שלום חברים,
 
אנו נמצאים בעיצומו של שבוע הספר, שזה עבורי אחד ה"חגים" שאני יותר אוהב. עוד כילד זכורה לי ההתרגשות של ההליכה לירידי הספרים, השפע הגדול של הספרים מסביב וכמובן הספרים החדשים שקיבלתי. 🙂
 
כילד אהבתי מאוד לקרוא, היה לי מסלול הליכה קבוע מבית הספר – לספריה והביתה (מן הסתם במונחים של היום היו מגדירים אותי כ"חנון" :-)), בזמן ההליכה מהספריה הביתה כבר הייתי קורא את הספר החדש.
 
אבל ככל שהתבגרתי, קראתי פחות ופחות, אתם יודעים החיים "קורים" לנו, ואז יש לנו פחות זמן לקרוא, ופחות זמן לעשות דברים אחרים שאנו אוהבים. במהלך שנות עבודתי באינטל, הזמן היחידי שבו הייתי קורא היה בזמן הטיסות לחו"ל. והספרים שהייתי קורא היו בדרך כלל "ספרי טיסה", מותחנים כאלו ואחרים שנועדו להעביר את זמן הטיסה.
 
אבל מאז, הרגלי הקריאה שלי השתנו מאוד. ואגב – גם סוג הספרים שאני קורא השתנה מאוד. אני עדיין נהנה לקרוא מותחנים כאלו ואחרים מדי פעם, אבל מרבית הספרים החדשים שאני קונה, ואלו שנמצאים על השידה ליד המיטה שלי הם ספרים מסוג אחר. אלו הם ספרים שכאשר אני קורא אותם, אני מרגיש שאני גדל ומתפתח.
 
מאז שהתחלתי, לפני מספר שנים, לחזור לקריאה באופן סדיר, ולקרוא את סוג הספרים הללו, חל שינוי עצום בדפוסי החשיבה שלי, בהרגשה הכללית שלי, ובתוצאות שלי. זה לא מקרי. זה הכוח העצום של הספרים. ספרים משנים את האמונות שלנו.
 
ישנו משפט של ג'ים רוהן שאני מאוד אוהב, שאומר: "לאנשים עשירים יש ספריות גדולות, וטלויזיות קטנות. ולעניים יש טלויזיות גדולות, וספריות קטנות."
 
אני מאוד מאמין במשפט הזה – ראיתי אותו קורה שוב ושוב, בחיים שלי ובחיים של אנשים שליוויתי לאורך השנים. אלו הם כמובן לא הספרים עצמם שעושים את השינוי, אלו הם האנשים שקוראים אותם ופועלים על פי הרעיונות שמתגלים לפניהם בתוך הספר. זה מה שעושה את ההבדל בתוצאות.
 
לפני מספר שבועות האזנתי להרצאה מוקלטת, בה סיפר המרצה על מפגש שהיה לו עם דונאלד טראמפ. ובאותו המפגש, טראמפ שאל אותו שאלה אחת: "אילו 3 ספרים אתה קורא כרגע?"
 
אפשר ללמוד המון מהשאלה הזו על טראמפ, הנה כמה נקודות מעניינות למחשבה:
  • טראמפ עצמו הוא למדן בלתי נלאה, הוא מאמין שאפשר ללמוד מכל אחד ורוצה לדעת מה אחרים קוראים, אולי יש ספר חשוב שהוא פיספס!
  • הוא מאמין שמי שנמצא בסביבה שלו הוא אדם מצליח (אחרת לא היה נמצא באותה סביבה), וברור לו שאדם מצליח הוא כזה שקורא ספרים.
  • הוא יודע שאדם מצליח קורא הרבה ומוקף בספרים, ולכן הוא מייד הניח שהוא קורא יותר מספר אחד.
  • הוא מבין שאפשר ללמוד הרבה על האדם שמולך מתוך רשימת הספרים שהוא קורא.
מעניין – לא?
 
הרבה פעמים אני נשאל מה הם הספרים שהכי השפיעו עלי. זו שאלה מאוד קשה עבורי, כי ישנם עשרות ספרים שהשפיעו עלי, לפעמים אפילו רק במשפט אחד שקראתי בהם. אבל לכבוד שבוע הספר, ניסיתי לתמצת 3 ספרים שאני זוכר לטובה ומוקיר אותם בתהליכים שאני עברתי.
 
