב" הוא אדם שפשוט אין לו כסף!

    המטרה של כסף בחיים שלנו היא להעניק לנו חופש וחיים נוחים. כל אחד כמובן עושה בו שימוש אחר, ולמטרות אחרות. התפיסה שלי היא שכסף נועד לאפשר לנו לחיות כפי שאנו רוצים. ברור שישנן תפיסות לאנשים על כסף ועל אנשים שיש להם כסף – כמו "כסף מושחת" וכו'…

    אני מכיר מספיק אנשים שיש להם לא מעט כסף והם כולם – אנשים נפלאים…

    יעל – אני חושב שהשאלה החשובה במקרה שלך היא: מה אני רוצה לעשות? ואיך אני עושה את מה שאני אוהבת. אם תעשי את זה, גם הכסף יגיע. אין סתירה בין לעשות את מה שאת אוהבת וגם להיות מתוגמלת בכסף על כך.

    סופ"ש מצויין לכולם
    ערן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה! ההרשמה שלך נקלטה

ברגע זה הרובוטים האוטומטיים שלנו שולחים אליך מייל אישור עם הרבה מידע חשוב על כל התוכן המשמעותי שניתן להפיק מהאתר שלי. 
חשוב לוודא שקיבלת את המייל הזה, לעיתים הודעות תקינות נכנסות בטעות לתיקיית הספאם או הקידומים, אז כדאי לבדוק אם זה לא הגיע לשם בטעות, ואם כן, למשוך את המייל לתיקייה הראשית בתוכנת הדואר שלך כדי שלהבא ההודעות יגיעו לשם.
איזה כיף שאתם כאן!

יש לי מתנה מדהימה עבורכם!

מיטב התכנים שלי זמינים לכם ללא עלות!

הם מחכים לכם כאן בלחיצת כפתור

רגע לפני שאתם עוזבים!

אני מזמין אתכם לקבל ממני את מיטב התכנים שלי ללא עלות!
הם זמינים לכם כאן בלחיצת כפתור

השאלה שלך נשלחה!