"חשוב והתעשר" – נפוליון היל
 
כל מי שכבר קצת מכיר אותי, מן הסתם לא מופתע מן הבחירה הזו. ל"חשוב והתעשר" התוודעתי באמת לאחר המפגש שלי עם בוב פרוקטור. האמת היא שקראתי אותו כשנה לפני כן, נהניתי ממנו, אבל לא באמת הבנתי מה אני מחזיק בידיים שלי. שנה לאחר מכן, במהלך תהליכי ההכשרה שעברתי אצל בוב פרוקטור, נחשפתי לעוצמה האדירה שיש בספר הזה.
 
הספר הזה למעשה מכיל בתוכו את התמצית כולה, של כל תורת ההשגיות בעולם ופילוסופיית ההצלחה של האנשים המצליחים והעשירים ביותר בעולם. אל תתבלבלו – זה ממש לא ספר על כסף!
 
עד כה קראתי את הספר הזה כבר כ-10 פעמים, ובכל קריאה חוזרת אני מגלה בו חכמה חדשה שלא ראיתי קודם לכן.
 
"כוחו של התת-מודע" – ג'וזף מרפי
 
חשוב והתעשר פתח בפני את ההבנה העצומה של הכוח הטמון במחשבה ובתת המודע שלנו. ג'וזף מרפי העמיק את ההבנה הזו שלי, וחשוב מכך את הפרקטיקה השימושית של האופן שבו ניתם לרתום את כוחו העצום של תת המודע לשירותנו.
 
פעמים רבות אני ממליץ לאנשים שמתמודדים עם מחלה קשה לקרוא את הספר הזה, כי הוא מכיל תרגילים רבים ועוצמתיים המסייעים להחלמה. אבל לא רק להם. לכל אחד שרוצה להעמיק את ההבנה שלו ואת היכולת שלו להשפיע על התוצאות שלו, דרך שימוש בתת המודע שלו.
 
"כן או לא – המדריך לקבלת החלטות טובות יותר" – ספנסר ג'ונסון
 
זה ספר שאפילו אני הפתעתי את עצמי כשהחלטתי לשים אותו בשלישייה הראשונה. ספר דק יחסית שמכיל סיפור מעשייה חביב. זה בדיוק מסוג הספרים, שרעיון אחד מתוך הספר עושה את כל ההבדל. הסיבה שבחרתי בספר הזה כאן, היא כי הוא השפיע עלי רבות בתהליך ההחלטה שלי לעזוב את עבודתי ה"בטוחה" באינטל, ולצאת לדרך עצמאית, ולהקים עסקים משל עצמי.
 
הרעיון שכל כך תפס אותי בספר היה, שלמעשה, אף פעם לא נוכל לדעת מראש האם החלטה כזו או אחרת תהיה אכן החלטה טובה. תמיד נוכל לדעת רק בדיעבד. אבל בכל רגע ורגע אנו יכולים לדעת האם ההחלטה של להשאר היכן שאנחנו היא החלטה טובה או לא. אם אני מרגיש טוב להשאר היכן שאני – זו החלטה טובה. אם לא – אז כדאי לשנות.
 
זה נכון שגם אם נשנה, אין לנו בטחון שהשינוי הספציפי אכן יביא לנו את התוצאה הרצוייה – אבל, גם אז נוכל שוב לשנות. כלומר, תמיד נוכל לשנות עד שנגיע למקום שהוא טוב עבורנו.
 
ספר פשוט, עם רעיון לכאורה פשוט. אבל עלי הוא השפיע בצורה דרמטית, כשגרם לי להבין שהמקום בו הייתי כבר לא היה טוב עבורי, ושהגיע הזמן שלי להחליט ולזוז לכיוון חדש.
 
אני אשמח לשמוע על הספרים שאתם אהבתם (אני בטוח שאתם מכירים ספרים חשובים שאני עדיין לא קראתי!) – מוזמנים לפרסם כאן בתגובות!
 
קריאה מהנה!
 
שלכם,
ערן
 

23 תגובות

  1. אחד הספרים שנהניתי מאוד לקרוא הוא "לא רציונלי, לא במקרה" של דן אריאלי וגם הוא מדבר על קבלת החלטות אצל אנשים שנעשות לפעמים… בצורה ממש לא רציונלית 🙂
    ממליצה בחום!

  2. כרגע אני קוראת את הספר של דיפאק צ'ופרה "כוחם של צירופי מקרים"
    מרתק ומאוד מומלץ

  3. כמה שאני אוהבת לקרוא, מאוד רוצה לקנות את לא רציונלי ולא במקרה – שמעתי שהוא ספר טוב, אולי זה הזמן באמת לעשות רשימת קניות של ספרים כולם אגב ספרי עסקים ושיווק – עולם מדהים ומרתק, וגם כמובן ספרי טיפול והתפתחות אישית – שזה התחום שלי – עולם מרתק בפני עצמו.

  4. הייי, אהבתי את הרעיון של הטופיק.

    אני מרגיש צורך לציין שידע, הוא לא כוח ,הוא כוח פוטנציאלי.

    בכל ספר אפשר למצוא רעיון מפליא, השאלה היא, האם אנו מיישמים אותו אל תוך חיינו.

    להלן הספרים שהשפיעו עליי בצורה בעלת העוצמה הרבה ביותר.

    סודות הפיתוי- יגאל שטארק, רומן ליבין וטל ליפשיץ.

    חוק המשיכה – מייקל ג' לוסייה

    הכוח הטמון במוח- – ריצ'ארד בנדלר

    משלושתם יישמתי חומר מעט, יחסית למה שהספר מציע, אם זאת, השינוי שחל בחיי לא יסולא בפז.

    ההשפעה של הספר הראשון על חיי, הוא הצלחה עם נשים, הערכה עצמית שגדלה, צבירת ניסיון עם המין הנשי, סיפוק אישי מחיי, הפיכתי לאדם תיקשורתי יותר, הפיכתי לאדם אהוב ונערץ, נהייתי אדם מאושר.

    ההשפעה של הספר השני על חיי, ראיית הטוב בחיי, הודאה עליו, חזרה תמידית עליו, חוויות חדשות ואמוציונליות.

    ההשפעה של הספר השלישי על חיי, העלמת פחדים, חיי חיים טובים יותר.

  5. אני גם קראתי את "כוחם של צירופי מקרים"/ דיפאק צ'ופרה, על צירופי מקרים שהם למעשה הזדמנויות שקורות לנו ומלמד אותנו לזהות אותם. הוא מגבה בספרו מושגים בפיסיקה קוואנטית שריתקו אותי מאוד.

    אני קוראת בתהליכים את "איש לומד לעוף"/ רונה רענן שפריר, שעוזרת לאנשים לבטא את הצד היצירתי שבהם. מומלץ בחום.

    בשביל האיזון אני קוראת רומנים או סיפורים קצרים.

  6. " כשהשינוי קורה " של ניל דונלד וולש , מחברם של ספרי "שיחות עם אלוהים"
    הוא ספר משנה חיים.
    ומיועד בעיקר למי שחווה שינויים / נפילות / טראומות במהלך חייו.
    חיי מתחלקים ללפני קריאת הספר ולאחריו !!!!!

  7. 3 ספרים שנהניתי מהם, של יעקב בורק: "האם שימפנזים חושבים על פרישה?", "רעש", ו- "מדוע טייסי קמיקזה חובשים קסדות". בנוסף גם – 'התמוטטות' – של ג'ארד דיימונד.

  8. כסיפרי מתח אני ממליצה על סידרה של 3ספרים שניקראת מילניום של הסופר סטיג לרסון אני נהנתי מאוד

  9. הנה 3 הספרים שאהבתי למרות שהיו יותר! אבל אתמקד רק ב 3 ספרים כמו שכולם פה התמקדו רק ב 3 ספרים.

    1) "היזם המתחיל"-לגלות עולם חדש של אפשרויות. ספרו של צביקה ברגמן.

    2) "להצליח בכח המחשבה"-בהתחלה לא התחברתי כל כך לספר אבל לאט לאט התחלתי להבין יותר את הספר ואת העומק שבו, ספר נורא מעניין בעיניי ועושה פלאים להבין עד כמה קל להצליח בכח המחשבה רק אם רוצים באמת בזה.ספרו של אליעד כהן.

    3) "כח בלתי מוגבל"-ספר ענק!!! יש המון טיפים מעשיים לכל נושא שיש בחיים אם זה בריאות,פרנסה,חיי חברה,וכו'.אומנם קשה ליישם את כל המידע העצום שיש שם אבל בחרתי רק באמת במה שמעניין אותי לתקופה זו בחיי.ספרו של אנתוני רובינס.

  10. ובאשר לספרים -רק אתמול קיבלתי במתנה את הספר תורת המשחקים – מבוא לחשיבה אסטרטגית בעסקים, בפוליטיקה במלחמה ובמשחקי החיים, של אבינש דיקסיט ובארי ניילבאף.
    קראתי אותו בעבר, ואפילו הוצאתי ממנו מתודולוגיה הלכה למעשה המשתמשת בתיאוריה המתמטית לקבלת החלטות בחיי היום בעסקים.
    מאתמול הספר הזה שוב ברשותי. שווה עבודה (ובכוונה השתמשתי במונח זה, כי הספר הזה אינו ניתן ליישום לאחר קריאה ראשונה ואפילו לא אחרי שניה).

  11. היי עירן

    "הספר הוא חברו הטוב ביותר של האדם.אף על פי שכעת אנוחנו נמצאים בעידן הדיגיטלי,עדיין ישנם רבים שאוהבים לקרוא בספרים כמו בימים ההם. גם אני אוהבת לקרוא ואת הספרים שהזכרת קראתי,נהניתי ולמדתי מהם רבות.
    אני ממליצה גם על הספרים,"כה אמר וורן באפט ",דברי החוכמה של וורן באפט, שיסייעו לכם להשיג עושר רב וניהול
    להישגים של וורן באפט, האיש העשיר ביותר בעולם, בתחום ההשקעות אין אח ורע. הצלחתו היא תוצאה של עבודה קשה, יושרה והיגיון בריא.
    "התשובה "מאת ג'ון אסרף ספר עיוני לאנשי עסקים, עם היבטים רוחניים. לקרוא, ללמוד ולשכפל רק אנשים שהצליחו, רק אלה יודעים מה הם כותבים מניסיונם האישי תכלס בשטח.

  12. לערן …. עוד תודה ממני
    אהבת הקריאה או הרגל להמעיט במבט במרקע גדול של סתמיות ושידורים חוזרים אלו דברים המייחדים אותנו
    זה גם סוג של לצאת מאזור הנוחות .
    כן אני יודע שמאז שנחשפת לתורת ארבעת הרביעים של ר. קיוסאקי הקריאה קיבלה מנוף ותוכנית ההעשרה גדלה
    כ"כ להיות "חנון" אך מאושר ומממש את עצמו עדיף על תיוג של לחץ חברתי מפוקפק .
    המשך יצירתיות נעימה

  13. ערב טוב ערן,

    מאז שאני מנויה לבלוג שלך, שזה בערך מלפני שנה וחצי, אני קוראת הרבה יותר ספרים!
    מעניין למה?! (חיוך).

    אז גם אני רוצה לשתף באיזה ספרים אני קראתי לאחרונה והם:
    1)'לחיות ולאהוב' של ליאו בוסקליה. זה ספר ישן יחסית אבל רלונטי תמיד.
    נתקלתי בו במקרה (או שלא במקרה) ביריד ספרים בביה"ס של הבן שלי לפני חודש בערך,
    והוא עלה לי שקל….יד שניה. זה אוסף הרצאות שלו בכנסים שערך או השתתף בהם.
    כל הרצאה – פרק.
    2)'366 דלתות ללב' של איילין קאדי- אני קוראת בו מדי פעם. קבלתי אותו מאמא שלי.
    לכל יום בשנה מוקדש עמוד ובו מעין תפילה עם מסרים ותובנות רוחניות.
    3) what's wrong with this house? של ג'ון בראון ומתיו נורס.
    זהו ספר מקצועי בתחום אדריכלות פנים שאני עומלת על תרגום שלו, מכוון שהוא מכיל בתוכו את כל מה שאני מאמינה בו בתחום של עיצוב בתי מגורים. רק הגישה שלהם לגבי שיווק וכסף צריכה להשתנות. אפשר גם להיות ערכי וגם עשיר.
    אפשר למצוא אותו ב'אמזון'.
    תודה לך ערן תמיד על השיתוף,
    עדנה.

  14. אני רוצה להמליץ על ספר שסיימתי לקרוא זה עתה, ספר מצויין שנקרא "התקף התובנה שלי" של גיל בולטה טיילור,
    חוקרת המוח שלקתה בשבץ מוחי (כולם בטח מכירים אותה מהסרטון ביוטיוב ) .
    ספר בלתי רגיל מלא בתובנות, הספר עזר לי להבין איך המוח שלי מתנהל ומי בדיוק מנהל אותו כל רגע , אדיר מומלץ בחום!!!!
    מעבר לזה ספר שהשפיע עלי מאוד הוא "שיחות עם אלוהים" של דניאל וולש שהוא סופר בחסד .
    וכמובן עוד רבים וטובים
    קריאה נעימה
    ליאת

  15. תודה חברים על כל התגובות.

    סיבכתם אותי עכשיו – עוד ספרים שהתווספו לרשימה שלי!! 🙂

    ערן

  16. בתחילת שבוע הספר התלבטתי אם לקנות סנדלים או ספרים. הספרים ניצחו…
    קניתי שישה ושלושה כבר בקריאה-
    חוק המשיכה של מייקל ג'ח לוסיה- ספר מאוד ידידותי למשתמש עם דפי עבודה אישיים- מומלץ מאוד.
    ספר נוסף הוא -תודעה-המטבע החדש- של ברנדון בייס וקווין בילט מ"המסע"
    הספר השלישי של דיפאק צ'ופרה שאני כל כך אוהבת-להמציא להחיות ליצור..

    ולומדת את הקורס החדש חדש של מקס סיימון… מכיר אותו?

    שבוע טוב!!

  17. עברתי בהשתהות על התגובות הרבות שכתבו חברים/ות. מרשים! אני מוסיפה:
    שני ספרים מופלאים ומומלצים (מתפלאת שעדין לא נכללו בין התגובות עד כה) – ספריו של אקהרט טולה – "כוחו של הרגע הזה" ו"ארץ חדשה", אלה מלמדים אותנו על הדרך להגיע לשלום עם עצמנו, לשלווה פנימית וביטחון בעצמנו וביקום, מלמדים אותנו, שהאושר לא נמצא בחומריות (אף כי היא עוזרת), לא נמצא בכבוד… מלמדים אותנו, שיש לנו שתי מטרות בחיים – המטרה הפנימית להגיע לאמת של מי אנחנו ואיך אנחנו יכולים להיות מאושרים עם עצמנו, ומטרה חיצונית – לעשות, להגיע להישגים כאלה ואחרים בהתאם לרצונותינו וחלומותינו…
    כמו כן, ספריה של ביירון קייטי – "לאהוב את מה שיש", "אהבתך נחוצה לי – האם זו אמת" ו"אלף שמות לאושר", המציגים שיטה ודרך להתמודד עם רגשות שליליים ומחשבות מלחיצות (סדר הדברים הוא הפוך, כמובן!).

    ברכות, ברכה

  18. ממש בימים האחרונים סיימתי את הספר של ד"ר דיפאק צ'ופרה בשם ההצלחה ב7 חוקים רוחניים.
    אפשר להגיד שלא סתם קראתי את הספר, אלא בלעתי אותו (: מרוב שהוא דיבר אלי וסידר לי את הראש.
    דיפאק מציע כל יום לחיות לפי אחד משבעת החוקים רוחניים להצלחה.
    אני בהחלט אחזור על הספר עוד כמה פעמים בעתיד וממליצה עליו בחום לכולם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה! ההרשמה שלך נקלטה

ברגע זה הרובוטים האוטומטיים שלנו שולחים אליך מייל אישור עם הרבה מידע חשוב על כל התוכן המשמעותי שניתן להפיק מהאתר שלי. 
חשוב לוודא שקיבלת את המייל הזה, לעיתים הודעות תקינות נכנסות בטעות לתיקיית הספאם או הקידומים, אז כדאי לבדוק אם זה לא הגיע לשם בטעות, ואם כן, למשוך את המייל לתיקייה הראשית בתוכנת הדואר שלך כדי שלהבא ההודעות יגיעו לשם.
איזה כיף שאתם כאן!

יש לי מתנה מדהימה עבורכם!

מיטב התכנים שלי זמינים לכם ללא עלות!

הם מחכים לכם כאן בלחיצת כפתור

רגע לפני שאתם עוזבים!

אני מזמין אתכם לקבל ממני את מיטב התכנים שלי ללא עלות!
הם זמינים לכם כאן בלחיצת כפתור

השאלה שלך נשלחה!